Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Fx 5900 eller Fx5900xt
Fra : Claus

Dato : 19-12-04 13:27

Jeg ville flashe BIOS på mit grafikkort, men er kommet i tvivl om hvilker
kort jeg har. Når jeg starter PC'en skriver den under opstarten Geforce
FX5900 XT mens det i kontrolpanelet siger Geforce FX 5900.

Kan I hjælpe?

Mvh

Claus

Fra : Sune Salminen

Dato : 19-12-04 19:47

Claus wrote:
> [...]
> hvilker kort jeg har. Når jeg starter PC'en skriver den under
> opstarten Geforce FX5900 XT mens det i kontrolpanelet siger Geforce

Hvis den siger XT under opstarten så er det et XT.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Claus

Dato : 19-12-04 20:21

Hvorfor siger den så i kontrolpanel og alle andre steder ikke XT?

Fra : Sune Salminen

Dato : 19-12-04 20:29

Claus wrote:
> "Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor siger den så i kontrolpanel og alle andre steder ikke XT?

Det er et rigtig godt spørgsmål. Hvilken driver bruger du?

Det er grafikkortets BIOS der genererer den meddelelse du ser når du
starter din PC op, og hvis den siger XT så må det vel være et XT. Jeg
har haft flashet mit 5900XT kort med samtlige BIOS fra Leadtek's 5900
serie, og det gav ingen problemer. Jeg endte dog med at vende tilbage
til den oprindelige BIOS, men det var sjovt at lege med. I alle tilfælde
var kortet benævnt korrekt både i enhedshåndtering og driverens
kontrolpanel.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Claus

Dato : 19-12-04 23:32

Driveren hedder 6.7.0.2, jeg har lavet tweaket med coolbits, har det nogen
indflydelse på hvad den siger i kontrolpanel?
Hvorfor gik du tilbage til den originale BIOS?
På selve grafikprocessoren kan man hvis man fjerner køleren se at der står
FX5900.

mvh
Claus

Fra : Sune Salminen

Dato : 20-12-04 11:31

Claus wrote:
> Driveren hedder 6.7.0.2, jeg har lavet tweaket med coolbits, har det
> nogen indflydelse på hvad den siger i kontrolpanel?

Det tror jeg ikke, det ændrer ikke noget hos mig i hvert fald. Derimod
ændrede kortets beskrivelse sig som den skulle hver gang jeg flashede
det med en BIOS fra en anden model.

> Hvorfor gik du tilbage til den originale BIOS?

Fordi det ikke gav mig nogen åbenlyse fordele at flashe til en anden.

> På selve grafikprocessoren kan man hvis man fjerner køleren se at der
> står FX5900.

Det er meget mystisk. Måske er der noget i vejen med dit korts BIOS,
eller måske er den blevet rettet 'i hånden' med en BIOS editor til at
skrive 5900 FX under opstarten. Du kan få den til at skrive dit eget
navn der hvis du vil...

Har du købt det brugt? Så er du måske blevet taget ved næsen.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : CK

Dato : 20-12-04 12:05

Jeg har købt det fra nyt. Er det nemt at flashe tilbage igen? Hvilken BIOS
vil du anbefale at jeg prøver?

Mvh

Claus

Fra : Sune Salminen

Dato : 20-12-04 12:08

CK wrote:
> Jeg har købt det fra nyt. Er det nemt at flashe tilbage igen? Hvilken
> BIOS vil du anbefale at jeg prøver?
>
> Mvh
>
> Claus

Den rigtige hvis du kan finde den. Det er her det sker:
http://www.mvktech.net/

Men altså, hvis du har købt det som et FX og det i virkeligheden ikke er
et FX, så skal du da have dine penge tilbage. Så har du næsten råd til
at købe et 6600GT i stedet for

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : CK

Dato : 20-12-04 12:51

Du mener vel, hvis jeg har købt det som et XT skal jeg have pengene tilbage.

Fra : Sune Salminen

Dato : 21-12-04 00:57

CK wrote:
> Du mener vel, hvis jeg har købt det som et XT skal jeg have pengene
> tilbage.

Ja, naturligvis. En smutter.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk