Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvor i Århus?
Fra : Food_life

Dato : 20-12-04 10:43

På vej til at købe Canon D20 + diverse linser. Hvor I århus får jeg
den bedste service og gode råd - altså hvor skal jeg lægge mit køb?

MVH

Fra : Erik W.

Dato : 20-12-04 11:12

"Food_life" <noname@tdc.dk> skrev i en meddelelse
> På vej til at købe Canon D20 + diverse linser. Hvor I århus får jeg
> den bedste service og gode råd - altså hvor skal jeg lægge mit køb?

Prøv at snakke med famely foto i Skejbycentret, han har altid givet mig god
service. Han er til at handle med, prøv at spørge ham hvad han kan sælge det
til.
De bedste råd får du her i gruppen. Spørg ikke din fotohandler om andet end
hvad prisen er. Alt andet: Spørg dk.fritid.foto!

Mvh Erik

Fra : Claria's Paradis

Dato : 20-12-04 11:29

> [...]
> På vej til at købe Canon D20 + diverse linser. Hvor I århus får jeg
> den bedste service og gode råd - altså hvor skal jeg lægge mit køb?

HEjsa

Jeg har lige været ude sammen med en veninde og købe et 20D Kit, hos Bingo
foto i fields/Amager, til hende.
Hun fik det for 11000,- Dkr. og det er vist nok billigt.

Så her har du en prisretning at gå efter.

mvh
claria

Fra : driver

Dato : 20-12-04 11:53

> [...]
> foto i fields/Amager, til hende.
> Hun fik det for 11000,- Dkr. og det er vist nok billigt.
>
> Så her har du en prisretning at gå efter.

Ja, det er en god pris. Det er kun et par hundrede kroner over
internetbutikker i D. Og når fragten indregnes er der ingen fordel at hente
i D.
mvh
driver

Fra : Kell Christensen

Dato : 20-12-04 18:05

Claria's Paradis <clariaNO@SPAMparadis.dk> wrote:

> og købe et 20D Kit

Og hvad indeholder så dette -Kit- ?

OT: Kit som var noget glarmesteren havde med i sin jordemodertaske
når ruder skulle skiftes - iøvrigt lavet af kridt og linolie.
Og så lugter det godt!

Kell

Fra : Casper

Dato : 21-12-04 11:53

On Mon, 20 Dec 2004 18:05:20 +0100, 4200slet@c.dk (Kell Christensen)
wrote:

>Og hvad indeholder så dette -Kit- ?
>
>OT: Kit som var noget glarmesteren havde med i sin jordemodertaske
>når ruder skulle skiftes - iøvrigt lavet af kridt og linolie.
>Og så lugter det godt!

Kit'et indeholder udover kameraet et 18-55mm objektiv. Ikke det bedste
der er set, men det går an...

Jeg ved ikke om det dufter lige så godt som glarmesterens kit.

Casper

Fra : Bjørn W.

Dato : 21-12-04 18:23

On Mon, 20 Dec 2004 11:29:05 +0100, "Claria's Paradis"
<clariaNO@SPAMparadis.dk> wrote:

>Jeg har lige været ude sammen med en veninde og købe et 20D Kit, hos Bingo
>foto i fields/Amager, til hende.
>Hun fik det for 11000,- Dkr. og det er vist nok billigt.

Hej Claria.
Jeg vil meget gerne se din bon scannet ind. Jeg tror du tager fejl.

Jeg var derude i dag, og de var ikke til at hugge eller stikke i. Jeg
kunne komme ned på 12.000,- med kit, hvis jeg også købte en EF-S 17/85
og et 2Gb CF kort. Det gad jeg ikke.

Det skal siges at det var det 20D var det sidste apparat, og det
benyttede sælgeren sig mange gange af at sige. Om det så var et godt
sægertrick skal jeg ikke kunne sige.

Dagene inden jul er nok heller ikke de mest velvalgte til at presse
priser.

Men jeg vil meget gerne se jeres bon. Så er der jo lidt at presse med.

Hilsen Bjørn

Fra : Morten Wartou

Dato : 21-12-04 18:50

Bjørn W. wrote:

> [...]
>
> Jeg var derude i dag, og de var ikke til at hugge eller stikke i. Jeg
> kunne komme ned på 12.000,- med kit, hvis jeg også købte en EF-S 17/85
Du ser nok ikke så godt ud som Claria. :)

Hvis du kunne få den "ned" på 12.000,- ved køb af noget dyrt (og dårligt,
hold dig fra 17-85) udstyr, tør jeg slet ikke tænke på "normalprisen". Den
kan sagtens findes billigere i Danmark - Platan foto på Vesterbrogade tager
vist omkring 11.700, og de kan sikkert godt overtales til at sælge lidt
billigere - især ved køb af ekstra glas (køb dig da en 17-40 i stedet for
17-85). Bingo foto er absolut ikke nogen billig kæde, selvom de gør meget
for at bilde folk det ind - samme teknik som f.eks. El-Giganten bruger. Pas
desuden meget på med at købe flashkort i en fotobutik - det er ikke unormalt
at prisen er dobbelt så høj som i en dansk netbutik, og desuden er det meget
ofte meget langsomme kort de tilbyder.

> Men jeg vil meget gerne se jeres bon. Så er der jo lidt at presse med.
Pres et andet sted. Og find priser i Tyskland i stedet, og tænk naturligvis
på MOMS-forskellen når du taler med dem. Ring rundt og hør hvad de kan gøre.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret

Fra : Bjørn W.

Dato : 21-12-04 20:30

On Tue, 21 Dec 2004 18:49:39 +0100, "Morten Wartou"
<detteskalfjernesnews@wartou.dk> wrote:

>Du ser nok ikke så godt ud som Claria. :)

Hej Morten.
Nej, der har du en pointe ;)

> [...]
>vist omkring 11.700, og de kan sikkert godt overtales til at sælge lidt

Ja, du har ret. Den er faldet til 11.750,-
I øvrigt rar betjening man får i den butik....

>(køb dig da en 17-40 i stedet for 17-85).

Kan du komme med noget praktiske ekspempler (er nybegynder). For jeg
har ellers fået anbefalet EF-S 17/85 som et godt allround objektiv. Og
det er det jeg i første omgang leder efter (skal spare!).
Evnt. skal jeg have mig et mere.....nu jeg er i gang med at vende
sparregrisen.

>Bingo foto er absolut ikke nogen billig kæde, selvom de gør meget
>for at bilde folk det ind - samme teknik som f.eks. El-Giganten bruger.

Det var jeg klar over. Men det havde været interessant hvis de
virkelig kunne presses ned på 11.000 (hvilket jeg heller ikke helt
troede på, men det skulle da prøves). Men man kan så sige om den slags
butikker, at de meget ofte har tingene på lager, og det koster jo også
lidt.....men ellers vil jeg give dig ret.

El-giganten er i øvrigt ganske meget i vælten i disse timer ;)

> Pas desuden meget på med at købe flashkort i en fotobutik - det er ikke unormalt
>at prisen er dobbelt så høj som i en dansk netbutik, og desuden er det meget
>ofte meget langsomme kort de tilbyder.

Jo, men jeg kan se at der ikke er meget at spare ved at købe dem i
Tyskland trods alt. Og nu vi er ved det, er der nogen som har prøvet
Sandisks Ultra III kort og oplevet en forskel? De er ikke til at drive
op i Københavnske fotoforretninger.

>Pres et andet sted. Og find priser i Tyskland i stedet, og tænk naturligvis
>på MOMS-forskellen når du taler med dem. Ring rundt og hør hvad de kan gøre.

Ja, men jeg lurer også meget på at købe via Technikdirekt.de
Det er trods alt en sjat man sparer hvis man skal have et Canon 20D,
17/40 (eller 17/85) objektiv, EX580 Flash og et 2Gb ramkort.

Hilsen Bjørn

Fra : Morten Wartou

Dato : 21-12-04 20:58

Bjørn W. wrote:

> Hej Morten.
> Nej, der har du en pointe ;)
Ud og hyre en smuk kvinde til at købe kamera for dig.

> Ja, du har ret. Den er faldet til 11.750,-
> I øvrigt rar betjening man får i den butik....
Jo.

> [...]
> det er det jeg i første omgang leder efter (skal spare!).
> Evnt. skal jeg have mig et mere.....nu jeg er i gang med at vende
Man får selvfølgelig flere muligheder med 17-85 - og IS er dejligt - men der
er to ulemper: billedkvalitet, og at det er et EF-S objektiv. Der har været
nogle sammenlignende prøver i dpreview.com's fora - prøv at søge lidt, har
ikke et link desværre, og der "vinder" 17-40. At det er et EF-S-objektiv,
betyder at du ikke kan bruge det på andet end 300D og 20D, og hvis fremtiden
bliver større sensorer, vil det heller ikke kunne bruges på disse kameraer.
Du kunne evt. købe dig et 50 mm f/1.8 til de mere lyskrævende situationer -
det er et røverkøb til under en tusse.

> [...]
> butikker, at de meget ofte har tingene på lager, og det koster jo også
> lidt.....men ellers vil jeg give dig ret.
Man burde nok kunne få det for 11.000 i Danmark, i hvert fald i samkøb med
et 17-40 eller 17-85, men ring rundt og spørg forhandlerne hvad de kan. Er
de kloge, tjener de hellere lidt end intet - men desværre er der ikke så
mange kloge fotoforhandlere i Danmark, de vil hellere sidde og tude over at
flere og flere køber i udlandet (nu kommer der nok nogen efter mig). Men
problemet ligger nu også i grossistleddet, Canon har differentierede
forhandlerpriser, og Canonpriserne er en del højere end Nikonpriserne
herhjemme i forhold til de tyske priser. Sigma er helt grotesk, da den
danske importør, Fovitech, synes forhandlerne skal give mere end den tyske
udsalgspris - og nogle gange meget mere.

> El-giganten er i øvrigt ganske meget i vælten i disse timer ;)
Ja, de skulle skamme sig.

> [...]
> Tyskland trods alt. Og nu vi er ved det, er der nogen som har prøvet
> Sandisks Ultra III kort og oplevet en forskel? De er ikke til at drive
Nej, lige netop CF-kort forhandles jo af danske edb-forhandlere over
nettet - og konkurrencen blandt edb-forhandlerne er enorm, hvorfor der som
regel ikke er noget at spare i forhold til køb i Tyskland. Sandisk Extreme
III (de hedder da vist ikke Ultra mere?) er ikke "rigtigt" på markedet
endnu, men ifølge
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-7303 er der ikke
meget at vinde i forhold til Ultra II. Du kan jo også overveje Kingston
Elite Pro, som er en hel del billigere, men nok har det bedste
pris/ydelsesforhold.

> Ja, men jeg lurer også meget på at købe via Technikdirekt.de
> Det er trods alt en sjat man sparer hvis man skal have et Canon 20D,
> 17/40 (eller 17/85) objektiv, EX580 Flash og et 2Gb ramkort.
Ja, især objektiverne - et 17-40 koster omkring 6.500 (set til 7.300 i
Bingo:) koster lidt over 5.000. Jeg købte 17-40 og 100-400 i Tyskland, og
sparede omkring 4.500. Jeg købte hos acfoto.de, og det forløb fint.

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Ulf Pedersen

Dato : 22-12-04 08:59

On Tue, 21 Dec 2004 18:22:58 +0100, Bjørn W. <bear@imageREMOVE.dk>
wrote:
Hej Bjørn

>Jeg var derude i dag, og de var ikke til at hugge eller stikke i. Jeg
>kunne komme ned på 12.000,- med kit, hvis jeg også købte en EF-S 17/85
>og et 2Gb CF kort. Det gad jeg ikke.

Kolde kontanter fx. virker også bedre en fx. et plastik kort.

Op på bordet med kontanterne, og sig, det er hvad jeg har, tag dem
eller )
--

Mvh. Ulf Pedersen
http://www.digifoto-nord.dk/ - min legeplads

http://www.betterphoto.com/sites4photogs/dynoMG.asp?memberID=51318

Fra : Børge Larsen

Dato : 20-12-04 11:54

> [...]
> På vej til at købe Canon D20 + diverse linser. Hvor I århus får jeg
> den bedste service og gode råd - altså hvor skal jeg lægge mit køb?

Bingo i Bruhns galleri er absolut et besøg værd. Du kan også få gode råd,
der er ansat 3 kvalificerede medarbejdere. Og priserne skal du selvfølgelig
lige selv tjekke forinden besøg. Men Bingo kan sagtens være med.

M.v.h.

Børge

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-12-04 18:24

In article <41c6af36$0$33729$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Børge Larsen wrote:

> [...]
> der er ansat 3 kvalificerede medarbejdere. Og priserne skal du selvfølgelig
> lige selv tjekke forinden besøg. Men Bingo kan sagtens være med.

Det du siger er, som andre her har sagt, at Bingo kun har villedende
priser i butikken, og varen koster det man handler den ned til.

Fra : Bjørn W.

Dato : 21-12-04 20:10

On Mon, 20 Dec 2004 17:23:43 +0000 (UTC), "Povl H. Pedersen"
<povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote:

>Det du siger er, som andre her har sagt, at Bingo kun har villedende
>priser i butikken, og varen koster det man handler den ned til.

Ja, og det siger jeg også.
Min oplevelse i dag, var at jeg lynhurtigt fik presset et Canon 20D
ned fra over 13.000,- til 12.000,- Da jeg sagde at jeg ville længere
ned endnu, sagde sælgeren: "Det er det sidste og der kommer snart en
som gerne vil give 13.000, så længere kan jeg ikke gå ned."

I øvrigt fik jeg også et Canon objektiv EF-S 17/85 ned fra 6000 til
5000,- Men da jeg sagde at jeg kun skulle have objektivet og ikke
20D'eren, ville de ikke sælge det til mig. Så man skal se sig for.

Med andre ord: "Der kommer snart en jeg kan tørre for en tusse
ekstra.....skønt!" Sådan er det. Og jeg købte det ikke.

Hilsen Bjørn