3 hutige 3/3, MC Camp fra Appache - Pris
Fra : Peter Vistesen

Dato : 20-12-04 11:02

Hej der
Mc Camp fra Appache, det ser rimelig tiltalende ud, men jeg har nogle
spørgsmål, som jeg håber på at kunne få hjælp med her.
1: Jeg har en GL650 er den stor nok til at trække den ? den skulle vist have
65Hk. moment ved jeg ikke..
2: Krog på Mc'en, hvordan gør man det, er det DIYS, eller skal man have et
værksted til at gøre det, kan man købe færdige set ??
3: Pris, jeg har set at man kan få den her i DK men den koster 40000kr, det
er sgu da tyveri eller ?? jeg har taget kontakt direkte med producenten i
spanien og kan få den til 25000kr, og skal så selv stå for transport, 15000
i fortjeneste - røveri!! (og ja 25000 var for medellem med køkken)

VH
PSV
CBR når det skal være sjovt
GL650 når man skal være to

Fra : Peter Vistesen

Dato : 20-12-04 11:22

Ja jag skal nok rette mig selv, Mc Camp fra Appache, der er selvfølge
Commanche jeg mener. Begge noget med indianere

/PSV

Fra : Søren Feilberg

Dato : 02-01-05 20:29

Hej der igen,

kravet til mc'en for at trække en trailer er at mc'en skal veje mindst det
dobbelte af traileren, dog må traileren ikke overstige 150 kg. Dvs. hvis din
mc vejer 220 kg må den trække en trailer der vejer 110 kg. Hvis din mc vejer
400 kg må den trække en trailer der vejer 150 kg. Mc vægten er den vægt der
står på registrerings attesten. MC-camp'ens vægt er 110 kg (tom med telt og
seng). Man ser ikke på hvor meget trækkraft eller ydelse mc'en har.

Mc'en skal synes med krog og derefter skal traileren synes med mc og krog.
Så der skal altså bestilles tid til dobbel syn. Mc'en bliver altså også set
efter... Også mht andet end lige det du vil have synet. Så bremser, lygter,
skiver andet bliver tjekket efter.

Kravet til krogen ved syn er at der foreligger en monteringsvejledning af en
mc-fabrikanten eller "krog-fabrikkanten". De er ligeglad med Tüv" og andre
ting du kan komme i tanke om. Det er de formelle krav og det er det som står
http://www.fstyr.dk/graphics/Synkron-Library/Faerdselsstyrelsen/Dok/Vejledninger/Syn_og_omsyn/kap09.pdf

Se side 21 punkt 9.03.030
Også punkterne 9.02.150 og 9.02.150 kan være interessante

Jeg ved godt at der er andre der har fået godkendt deres egne hjemmelavede
hængertræk og det er lykkedes at få dem synet uden anmærkninger. Men der har
været en del forvirringe omkring kravene tidligere. Det er der ikke så meget
af mere.

Mht hvor meget man så må læsse på traileren har jeg ikke fundet ud af. Min
mc vejer 261kg og jeg må så trækken en trailer der vejer 130,5 kg. Traileren
vejer 110 kg. Må jeg så laste 20,5kg eller må jeg laste 40kg når jeg kører?
Det er et interessant spørgsmål for når du har køkkenet, ekstra teltet og de
20 par sko fruen pludselig ikke kan undvære nærmer vi os 150kg ialt!

Kok mc kan være behjælpelig med krogen. Tal aldrig med Kok selv. Han er ikke
rar. Spørg efter ham der ved noget om hængertræk. Han er meget flink og kan
hjælpe. Jeg har selv kørt til Zelhem i NL og fik monteret krogen der. Men
det er en anden historie.....

Hvorfor jeg ved dette? Vi var de første til at få indregistreret en MC-Camp
i DK.

Der er sikkert mange penge at spare når man gør alting selv! Forsendelsen af
trailer til DK, toldpapirer og data erklæringen samt garantien er noget af
det man betaler for hos en forhandler. Og han skal jo også leve. Jeg havde
gerne betalt for at få nogen til at sætte krogen på min mc og syne det hele
for mig. Sådan blev det desværre ikke! Men rigtigt er det at hvis man gider
lave arbejdet selv er der nogle gange rigtig mange penge at spare....

Søren
dmcn 59