Billigste flyrejse Amsterdam tur/retur??
Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 19-12-04 15:15

Kære Gruppe.

Jeg har et spørgsmål som jeg håber at i kan hjælpe mig med.

Jeg står nemlig og skal til Amsterdam den 8-9 januar næste år. Og da det
faktisk er min føste udlandsrejse alene så føler jeg mit lidt på herrens
mark.

Men er der nogle af jer herinde fra der kan hjælpe mig med at få fundet
den billigste flyrejse?

Jeg har fundet følgende 2 afgange, til henholdsvis rejsen derned og
rejsen hjem igen og det er dem der passer til det program der er blevet
lagt for dagen

Udrejse Lørdag:
DM273 /KL3103 /CO9109   1155   1300

Ifølge Billund Lufthavns hjemmeside så skulle der flyve 3 maskiner fra
henholdsvis:

Maersk Air
KLM
Continental Airlines

Men betyder det at det kun er de 3 rejsebureauer der dækker den
"forbindelse" eller er der andre selskaber der også kan leje sig ind i
flyet og på den måde endda tilbyde billigere billetter?

Men jeg forventer at hjemrejsen kommer til at foregå med følgende
afgang:

DM280 /KL3106 /KQ1280   1930   2030

Som så er dækket af:

Maersk Air
KLM
Kenya Airways

På forhånd tak for hjælpen.
Flemming Jacobsen

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-04 15:34

Hej,

Der er tale om ét fysisk fly fra Mærsk. De andre selskaber anvender det,
der hedder "codeshare", så du f.eks. kan købe en billet med KLM hele
vejen fra Billund til Amsterdam og videre ud i verden, men det vil være
et Mærsk fly på den første del af strækningen. Skal du kun til Amsterdam
kan det være lige meget, men prisen kan da godt være lidt forskellig
afhængig af, hvordan du køber billetten.

Du kan genkende "codeshare" på det 4-cifrede nummer. Almindelige
fly-afgange har 3 cifre.

hilsen
Uffe

Fra : Mads Vestergaard

Dato : 19-12-04 16:03

Jeg har prøvet at søge lidt for dig, men det billigste jeg kan finde er 1721
kr for billetten Tur/Retur

Det billigste sted jeg kunne finde var på Maersk´s egen hjemmeside
www.maersk-air.dk.

Grunden til at prisen er rimelig høj, er at du udrejser på en lørdag og
tager hjem på en søndag + at du er rimelig sent ude med din billet.

Jeg har søgt på de afgange du har skrevet

Mvh

Mads Vestergaard

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 19-12-04 16:36

On Sun, 19 Dec 2004 16:02:51 +0100, "Mads Vestergaard"
<andersv@tiscali.dk> wrote:

> [...]
>
>Grunden til at prisen er rimelig høj, er at du udrejser på en lørdag og
>tager hjem på en søndag + at du er rimelig sent ude med din billet.

havde lidt gættet mig til at afgange nok i sig selv var "ok" dyre på
grund af at det var weekend. men synes da ikke rigitigt at priserne er
så slemme igen, for så vidt jeg kan se betaler jeg da ikke extra for at
være ude her nu og bestille?
Flemming Jacobsen

Fra : flimmer

Dato : 20-12-04 03:42

> [...]
>
> Jeg står nemlig og skal til Amsterdam den 8-9 januar næste år. Og da det
> faktisk er min føste udlandsrejse alene så føler jeg mit lidt på herrens

Du skal kigge dig godt omkring og måske overveje at tage en ekstra dag.

Nu ved jeg heller ikke om du bliver hentet dernede eller du skal finde rundt
selv.

Jeg har via det nye lavprisselskab BasicAir fundet en retur, som godt nok
går til Rotterdam, 55 km fra Amsterdam, men prisen er til gengæld kun 130
Euro, altså godt det halve af det som Mærsk skal have inklusiv skatter og
afgifter for en retur.

Du flyver fra Kbh.

Tjek selv www.transavia.com
Det er også en hjemmeside på dansk

Endnu bedre kan du via www.klm.com få en retur København - Amsterdam til
1174 kr. incl. skatter og afgifter på de dage du gerne vil afsted.

Så hvis jeg var dig ville jeg droppe Billund og flyve fra CPH i stedet, der
er større udbud og dermed billigere priser.

Stig

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 20-12-04 08:50

> [...]
> der
> er større udbud og dermed billigere priser.

Hej

jeg bor tæt på Tirstrup lufthavn, og har ofte de samme overvejelser. Man
skal bare huske på, at en retur med toget til CPH med pladsbillet løber op i
over 600 kr. Orange billetter er svære at få fat i. Samtidig flyver
selskaberne ofte så tidligt fra CPH, at det ikke er muligt at nå det. Det
gælder f.eks. Snowflake/SAS til Beirut.

Når jeg vælger CPH, er det ikke fordi det er billigt, men fordi, det er det
eneste sted, hvorfra man kan komme til anderledes destinationer. Når man er
kommet til CPH, og stadig har 4 timers togtur tilbage, så bander man over,
at der ikke er en international lufthavn i Jylland.

Kennet
--
Sommerferien 2005 går til.... se det her:
www.pernille-kennet.dk

Fra : Boerge

Dato : 01-01-05 12:26

Pernille og Kennet wrote:

> jeg bor tæt på Tirstrup lufthavn, og har ofte de samme overvejelser. Man
> skal bare huske på, at en retur med toget til CPH med pladsbillet løber op i
> over 600 kr.

Til de fleste udenrigsfly fra Kastrup koster tilslutning med tog og fly
det samme.

Desværre kunne jeg kun finde indirekte henvisninger til den aftale,
f.eks.
http://www.folketinget.dk/Samling/19981/udvbilag/TRU/Almdel_bilag916.htm

> [...]
> kommet til CPH, og stadig har 4 timers togtur tilbage, så bander man over,
> at der ikke er en international lufthavn i Jylland.

I hvert fald er der ikke mange internationale forbindelser fra Tirstrup.
Der er vist kun London (Stansted) med Ryanair samt Olso, Göteborg og
Stockholm med Sun Air.

Problemet kan så være transport til og fra Tirstrup Lufthavn.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 20-12-04 14:17

On Mon, 20 Dec 2004 03:41:36 +0100, "flimmer" <tv@abc.de> wrote:

>Du skal kigge dig godt omkring og måske overveje at tage en ekstra dag.
>
>Nu ved jeg heller ikke om du bliver hentet dernede eller du skal finde rundt
>selv.

Bliver hentet i Amstedam og synes ikke rigtigt at jeg kan tillade mig at
forvente at personen kører 55 Lm for at hente mig. I så fald skal han
have benzin penge og så er vi jo næsten "lige vidt"

> [...]
>Euro, altså godt det halve af det som Mærsk skal have inklusiv skatter og

Så skal jeg så ligge ca 332 kr oven i prisen for en togbillet frem og
tilbage og så benzin til ham der skal hente mig

> [...]
>
>Så hvis jeg var dig ville jeg droppe Billund og flyve fra CPH i stedet, der
>er større udbud og dermed billigere priser.

Skal så stadig betale for balladen med toget, og så slæbe endnu mere på
min "bagage" end hvis at jeg tager direkte fra Billund.
Flemming Jacobsen