Ok, dette HASTER!!!! (Mallorca om 3 dage)
Fra : Jacob E.

Dato : 20-12-04 18:28

Hej...

Der er simpelthen sket det sjove, at min kone har vundet 2 flybilletter til
Mallorca, med afrejse nu på torsdag og hjemrejse søndag d. 2 januar.

Selvom vi egentlig ikke har råd, og selvom vi har aftaler om såvel jule- som
nytårsaften, synes vi alligevel at det kunne være skægt at fejre jul og
nytår et HELT andet sted, og derfor har vi bestemt os for at tage afsted.

Men det er KUN flyrejse, vi skal selv sørge for opholdet. Så nu spørger jeg
desperat om hjælp:
Hvad skal vi gøre; kontakte et rejsebureau eller finde et hotel helt på egen
hånd? I tilfælde af sidstnævnte, hvor starter man? Hvor bor man på Mallorca
på denne årstid, hvor der sker bare lidt? Hvilke hoteller er gode i den
billige ende? Er der overhovedet andet end pensionister dernede nu???

Kan ikke helt konkretisere mine spørgsmål, så alle råd om vinterture til
Mallorca er velkomne!

På forhånd tak,
Mvh Jacob

Fra : Holst

Dato : 20-12-04 19:00

Jacob E. wrote:

> [...]
> Hvad skal vi gøre; kontakte et rejsebureau eller finde et hotel helt på egen
> hånd? I tilfælde af sidstnævnte, hvor starter man?

Jeg har aldrig været på Mallorca, så jeg kan ikke hjælpe dig med noget
specifikt. Til gengæld kan jeg fortælle dig, at du med udgangspunkt fra
SAS, Mærsk og Sterlings hjemmesider kan komme til mere eller mindre
internationale hotelreservationssider, hvor du sikkert også vil kunne
bestille hotel på Mallorca.

http://www.sas.dk
http://www.maersk-air.dk
http://www.sterlingticket.dk

Nu har du ikke nævnt hvem flybilletterne er vundet hus, men de vil
sikkert også kunne hjælpe dig. De har jo nok netop ladet jer vinde i håb
om, at I så vil bestille hotel via dem, så de kan tjene lidt den vej.

I skal nok ikke regne med, at jule- og nytårsperioden er den mest
billige på hotellerne.

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 20-12-04 22:27

Hej

"Jacob E." <sp@mmergotohell.invalid> wrote:

> [...]
>på denne årstid, hvor der sker bare lidt? Hvilke hoteller er gode i den
>billige ende? Er der overhovedet andet end pensionister dernede nu???

Tillykke !

De billigste hoteller finder du her:

http://www.easyjethotels.net/dk/homepage.jsp?idioma=DAN&idioma_etiquetas=DAN

Og på denne årstid opholder man sig kun i Palma området, husk, det er
også vinter på mallorca, da jeg snakkede med dem dernede i formiddags
var der blot 14 grader og skyet :)

Og nej, der er nok ikke meget andet end langtidsturister efter at de
fleste Danske buereauer for år tilbage opgav at flyve på Mallorca i
vinterperioden, men, ha' en rigtig god tur alligevel, og er i heldige
kan det være enormt flot vejr på denne tid, strålende sol og en 18 - 20
gr.

Et hotel der kan anbefales, og som samtidigt er et at de billigste er
hotel Horizonte i Porto Pi området...

God jul !

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst

Fra : bj

Dato : 20-12-04 22:51

"Ole Rasmussen" <newsfeeds@FJERN.melby-online.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> gr.
>
> Et hotel der kan anbefales, og som samtidigt er et at de billigste er

Skal vel lige nævnes, at på El Horizonte får man et sted at bo og sove
medmindre man giver lidt mere og får et booker et værelse med spa/jacuzzi.
Snyd ikke jer selv pp den konto. Ellers kan jeg ikke lige se det store ved
dette hotel som kan betegnes som max 3 stjerner, mend et er et sted at sove.

Ellers vil jeg anbefale Hotel Marina Portals i Portal, Bravo Tours,
4-stjernet. Priser kender jeg ikke lige. Jeg kender det blot ud fra
cykelrejsende til Mallorca som har rost det fint.

Fin hotellet på Bravo Tours hjemmeside (søg eftet bravo tours). Jeg ve at de
har en afdeling i Herning.

Eller gå i krig med at søge på lejligheder på Mallorca/Palma-området eller
følg dette link

http://www.feriebolig-spanien.dk/rentals/spain/holidays/provinces/44/Mallorca/10/Balearic+Islands/Mallorca.html

Det er virkeligt et godt sted at søge, men ellers bare søg som ovenfor.
Falk-lauritsen rejser også til øen. Det er der mange der gør-

Det er vel i bund og grund op til jer selv hvor dyrt det skal blive. Det
handler jo om hvilke krva I har til rejsen. Nu hvor I har billetterne kunne
man fristes til at sige, at opholdet kunne koste lidt mere end sædvanligt.

Jeg er ening i, at man bør finde sig til rette i og omkring Palma. Det er
her der er noget at se pt. men sny ikke Jer selv for at leje en bil og køre
ud i landskabet på øen. Søg væk fra byområdet og kør mod nogle af de mindre
byer i baglandet og oplev øen fra sin oprindelige side.

Få fat i et nemt og overskueligt kort. Jeg vil sige, at det ikke er svært at
finde rundt på øen- Sørg bare for at have nogle faste "krydspunkter" så I
ved hvor i er i forhold til hvad. En tur til klostret i Felanitz er en tur
værd. En tur til Sa Calobra op forbi appelsinboden. Inkabyen er også en
mulighed. Lån "turen går til Mallorca" og læs den på flyveturen.

God tur og glædelig jul/godt nytår herfra

Tager til øen til Marts

bj

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 21-12-04 22:28

Hej

"bj" <b_hoejgaard@mail.dk> wrote:

[klip]
>Skal vel lige nævnes, at på El Horizonte får man et sted at bo og sove
>medmindre man giver lidt mere
[klip]

Øh, hm, taler vi om samme Hotel Horizonte ? beliggende på det højeste
sted området, 'højhushotellet' med den suverænt bedste udsigt over hele
Palma bugten, beliggende i Porto Pi/Terreno området ? - Jeg syntes
nemlig ikke rigtigt at jeg kan genkende din beskrivelse af hoteller :)

Men ellers er jeg ganske enig med dig i dine øvrige betragtninger
omkring Mallorca.

En helt anden ting er om det overhoved er muligt at få noget hotel lige
i juleperioden.

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst

Fra : bj

Dato : 22-12-04 12:38

> [...]
> Palma bugten, beliggende i Porto Pi/Terreno området ? - Jeg syntes
> nemlig ikke rigtigt at jeg kan genkende din beskrivelse af hoteller :)

Jeg tror vi taler forbi hianden. Jeg må også indrømme, at jeg ikke helt
kunne forstå, hvordan du kunne rose det hotel jeg tænker på. Jeg tror du har
ret når du skirver at det ikke er det samme hotel vi taler om. Det hotel jeg
taler om ligger ikke langt fra Porto Pi Centret på en højderyg med udsigt
til lystbådehavnen, men ellers er der ej ikke meget at råbe hurra for. Der
er vel et par hundrede meter til det store center med blandt andet Carrafur
(ikke rigtigt stavet med udtales sådan). I dette center er der øvrigt alt
hvad hjertet begærer. Der ligger også et større træningscenter ved siden.

Godt nok skriver du også Porto Pi. Måske alligevel, hmm, det hotel jeg
tænker på hedder El Horizonte. Du skriver "højhushotellet", hmm. jeg ved
ikke helt hvad du mener men her er er link til det hotel jeg tænker på:

http://www.laterooms.com/en/P67344.html

og måske det er det samme...

bj

> Men ellers er jeg ganske enig med dig i dine øvrige betragtninger
> omkring Mallorca.
>
> En helt anden ting er om det overhoved er muligt at få noget hotel lige
> i juleperioden.

Jeg tror det er muligt, men nok ikke til en billig penge, derfor ville jeg
også søge efter en lejlighed i Palma-området ned til vandet, jeg lavede et
link hvor det er muligt at søge i den sidste tråd.> --

Fra : Ole Rasmussen

Dato : 22-12-04 22:16

Hej

"bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> wrote:

> [...]
>kunne forstå, hvordan du kunne rose det hotel jeg tænker på. Jeg tror du har
>ret når du skirver at det ikke er det samme hotel vi taler om.

Ok, nej, jeg kiggede lige på dit link, og det er samme hotel vi snakker
om :) Jeg har boet på det et utal af gange, ganske vist mange år siden
sidst, og dengang var det aldeles glimrende, men de kan jo ha' 'sløjet'
af på tingene med tiden...

--
M.v.h. Ole®

IP-Telefoni ? www.musimi.dk !
Simpelt - Enkelt - Billigst

Fra : bj

Dato : 22-12-04 22:35

> [...]
> om :) Jeg har boet på det et utal af gange, ganske vist mange år siden
> sidst, og dengang var det aldeles glimrende, men de kan jo ha' 'sløjet'

'
'Sidst jeg var der var i 2002 Marts/April. Der vil jeg mene, at der kunne
være mange ting de kunne have ændret, men måske det i virkeligheden lå hos
rejsearrangøren? Det vil sige at jeg var der som rejseguide.Det vil sige, at
jeg sammen med min bror, Peter Sandvang og andre topryttere havde til job at
sørge for gæster der kom på træningslejr.

Der var ingen tvivl blandt hverken gæster eller os, at maden ikke var som
bestilt og sagt fra arrangøres side. Vi ville jo gerne have cykelmad (læs:
pasta uden Olie, mager mad med f. eks. kalkun, ris, fisk, spaghetti og
andet). Det kan man ikke lige påstå var tilfældet. Alt hvad de lavede af mad
var badet i olie/fedt. Det var ikke godt. Selv efter specifik henvendelse
til køkkenet blev det kun ændret meget lidt. Beklageligt helt klart.

Yderligere var der tydeligvist problemer med, at de havde de værelser de
havde lovet os. Der var ofte bøvl med toiletter på værelser og dørenes lås.
Og der skulle være en aflåst kælder til cyklerne. Jo, det var der, men alle
kunne få adgang uden at skulle vise ID. Ikke særligt betryggende når man
havde en cykel til over 50.000 stående. De tbetød også at jeg valgte at tage
den med på værelset med det resultat at pladsen blev mere trang, men hellere
det end en dyr stjålen cykel.

Bortset fra mange små ærgelige ting kan jeg kun sige at Hotellet ligger
supergodt. På en højderyg og ikke langt fra noget af det man måske gerne
ville gå hen til eller andet.

jeg er faldet for Mallorca på en cykelinspireret måde i første omgang. øen
er super til træning med den klima på tidspunktet marts / April. Derudeover
er jeg sikker på, at jeg ikke oplevede øen som værende den omtalte rejse-ø
hvor alle charterrejser går hen.

Mallorca har meget at byde på. Ikke kun træning på cykel men også kultur i
stor stil. Det handler blot om at tage skridtet og leje en bil og så komme
ud over stepperne. Naturen har sit eget særpræg og Mallorcas kulturskatte
som f.x. Katedralen ved Palma. Så er det Inca- byen, der er klostret ved
Felanitx, Der er Sa Calobra ved Appelsinboden som er noget af det smukkeste
jeg har set. At køre til bunden til denne bugt er en oplevelse man ikke må
snyde sig selv for.

De små byer ude i "terrænet" har deres helt egen charme og tempo. Ikke langt
fra området ved Horizonte er der rig mulighed for at finde ind i baglandet
og få en kulnarisk oplevelse med øens madspecialiteter.

Bj