Virker disse elektro-tingester?
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 20-12-04 15:54

For nogle år siden begyndte det at blive populært på TV-shop og andre
lignende tvivlsomme foretagender at sælge diverse helseprodukter. Et af
disse produkter går ud på at et apparat anbringes på kroppen og aparatet
sender små elektriske impulser ind til musklerne der således aktiverer
dem. Ifølge det der er set på tv kan det omdanne Woody Allen til Arnold
Schwarzenegger.

Jeg har altid afskrevet det som fusk, men efterhånden kan lignende
apparater købes overalt.

Er der nogen der kender til dem og har prøvet dem? Hvirker det eller er
det bare noget salgsgas?

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Kathrine

Dato : 20-12-04 16:22

"Lars Hoffmann" skrev:

> [...]
> apparater købes overalt.
>
> Er der nogen der kender til dem og har prøvet dem? Hvirker det eller

Jeg ville ikke sætte mine penge på at de virker
Inge Nors og frobrug.dk havde det oppe og vende på et tidspunkt sidste
år: http://www.forbrug.dk/inge-norus/muskel/

Selv har jeg prøvet det hos en proff. for nogle år siden for at tabe
mig. Det hjalp heller ikke. Tilgængæld gjorde det små ondt med de små
stød, så hvis man er til den slags, så er det nok et hit og pengene
givet godt ud.
--
Kathrine

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 23-12-04 00:11

In article <4aad65aa08cdef453a1a98e9d5259648.19342@mygate.mailgate.org>, Lars Hoffmann wrote:
> [...]
> apparater købes overalt.
>
> Er der nogen der kender til dem og har prøvet dem? Hvirker det eller er

Teoretisk virker det. Du giver kroppen et stød, og den resulterende
muskelsammentrækning forbruger energi. Frekvensen er dog vis så høj
at det primært vil være sukker fremfor fedt der forbrændes. Men
ideen skulle også primært være styrkede muskler.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 27-12-04 17:08

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote

> Teoretisk virker det.

Ja teoretisk lyder det fint nok, men er der nogen der har prøvet dem?

Fra : Thomas

Dato : 28-12-04 11:08

Lad være med at købe den hvis du går efter at tabe dig.

Det hjælper jo ikke i det du ikke får pulsen op.
Jeg var selv en af dem som i sin tid købte "motionscentret lige til at sætte
på hoften".
Jeg siger det blot fordi min oplevelse af det var at det var totalt spild af
penge.
Specielt fordi de apparater sidder bedst på folk som i forvejen er
veltrænede.
Hvis du lægger mærke til det er folk i de reklamer jo veltrimmede og
atletiske.
Det er svært at montere puderne eller elastikkerne og få til at virke
ordentlig hvis man er tyk.

Man bruger ikke "dimsen" efter noget tid da man ikke oplever noget resultat.
Jeg gjorde ihvertfald ikke.

Hvad den måske kan bruges til er som muskel-stimulator efter du har trænet
hårdt så dine muskler kan restituere hurtigere.

Smut du istedet ned i motionscentret og løb, cykle, ro eller andet som får
din puls op og tænk over hvad du spiser.
Forbrænd mere end der kommer ind.

Nu har jeg tabt 40 kg på den rigtige måde og vil bare sikre mig du er
afklaret med hvad du køber fordi for mig at se er det spild af penge og du
snyder dig selv.

http://www.cykling.info/compex.asp

Her kan du se en professionel udgave af sådan et apparat.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 28-12-04 12:16

"Thomas" <webshop@mega-pro.dk> wrote in message

> Lad være med at købe den hvis du går efter at tabe dig.

Det var nok vildledende at poste spørgesmålet i denne gruppe, det var
ikke desuderet til at tabge sig jeg mente, men mere til
muskelopbyggelse.

> Smut du istedet ned i motionscentret og løb, cykle, ro eller andet som får
> din puls op og tænk over hvad du spiser.

Jojo, det gør jeg skam også dagligt.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 28-12-04 14:41

> Det var nok vildledende at poste spørgesmålet i denne gruppe, det var
> ikke desuderet til at tabge sig jeg mente, men mere til
> muskelopbyggelse.

Denne gruppe er faktisk ikke kun beregnet til at udveksle viden og meninger
om slankekure og om at tabe sig.... selvom det måske ser sådan ud.

Den er "Til bred debat samt udveksling af viden om sund ernæring og levevis,
sunde/usunde madvarer og -vaner, ernæring, motion, kropsidealer,
fedmeforsking, vægtproblemer, slankekure, slankekursprodukter etc."

Så emner vedrørende motion og kropsidealer er ikke spor vildledende eller
malplacerede her *S*

Mvh. Lisbeth

Fra : Kathrine

Dato : 28-12-04 20:05

"Lars Hoffmann" skrev:

> Det var nok vildledende at poste spørgesmålet i denne gruppe, det var
> ikke desuderet til at tabge sig jeg mente, men mere til
> muskelopbyggelse.

Næ, men du har ikke formået at uddybe/forklare lidt nærmere om din egen
situation, så vi havde noget mere at gå efter. Du spurgte efter
erfaringer og det har du fået
--
Kathrine

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 28-12-04 22:17

Kathrine wrote:

> Næ, men du har ikke formået at uddybe/forklare lidt nærmere om din egen
> situation, så vi havde noget mere at gå efter.

Jeg spørger af nysgerrighed og ikke for at få råd om min egen situation. Jeg
ønsker at vide hvilke resultater man kan opnå med sådan en "stødpude", ikke
kun som middel til vægttab, men også som styrketræning, muskelopbyggende,
muskeldefinerende eller andre effekter de kan have.

Var det bedre?

Med venlig hilsen
Lars Hoffmannn

Fra : Bettina Christensen-~

Dato : 26-12-04 21:53

Helt salgsgas er det ikke, men du bliver ikke Arnold af disse
tingester!!!! Så der er kun den hårde måde. Var der nemme
løsninger, var der ingen fede mennesker med slappe mavemuskler etc.

Fra : Linda J

Dato : 28-12-04 23:10

Det er salgsgas. Jeg proveded en, og braendte skindet paa min mave.

--
Linda J

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 29-12-04 00:49

Linda J wrote:
> Det er salgsgas. Jeg proveded en, og braendte skindet paa min mave.

Avs, det lyder ikke godt. Der er vel basis for sagsanlæg i sådanne tilfælde.

Fra : Micki

Dato : 30-12-04 23:28

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote in message

> Avs, det lyder ikke godt. Der er vel basis for sagsanlæg i sådanne
> tilfælde.

Jeg læste indlægssedlen (brugsanvisningen...) på sådan et produkt og der
stod at der var en lille sandsynlighed for at man kunne blive brændt. Så kan
man vel ikke sagsøge...? Det var i hvert fald grund nok til at jeg ikke
købte produktet.

- Micki

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 01-01-05 13:46

In article <41d48113$0$54366$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Micki wrote:
> [...]
> man vel ikke sagsøge...? Det var i hvert fald grund nok til at jeg ikke

Selvfølgelig kan du få erstatning. Man kan ikke fralægge sig
produktansvar overfor forbruger.