CGI-parametre
Fra : Torben Lange-Pederse~

Dato : 21-12-04 15:26

Jeg er ved at opsætte en netbutik via DIBS. Alt forløber uden problemer og
betaling finder sted.

Når betalingen er godkendt hos DIBS, returneres kunden til en webside
defineret i formularen via parameteren "accepturl". DIBS betalings-vinduet
medsender nogle returparametre, fx "transact", "paytype" etc.

Alle cgi-parametre hæftet på accepturl returneres til accepturl via POST.

Men hvordan får jeg fat i dem, så jeg kan vise resultatet til kunden i den
formular som er defineret med parameteren accepturl ?

Mange hilsener

Torben

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 21-12-04 15:40

Torben Lange-Pedersen skrev:

> Alle cgi-parametre hæftet på accepturl returneres til
> accepturl via POST.

Så skal du have fat i et serversidescript til at aflæse
formværdierne.

I asp vil man fx skrive:

   Request.Form("navn_paa_datafelt")
- for at tilgå en given parameter i formen (altså den du modtager
retur fra DIBS, ikke din egen form).

Spørg i en af serversidegrupperne (vælg den der passer til det
serversidesprog du benytter, eller hovedgruppen hvis du ikke har
besluttet dig endnu)

<http://usenet.dk/grupper.pl?seek=serverside>
--
Jens Gyldenkærne Clausen