Andet multimedie
bentjuul 3670
Blender3D
Fra : Niels

Dato : 20-12-04 06:46

I tutorialen http://blender.20fr.com/hills.html er jeg kommet til at skulle
lægge texturen på objektet.
Men, hm, hvordan gør man det, jeg har hentet den, og jeg har gjort om det
ser ud på billedet. Men jeg kan ikke få den over på objektet.
Nogen der ved det?

--
Mvh. Niels (http://niels.spoweb.dk)
http://niels.spoweb.dk/noop - Søgemaskine

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 20-12-04 13:11

Niels skrev:

> [...]
> Men, hm, hvordan gør man det, jeg har hentet den, og jeg har gjort om
> det ser ud på billedet. Men jeg kan ikke få den over på objektet.

Hej Niels! Har du mulighed for at tage et shot af hvad du har lavet?
Eller tjek følgende!

vælg dit objekt
gå ind i shading (f5)
Se at du har et material assigned og inde i panelet er der også et
faneblad der hedder texture! vær sikker på at der er sat et flueben så
den bruger din texture!
herefter gå ind i texture panelet (f6) og lav din texturetype til et
billede - hent billedet og prøv at klikke f5 igen! du skulle nu gerne
have importeret dit billede ind på fladen!
Skal skal dog være opmærksom på følgende:
Når dit object er valgt skal det have en shading assigned (det felt med
den lille bil :) ) Og det skal have en texture tildelt også ellers er
det bare en tom farve!

Hvis du vælger outliner panelet i dit topvindue vil du finde et
hierarkisk overblik over hele din scene - her kan du finde dit object
og se hvad det indholder, inkluderet textures og imagemaps etc.

Claus