Andet multimedie
bentjuul 3670
InDesign?
Fra : vn

Dato : 20-12-04 18:01

(Adobe InDesign CS)

Har lavet en fil i InDesign der skal videresendes til tryk som pdf fil. I
den forbindelse har jeg lige et spørgsmål...

Hvad er forskellen på at lave en "pdf Export" og vælge "print" funktionen og
heri vælge Adobe PDF som printer?

Fra : RoJo

Dato : 20-12-04 18:08

"vn" <abc@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den forbindelse har jeg lige et spørgsmål...
>
> Hvad er forskellen på at lave en "pdf Export" og vælge "print" funktionen

Hej

Hvis du printer til Adobe Pdf, så laver du en postscript-fil som skal køres
igennem Acrobat Destiller inden den bliver til en pdf. Dette skal du ikke
når du eksporterer.

Destilleren bruges f.eks når du har en tryk-profil fra trykkeriet, hvor
deres
egne instillinger er defineret - og dette vil være den optimale løsning.
Ikke alle
trykkerier har en sådan profil, så der bruger de en standard.

Ved du ikke hvor det skal trykkes, så kan du sagtens bruge pdf-eksport.

Mvh RoJo

Fra : vn

Dato : 20-12-04 21:04

Tak for svaret (-: