OT: TP i Herning
Fra : Karsten Olesen

Dato : 20-05-01 07:44

For de motorsportsint. er der Tractor-Pulling på
Herning Pulling-Arena idag søndag kl. 11:00...

Nok at se på, hvis ma har lidt olie eller benzin i blodet..
og vil se kræfter frem for fart....

http://www.teamfox.dk/dk/

Fra : Michael K.S.

Dato : 20-05-01 07:51

On Sun, 20 May 2001 08:44:17 +0200, "Karsten Olesen" <gakke@email.dk>
wrote:

>For de motorsportsint. er der Tractor-Pulling på
>Herning Pulling-Arena idag søndag kl. 11:00...

Tjah,man vælger jo selv,men personlig ville jeg nu hellere køre ud til
Landsskuepladsen og se RR så (50/85 og 125'ere) ......Mikkel,Mads,Per
og Steen er vist med alle 4 ?!?

-M

Fra : Karsten Olesen

Dato : 20-05-01 08:01

"Michael K.S." <MichaelKS@image.dk> skrev i en meddelelse

> Tjah,man vælger jo selv,men personlig ville jeg nu hellere køre ud til
> Landsskuepladsen og se RR så (50/85 og 125'ere) ......Mikkel,Mads,Per
> og Steen er vist med alle 4 ?!?

____________________

Det er nok også billigere..en billet til TP koster ca. 80,-.

MVH

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-05-01 08:00

> [...]

> Tjah,man vælger jo selv,men personlig ville jeg nu hellere køre ud til
> Landsskuepladsen og se RR så (50/85 og 125'ere) ......Mikkel,Mads,Per

Og på torsdag (Kr. Himmelfartsdag) er der motocross i Hjørring og autocross
på Nysum v. Hobro, og den følgende søndag er der Wild West Enduro i
Holstebro øvelsesterræn med deltagelse af mig og Søren Lindholt.

Rittig

Fra : Karsten Olesen

Dato : 20-05-01 08:06

> [...]
> på Nysum v. Hobro, og den følgende søndag er der Wild West Enduro i
> Holstebro øvelsesterræn med deltagelse af mig og Søren Lindholt.

__________________________

I Holstebro sir' du...åben for civile publikum's ?
Autocross...fortæl fortæl...ses kun på EuroSport synes jeg..fortæl...:

MVH

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-05-01 08:55

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> skrev i en meddelelse

> autocross

> __________________________
>
> I Holstebro sir' du...åben for civile publikum's ?

Det er ikke et publikumsløb, men det betyder bare at det ikke er organiseret
med henblik på publikum, alle kan gå rundt og kigge. Så hvis du kan leve med
at der ikke lige er toilet-faciliteter og speaker og den slags, så er det
til gengæld gratis.

> Autocross...fortæl fortæl...ses kun på EuroSport synes jeg..fortæl...:

Tjah, der køres jo faktisk folkerace og autocross på et par baner i DK, og
Nysum ved Hobro er et af de bedre steder for tilskuere. Mna kan overskue
hele banen, og det er ret god underholdning. Personligt er jeg stort set kun
til motorcykler, men Autocross er så underholdende at jeg tager ud at kigge
alligevel.

Rittig

Fra : Jebir

Dato : 20-05-01 11:28

> følgende søndag er der Wild West Enduro i
> Holstebro øvelsesterræn med deltagelse af mig og Søren Lindholt.

- Helt præcis hvor i øvelsestærrenet?

Mikkel Skou

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-05-01 17:53

"Jebir" <kronos@gotg.dk> skrev i en meddelelse

> - Helt præcis hvor i øvelsestærrenet?

Ja, se det kan jeg jo af gode grunde ikke vide, men kør ad ringvejen rundt
om det til du ser et lille skilt hvor der står DEK eller Enduro (eller måske
Off-road), og følg så skiltene. Det plejer ikke at være svært at finde.

Rittig

Fra : Pein

Dato : 20-05-01 19:25

Jebir skrev ...
> - Helt præcis hvor i øvelsestærrenet?
>
>Mikkel Skou

Som Claus skriver; vi ved det ikke. Den præcise rute er lidt små-hemmelig,
for en af ideerne med Enduro er, at terrænnet er ukendt (på første
omgang).

Vi kører i 3 timer til Enduroløbet (DM pointgivende med lidt held), og så
er der en marathonklasse der kører 6 timer (tror jeg) og der er en klasse
for cross par der kører 6 timer. Starten går kl. 10, så der skulle være
god mulighed for at se noget. Claus kører bl.a. marathon. Jeg "nøjes" med
3 timer, for jeg skal hjem til en fødselsdag.
Sporet er nok omkring 10 km. langt, så vi får sikkert brugt en pæn del af
terrænnet og ikke bare et lille hengemt hjørne.

Udklip fra Dansk Enduro Klub's hjemmeside (www.enduro.dk):
"Kør til Holstebro. På ringvejen køres mod Ringkøbing. Første vej tv.
Efter kasernen – Hestbjergvej – Herefter skilte "

Kom og kig. Det er gratis og hyggeligt. Se noget flot ræs blandet med
nogle halvgamle fyre der kæmper for at gennemføre. Medbring kamera, for
der bliver sikkert flere sjove situationer.
Der kommer deltagere fra hele landet. Jeg ved tilfældigvis at der kommer
nogle stykker fra Slangerup Cross Klub, og det er i hvert fald langt fra
Holstebro.

Pein
DT125R (pæn i dag... ??? på lørdag)

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-05-01 19:43

"Pein" <niels@pein.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Der kommer deltagere fra hele landet. Jeg ved tilfældigvis at der kommer
> nogle stykker fra Slangerup Cross Klub, og det er i hvert fald langt fra

Jep. kom op giv os lidt moralsk støtte - vi kan bruge al den opmuntring vi
kan få!

Jeg har været i gang med at gøre cykel klar idag. Min baglygte var fyldt med
mudder forleden, så jeg har fyldt alle huller med silicone. Næste gang jeg
har god tid limer jeg også alle stik med silicone, så bliver der aldrig
nogen fugt-problemer, og det skal man jo kun gøre een gang. Bremsepedalen
blev rettet op, jeg har haft problemer med at jeg nogle gange lander efter
hop med foden på pedalen, og det giver altså nogle svært utjekkede
landinger. Nå, så var lejerne i bremsepedalen også gået, så der skal lige to
nye i. Min nummerplade blev forstærket, men det skal vist laves om, for det
blev for tungt, pis. På lørdag kører vi kun på lukket terræn, så det kører
jeg med min special-nummerplade lavet i plastic-lamineret papir, den er
ihvertfald ikke tung, og så slipper jeg for at bøje min helt nye
nummerplade. (Man SKAL have nummerplade på en enduro-racer, men når vi ikke
skal på offentlig vej er det ok med noget der bare ligner en plade). Nyt
bagdæk, det gamle har jeg kørt asfalt med, så det var helt høvlet væk, man
er vel en drengerøv.

Desværre viste min tur på motocross banen igår, at jeg langtfra er i form
til 3 timer - og da slet ikke 6! Min sæson bliver noget skrammel i år.
Sidste år kunne jeg let være blevet 3'er i DM i Bredde, men som mit
startnummer viser, så blev jeg nr. 6 fordi jeg ikke fik point for det sidste
løb (jeg kørte det på crosseren fordi enduro'en var blevet skadet dagen
før). I år skal jeg være ret heldig for overhovedet at komme i top-10. Nå,
jeg regner med at bruge sæson'en i år til at blive fortrolig med Hr. KTM, og
så til næste år, SÅ skal i bare se at den gamle kan endnu!

Rittig
(Orange KTM med nr. 106 i Holstebro)

Fra : Karsten Olesen

Dato : 20-05-01 19:53

> "Pein" <niels@pein.dk> skrev i en meddelelse

_________________________

Jeg kommer...er ellers til biler....men høje offroadere
er da ikke til at stå for..

MVH

Fra : Jebir

Dato : 20-05-01 20:08

> Jep. kom op giv os lidt moralsk støtte - vi kan bruge al den opmuntring vi
> kan få!

- Selvfølgelig.

> det gamle har jeg kørt asfalt med, så det var helt høvlet væk, man
> er vel en drengerøv.

- Jada... lidt sjov skal man ha'

> (Orange KTM med nr. 106 i Holstebro)

- WE ARE WATCHING U (Da-da-da-DAMMMMM) hehe

Go' fornøjelse til alle deltagerne

Mikkel Skou

Fra : Pein

Dato : 20-05-01 16:18

Claus Rittig skrev ...

>Og på torsdag (Kr. Himmelfartsdag) er der motocross i Hjørring

Skal du deltage?

>, og den følgende søndag er der Wild West Enduro i Holstebro
>øvelsesterræn med deltagelse af mig og Søren Lindholt.

Og mig!
Startnr. 134.

/Pein
Honda TransAlp (der var på Stevs i dag)
Yamaha DT125R (der skal til Holstebro på lørdag)

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-05-01 17:59

> Skal du deltage?

Nej, er du sindssyg, mand?
Det er for A-kørere, og der kan jeg ikke være med.

Jeg (Rittig) har Startnr. 106,
Søren har 119.

Rittig

Fra : Jens U

Dato : 20-05-01 14:27

Claus Rittig skrev...
>"Pein" skrev ...

>Jeg (Rittig) har Startnr. 106,
>Søren har 119.

Det tyder da lidt på at Niels skal øve sig Lørdag

Har i ikke nogle tider Søndag, for det tager jo lidt tid at krydse Jylland
og morgen menneske er jeg aldrig blevet beskyldt for at være.

--
Hilsen Jens, HONDA Revere
E-mail: reveredk@studmc.dkX >>>>(do not auto-reply)<<<< Fjern/Remove X

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-05-01 21:56

"Jens U" <reveredk@studmc.dkX> skrev i en meddelelse

> Har i ikke nogle tider Søndag, for det tager jo lidt tid at krydse Jylland
> og morgen menneske er jeg aldrig blevet beskyldt for at være.

Sorry.
Søndag regner jeg med at ligge HELT stille på en sofa og snorke højlydt,
indimellem afbrudt af en sagte jamren.

Rittig

Fra : Jens U

Dato : 20-05-01 22:54

Claus Rittig skrev ...
>"Jens U" skrev ...

>Sorry.
>Søndag regner jeg med at ligge HELT stille på en sofa og snorke højlydt,
>indimellem afbrudt af en sagte jamren.

*GRILL*
Skal jeg citere dig "og den følgende søndag er der Wild West Enduro i Holstebro"
Hvad skal man så tro, jeg har regnet den ud at det så forgår lørdag kl. 10 og stedet kender jeg

Fra : Claus Rittig

Dato : 21-05-01 19:24

> [...]
Holstebro"
> Hvad skal man så tro, jeg har regnet den ud at det så forgår lørdag kl. 10

Øh, hovsa!
Nåja, ingen er ufejlbarlig, selv ikke jeg, Løbet foregår LØRDAG, og det er
en god ide at være der inden kl. 10, så man når at se starten.

Rittig

Fra : Pein

Dato : 20-05-01 23:37

Jens U skrev ...

>Det tyder da lidt på at Niels skal øve sig Lørdag

Ja gu er jeg langsom Jeg skal øve mig hele sæsonen.
Jeg tog 11 omgange på den lokale crossbane i går, og var desværre ringere
end sidste gang. Øvs.
Men jeg er jo nybegynder, så ret meget lavere kan mit startnummer ikke
blive.

Numre under 100 tilhører eliteklassen, over 100 er breddeklassen.
De første numre tildeles efter den samlede placering året før, og først
derefter får nybegynderne tildelt numre. Søren med nr. 119 var med sidste
år. Højeste nummer er foreløbig 151, men der kommer stadig nye til. Og
nogle af de nye er faktisk ret erfarne rødder. Jeg er ikke bare nybegynder
i enduro, men har heller ikke kørt offroad generelt ret længe.

Men jeg er sulten!
De 15 første får DM points. I de 2 første løb er jeg blevet nr. 16 begge
gange. Surt show. Der var 20 deltagere i breddeklassen i første løb, og 23
i andet løb.

/Pein

Fra : Claus Rittig

Dato : 21-05-01 19:22

> [...]
> gange. Surt show. Der var 20 deltagere i breddeklassen i første løb, og 23

Man kunne sige til både Mikkel og Niels (i hver sin motorsportsgren) klå på!
Det skal nok lykkes at avancere, og det er faktisk en rar følelse.
Vi andre kan lære af dem, at det er enormt sjovt at kæmpe med, også selvom
man ikke lige vinder...

Min kæreste syntes det var en dårlig ide, da jeg droppede rally'erne for at
køre enduro. "Jeg syns ikke om når du ikke vinder" sagde hun. "Hvorfor vil
du til at køre noget du er ringe til?" Hvad ved kvinder om motorsport? Da
jeg kom slæbende hjem med 2. og 3. pladser sidste år, syntes hun det var en
god ide med det der enduro, men det varede kun til jeg kom hjem og sagde
"Det der nye køkken, kan det ikke vente lidt, jeg skal bruge 65.000 til en
ny racer".

Rittig

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 22-05-01 11:04

Claus Rittig <ClausRittig@Hotmail.Com> wrote in article
<9ebshs$m7f$5@news.inet.tele.dk>...

> [...]
> Det skal nok lykkes at avancere, og det er faktisk en rar følelse.
> Vi andre kan lære af dem, at det er enormt sjovt at kæmpe med, også

Heh, ja der er da ihvertfald plads til forbedringer for mit vedkommende
Desværre har jeg fået konstateret at det ikke er materiellet der fejler
noget, så det må være mig der hænger på bremsen Men jeg er da hamrende
ligeglad med om jeg bliver sidst, næst-sidst eller hvor man nu ender i
rækken - det er *ikke* det det handler om for mit vedkommende. Det
vigtigste for mig er at have det skægt og forbedre mine evner på en MC
under nogenlunde ordnede forhold. Desuden handlede det også om at få slidt
noget af hornene i panden

Selævfølgelig vil det være rart at kunne følge lidt bedre med i
konkurrencerne, og måske ligefrem kæmpe et par sving-kampe med nogen, men
det er ikke noget der holder mig vågen om natten

--
Mikkel
Sports Chef / Bestyrelsesmedlem / Webmaster - RR Nord

Fra : Pein

Dato : 22-05-01 18:26

Mikkel Christensen skrev ...

>Desværre har jeg fået konstateret at det ikke er materiellet der
>fejler noget, så det må være mig der hænger på bremsen

Jeg kan heldigvis godt give materiellet noget af skylden. Min DT'er er nok
tæt på at være den ringeste cykel i feltet (en titel der muligvis tilhører
Ib Laursens DT'er). Flere af de andre har oceaner af bundtræk, bedre
affjedring og næsten dobbelt så mange heste til en lavere vægt.
På den anden side, er der ingen tvivl om, at man er i stand til at køre
_meget_ hurtigere på en DT'er end jeg gør nu. En god kører vil kunne score
bunker af DM points på den DT'er. En dum svensker i verdensklasse vil
måske endda kunne vinde DM på en DT'er?
Og så fik jeg jo faktisk en heatsejr i mit første løb.

Så jeg skal nok ikke brokke mig for meget over materiellet (damn).
Og i dag har jeg fået en mindre tandhjul til at sætte foran, og så bliver
den (endnu) bedre at køre enduro på.

> [...]
>det det handler om for mit vedkommende. Det vigtigste for
>mig er at have det skægt og forbedre mine evner på en MC

Sådan havde jeg det også da sæsonen startede, men efter 2 placeringer i
træk kun lige udenfor pointene har jeg ændret holdning. Jeg VIL have
point(s) i denne sæson. Og jeg tror på det første bliver i Holstebro.
På den anden side vil jeg ikke tage chancer. Det er et opslidende 3-timers
løb, og min udholdenhed skal skaffe mig en placering mellem de 15 bedste.
Jeg satser hårdt på at komme sidst gennem første sving , og så "æde" de
andre mens de hygger sig i pitten eller sådan noget. Og spare materiellet.

/Pein
TransAlp (der skal geares højere -> hygge)
DT125R (der skal geares lavere -> ræs)

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 23-05-01 07:29

Pein <niels@pein.dk> wrote in article
<VcxO6.285$Fn3.32549@news010.worldonline.dk>...

> [...]
score
> bunker af DM points på den DT'er. En dum svensker i verdensklasse vil

Heh, jeg fik at vide i lørdags at banerekorden i Herning var 43 sekunder og
sat på en AF1er (Mads' pole tid var 49s), så man kan ihvertfald sagtens
vinde et DM på en AF1er hvis bare man er god nok.

> Og så fik jeg jo faktisk en heatsejr i mit første løb.

Ja se det kan jo vække appetitten i enhver

> Jeg satser hårdt på at komme sidst gennem første sving , og så "æde"
de
> andre mens de hygger sig i pitten eller sådan noget. Og spare
materiellet.

*LOL*

Det er faktisk ikke en dårlig taktik. Den praktiserede jeg (indrømmet:
ufrivilligt) i lørdags og det resulterede da i de bedste tilskuerpladser
til de fleste af styrtene

Men jeg kan godt se at det begynder at haste med at få købt mig en
jordfræser. Jeg vil også ud og lege i skoven

--
Mikkel

Fra : Claus Rittig

Dato : 23-05-01 21:38

"Mikkel Christensen" <mikkelx-xchristensen@mail1.stofaxnet.dk> skrev i en
meddelelse news:01c0e351$9b251a10$977110ac@pc2651...

> Men jeg kan godt se at det begynder at haste med at få købt mig en
> jordfræser. Jeg vil også ud og lege i skoven

Du skal være så inderligt velkommen! Jeg vil prøve at finde et par
motardfælge til KTM'en, og så kan du tage mig med ud på asfalten!
Jeg er lige kommet hjem fra et par timer på banen med intense kampe, så nu
er jeg så træt at jeg ikke kan overskue andet end at ligge på sofaen. Kan
jeg bare køre sådan på lørdag, SÅ... Men det ka jeg nok ikke. Vi har et
plateau-hop på omkring 20-25 meter derude, og jeg var SÅ tæt på at komme
over idag, fordi en af gutterne havde været ude at jævne og vande banen i
eftermiddags, så den var glat som en barnenumse og med perfekt bid. 1 meter
mere, og jeg havde haft forhjulet ude på nedkørslen (og var gået på snotten
med et klask og havde efterladt mig kone og nul børn og et krater på
størrelse med Sjælland, fordi jeg ikke fik baghjulet med ud på nedkørslen).
Jeg HAR altså ikke nødder til den størrelse hop, men 2 af de andre hop kom
pludselig til at fungere idag, så nu mangler jeg faktisk kun det store
kasse-hop og så det de kalder "trappen" - men det prøver jeg ALDRIG! Jeg
gjorde faktisk et halvhjertet forsøg på trappen idag, fordi jeg red på en
bølge af gode vibrationer, jeg hoppede kun omkring 3/4 ud på trinet, og jeg
landede med et drøn så stort at jeg var bange for at stellet var knækket...
men det holdt. På trappen skal man enten hoppe helt ud, eller meget kort,
ellers gør det ondt. Een kikser, og man er i hel-krops-gips, og så meget
masochist er jeg slet ikke.

Rittig