[HL2] Historien, hvor er vandet ?
Fra : BuFFerz

Dato : 19-12-04 18:14

Hej

Nu har jeg gennemført HL2 for 3. gang.

Nogen der har fundet ud af hvor vandet er blevet af og hvorfor ?

Noget tyder på det er sket fornylig, og hurtig da både, skibe og vandplanter
stadig er hvor vandet var før.

Udover at det nok er Dr Brean der står bag har jeg ikke kunne regne ud hvor,
hvorfor og hvordan ?

Fra : 1Light50

Dato : 19-12-04 19:12

tjaa sådan som jeg har forstået historien, så er det noget med at du
arbejder for the g-man som skulle være en der arbejder for en anden
livsform, og som har udset dig til at stoppe invasionen fra rummet, dem du
slås med i hl2 er en blanding af mennesker og en alien race, som vil
overtage jorden udsuge alle ressourcer fra jorden og så rejse vidre, efter
jorden er død, ham Dr Brean er bare en der ikke vil dø og derfor ellierede
sig med den alien race som er på jorden, man ser også også ham snakke med
den race på et tidspunkt i spillet. the g man som du arbejder med er en der
har set jorden gå under og andre planeter, og som nu arbejder sammen men en
anden livsform som kan rejse i tid og rum, og han vil med din hjælp nu
stoppe denne alienrace fra at overtage jorden.

Fra : BuFFerz

Dato : 19-12-04 21:19

Okay det er sådan du har forstået det :)

Men hvad med vandet ?.. har de flyttet vandet til en anden planet ?

Fra : Sune Salminen

Dato : 19-12-04 19:34

BuFFerz wrote:
> [...]
> vandplanter stadig er hvor vandet var før.
>
> Udover at det nok er Dr Brean der står bag har jeg ikke kunne regne

Mener du at når man spiller spillet tredie gang er vandet væk?

Udflippet.

Eller læser jeg forkert?

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : BuFFerz

Dato : 19-12-04 20:09

> Mener du at når man spiller spillet tredie gang er vandet væk?
>
> Udflippet.
>
> Eller læser jeg forkert?

Vandet er væk alle 3 gange ;) men efter 3. gang har jeg stadig ik fattet
hvor det er blevet af ;)

Fra : Sune Salminen

Dato : 19-12-04 20:37

BuFFerz wrote:

> Vandet er væk alle 3 gange ;) men efter 3. gang har jeg stadig ik
> fattet hvor det er blevet af ;)

Hvad..?

Vil det sige, at der ikke på noget tidspunkt har været vand nogen steder
i HL2?
Hvad gjorde du så der hvor man skal putte blå tønder op i et bur der får
en rampe til at løfte sig så man kan 'sejle' over? Og hvad med det sted
senere hvor man skal fylde et stort rum med vand så man kan komme videre
gennem et rør?

Eller er vandet der, men du kan bare ikke se det?

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : BuFFerz

Dato : 19-12-04 21:13

> Eller er vandet der, men du kan bare ikke se det?

Ro på nu - jeg er igang med at tolke historien.

Du tager det /for/ bukstaveligt!

Der er skam vand i spillet..
men det er usædvanligt lavvandet (og det er ikke en fejl i spillet)

Du skal nok ikke /længere/ springe på hovedet fra denne badebro:
http://www.yoo.dk/hl2/d2_coast_110003.jpg

Her går man på havbunden:
http://www.yoo.dk/hl2/d2_coast_010001.jpg
http://www.yoo.dk/hl2/d2_coast_040010.jpg

Voldsomt tidevand ? Eller er det drænet ? Af hvem, hvorfor ?
http://www.yoo.dk/hl2/d2_coast_010000.jpg
http://www.yoo.dk/hl2/d2_coast_110002.jpg

Håber du er med på hvad jeg mener nu.

Fra : Sune Salminen

Dato : 19-12-04 21:27

BuFFerz wrote:

> Ro på nu - jeg er igang med at tolke historien.

*tager en dyb indånding*

> [...]
> http://www.yoo.dk/hl2/d2_coast_010001.jpg
> http://www.yoo.dk/hl2/d2_coast_040010.jpg
>
> Voldsomt tidevand ? Eller er det drænet ? Af hvem, hvorfor ?

*klask* (giver lige mig selv en dumflad)

Selvfølgelig, tak for illustrationerne, jeg har også undret mig over det
med vandstanden!

Det hænger nu meget godt sammen med historien om at fjenden er ved at
dræne jorden fra energi.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : 1Light50

Dato : 19-12-04 21:55

der skulle være en side på nettet om og hvordan hele historien hænger sammen
fra hl1 til hl2, og hvoedan det hele hænger sammen, jeg skal nok lige prøve
at finde den igen,og så snart jeg har fundet poster jeg den her, så alle der
ik fatter en dyt (som mig ang hele historien, men det tror jeg vist nok jeg
går nu) kan se sammenhængnet i hl2

Fra : 1Light50

Dato : 19-12-04 22:19

her er et link til en side der forklare, eller give en go forklaring til
historien til hl1 og sammenhængnet til hl2,

http://www.fragfiles.org/~hlstory/index.htm

Fra : Sune Salminen

Dato : 19-12-04 22:38

1Light50 wrote:
> her er et link til en side der forklare, eller give en go forklaring
> til historien til hl1 og sammenhængnet til hl2,
>
> http://www.fragfiles.org/~hlstory/index.htm

Cool.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-04 22:53

On Sun, 19 Dec 2004 22:19:06 +0100, "1Light50" <bla@bla.bla> wrote:

> her er et link til en side der forklare, eller give en go forklaring til
>historien til hl1 og sammenhængnet til hl2,
>
>http://www.fragfiles.org/~hlstory/index.htm

Ja det er jo meget godt... men så vidt jeg kan se, så er der her
heller ingen forklaring på, hvorfor havets vandstand - modsat alle
"sommedagsprofetier" - er faldet kraftigt.

Mvh, Claus
--
I never apologize! I'm sorry, but that's just the way I am.
- Homer Simpson

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-04 22:59

On Sun, 19 Dec 2004 22:53:21 +0100, Claus Nielsen <> wrote:

>On Sun, 19 Dec 2004 22:19:06 +0100, "1Light50" <bla@bla.bla> wrote:

>"sommedagsprofetier"

"dommedagsprofetier" :)

Mvh, Claus

Fra : 1Light50

Dato : 19-12-04 23:11

alså i bund og grund så handler det vist om at disse væsner dræner jorderen
for ressourcer og der ved ødelæger jorden og det er nu din opgave at stoppe
dommedag sammen med the g-mand (uden du ved det)