Skærme
Fijala 3554
Hjælp til køb af TFT PC Skærm, 19"
Fra : Per

Dato : 20-12-04 22:09

Hej NG

Jeg vil gerne have skriftet min CRT skærm ud (den fylder for meget) og
derfor vil jeg gerne have en TFT skærm med en høj opløsning og en hurtig
responstid, da det kunne være man skulle spille lidt Fifa 2005 en søndag
eftermiddag

Jeg har hørt meget som Samsungs Syncmaster, men de koster jo kassen hvis man
skal ned under en responstid på 25 ms. Hvad skal man egentlig ned på hvis
man skal bruge den til krævende spil som f.eks. Fifa 2005?

Jeg har derfor set nedenstående nye 19" LG skærm med en responstid på 12
ms - er der nogle der har nogle erfaringer med LG indenfor TFT skærme?

Mit budget hedder 3 K, men giver gerne lidt ekstra for at få noget jeg
bliver endnu mere glad for Der må gerne være DVI indgang på

Håber I kan hjælpe

På forhånd tak

Per

Fra : JSH [9800]

Dato : 20-12-04 23:33

Her kan du læse 9 sider med bedømmelser af denne skærm:

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=99045&Bedom=true

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 21-12-04 09:15

On Mon, 20 Dec 2004 22:08:47 +0100, "Per" <pgotfredsen@mail.dk> wrote:

> [...]
>
>Mit budget hedder 3 K, men giver gerne lidt ekstra for at få noget jeg
>bliver endnu mere glad for Der må gerne være DVI indgang på

På denne site:

http://www.prad.de/guide/hersteller132.html

skal du bare finde en hurtig LG skærm med s-ips panel.

Kaspers anmeldelse af den LG 1915S er virkelig guldkorn !

LG 1910S koster 3462 kr., har 25 msec og s-ips panel.

Du kan læse bedømmelser her:

http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?Bedom=true&ID=65308

mvh

John

Fra : Per

Dato : 21-12-04 18:59

Hej igen NG (og John)

Skal jeg forstå det korrekt, så er det ikke vigtigt hvilken opdateringsrate
skærmen har (12 vs. 25) men hvilket panel der sidder i skærmen? (s-ips)

Som jeg ser det så mangler der DVI stik på den skærm som du foreslår?

Mvh. Per

Fra : Koeffe

Dato : 21-12-04 19:06

> Skal jeg forstå det korrekt, så er det ikke vigtigt hvilken
opdateringsrate
> skærmen har (12 vs. 25) men hvilket panel der sidder i skærmen? (s-ips)

Grrr.... ALLE snakker om de fucking paneler, men jeg har endnu ikke fundet
en eneste skærm hvor der stod noget om det?!

Enlighten me!

--
Koeffe

Fra : Zulu

Dato : 21-12-04 19:47

"Koeffe" <graphic.muse@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "Per" <pgotfredsen@mail.dk> skrev i en meddelelse

> opdateringsrate
>

> Grrr.... ALLE snakker om de fucking paneler, men jeg har endnu ikke fundet
> en eneste skærm hvor der stod noget om det?!

Der er ingen grund til at knurre...
www.prad.de har en rimelig omfangsrig database, hvor man kan slå op hvilke
paneler de forskellige skærme har.

Jeg kan ikke garanterer at den er 100% korrekt, men det er bedste vi har...

Zulu

Fra : Juel CH

Dato : 22-12-04 11:34

Der er netop her i Schweiz foretaget en større undersøgelse af de nævnte
data fra forskellige fabrikanter, og det viser sig at hvis angivelserne for
opdateringsrate m.m. er baseret på fabrikanternes angivelser, er det ikke
engang det papir værd det er skrevet på. Man udnytter groft at vi
almindelige brugere ikke kan kontrollere disse data.
Ole