Hvordan bruger man en URL protokol?
Fra : Leo Havmøller

Dato : 21-12-04 07:35

OS: NT 5.x

En applikation lokalt på min PC kan styres vha. en såkaldt URL protokol.
F.eks. kan jeg i en browser indtaste "dialto://control_button3", som så
aktiverer den relevante funktion i applikationen. Fra C/C++ kan jeg fyre
samme kommando af f..eks. vha. ShellExecute.
Men der findes også nogle status beskeder, som er beskrevet som f.eks.
";registration0;", og dem skal jeg have fat i.
Så jeg har prøvet med WinINet, nærmere bestemt InternetOpenUrl, men den
returnerer fejl 12006, som er "The URL sceme could not be recognized". Jfr.
MSDN library supporterer InternetOpenUrl kun ftp: gopher: http: og https:,
så den returnerede fejl kode er helt korrekt.

Hvordan bruger man en URL protokol fra C/C++?

Mvh. LEH.