hjælp til random billede på forsiden af et~
Fra : Christina Clausen

Dato : 21-12-04 10:12

På forsiden af min flash hjemmeside skal der vises et tilfældigt
(dvs. et random) billede hver gang man loader siden.

Det jeg har gjort indtil er at lave et array og lægge 4 billeder
ind i det, derefter kalder jeg arrayet. Men jeg kan ikke få det
til at virke, er der nogen der ved hvordan man gør? Har prøvet
lede på nettet, men det jeg har fundet, har php ind over sig. Det
burde da kunne løses sig lettere? Har siddet ret længe med det nu
og ved ikke hvad jeg skal gøre, håber at der er nogen der kan
hjælpe mig (gerne hvis en simpel kode)
Hilsen
Christina

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bo Kamp Dudek

Dato : 21-12-04 10:49

[...]

har du et link til siden, så man kan se, hvad du snakker om?

Mvh
Bo Dudek
www.bodudek.dk

Fra : Christina Clausen

Dato : 22-12-04 15:23

Nej det har jeg desværre ikke - det er ikke online endnu. Jeg
prøver at lægge det ud så snart som muligt

Mhv
Christina

Fra : Morten Sørensen

Dato : 22-12-04 18:36

hejsa, hvis i har lyst, så prøv lige en web side jeg arbejder på, og giv
jeres uforbeholdne mening.
http://www.meetpeople.dk/formogvelvaere/tst/

ved godt mit spørgeskema er dåårligt..
http://www.meetpeople.dk/formogvelvaere/brugertest

God JUUL ;)

/Mello

Fra : Michael

Dato : 22-12-04 22:03

Et random tal mellem 0-3 (d.v.s. 4 billeder i et array).

arrayNr= Math.round(Math.random()*3); //
ditBillede=ditBilledeArray[arrayNr];

med venlig hilsen
Michael

Fra : vandahl

Dato : 23-12-04 11:22

kan også laves ved at ha' billederne i samme folder som din swf fil og
loade dem ind i flash.
det har jeg gjort på min side, hvor der loades en tilfældig (af 2) swf
filer ind (Samme kan også gøres med .jpg)

loadMovie((Math.floor(Math.random()*2)+1)+".swf", "_root.loader");

denne kode vil hente, enten 1.swf eller 2.swf ind i min hovedfil i
movieclippet "loader".
så du kan altså ha' eks. 10 jpg filer ved siden af din swf-fil og loade
dem ind random i et tomt MC.

http://www.kandu.dk/