Punkt i lejekontrakt?
Fra : Jens Skov

Dato : 20-12-04 23:36

Pænt goddag:)

I vores lejekontrakt er der et punkt, der siger at efter to års udlejning
SKAL kontrakten fornyes. Med andre ord er det vel, at de har mulighed for at
smide os ud, hvis der har været eventuelle problemer med os... - Men, er det
lovligt? (i øvrigt var de igang med at vende den om, da vi ville sige den
op... - altså at vi var bundet til at betale leje i to år efter lejemålets
start.... meeen, den kunne vi godt regne ud selv ;)

på forhånd tak!

vh. Jens

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 20-12-04 23:58

Jens Skov wrote:

> [...]
> har mulighed for at smide os ud, hvis der har været eventuelle
> problemer med os... - Men, er det lovligt?

Man kan sagtens tidsbegrænse lejemål efter aftale (Lejeloven § 80). Men det
er lidt svært at se, om det er det, der er tilfældet her. Hvad er den
nøjagtige ordlyd af punktet?

Lejeloven kan findes her
http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20040092029-REGL - særligt kapitlerne
13 og 14 er relevante her.

Mvh
Kevin Edelvang

Fra : Frank Leegaard

Dato : 21-12-04 06:09

Der er jo her tale om fremleje - Dvs at lejelovens normale
uopsigelighedsbestemmelser er sat ud af kraft
/FL

Fra : Per Christoffersen

Dato : 21-12-04 09:36

"Frank Leegaard" <frank@FJERNESsuperbruger.dk> skrev i en meddelelse
> Der er jo her tale om fremleje - Dvs at lejelovens normale
> uopsigelighedsbestemmelser er sat ud af kraft
> /FL

Hvordan kommer du til den konklusion?

/Per

Fra : Jens Skov

Dato : 21-12-04 18:22

"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> wrote in message

> [...]

> tidspunkt lejemålet udløber uden yderligere varsel fra udlejers side." -

mvh. Jens

Fra : Radio

Dato : 21-12-04 18:58

On Tue, 21 Dec 2004 18:21:47 +0100, "Jens Skov" <thorupd@hotmail.com> wrote in
dk.videnskab.jura:

>"Kevin Edelvang" <virker@ikke.invalid> wrote in message

Det er normal ordlyd for tidsbegrænset leje, men der står ikke noget med at
kontrakten kan fornys, eller skal.
Samtidig er lejemålet Uopsigeligt fra begge parter i lejeperioden.

--
Gerner

Hørt i boghandelen.:
Nej lille De, jeg spurgte efter en bog om nissemænd.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Fra : Klaus

Dato : 21-12-04 19:22

Der er ofte bleveet underkendt tidsbegrænsede lejekontrakter, når der
ikke er en grund til tidsbegrænsningen, og det er der ikke når
kontrakten på forhånd er lovet genforhandelig.

> Det er normal ordlyd for tidsbegrænset leje, men der står ikke noget
> med at
> kontrakten kan fornys, eller skal.
> Samtidig er lejemålet Uopsigeligt fra begge parter i lejeperioden.

Uopsigelighed fra lejers side kan aftales til andet.

Klaus

Fra : Radio

Dato : 21-12-04 22:17

On Tue, 21 Dec 2004 19:22:10 +0100, "Klaus" <hebs@fjerndette.esenet.dk> wrote in
dk.videnskab.jura:

>Der er ofte bleveet underkendt tidsbegrænsede lejekontrakter, når der
>ikke er en grund til tidsbegrænsningen, og det er der ikke når
>kontrakten på forhånd er lovet genforhandelig.

Det er det jeg gerne vil have klarlagt.

>Uopsigelighed fra lejers side kan aftales til andet.

Begge parter kan aftale opsigelighed i lejeperioden, men er det en part af denne
lejekontrakt ?

Oplysninger mangler.
Derfor går jeg ud fra en normal tidsbegrænset lejekontrakt uden særlige vilkår.

Fra : Radio

Dato : 21-12-04 12:02

On Mon, 20 Dec 2004 23:36:21 +0100, "Jens Skov" <thorupd@hotmail.com> wrote in
dk.videnskab.jura:

> [...]
>op... - altså at vi var bundet til at betale leje i to år efter lejemålets
>start.... meeen, den kunne vi godt regne ud selv ;)

Hvordan bor i til leje, og hvem har i lejet hos ?
Hvilket punkt ?
Er det et tidsbestemt lejemål ?
Iøvrigt kan du sende lejekontrakten til huslejenævnet og bede dem gennemgå den
for ulovligheder.

Fra : Jens Skov

Dato : 21-12-04 22:54

tror jeg prøver at få nogen til at se den igennem... - der kunne jo være
andet man har overset...

Tak hjælpen:) vh. Jens