Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop - gave...
Fra : lkm

Dato : 19-12-04 10:36

Jeg skal have lavet en pakke, gerne 3-dimension, (med bånd og pæn sløjfe)
som grafik, hvor indpakningen skal være et billede der ligner gavepapiret.

Eventuelt skal jeg også have lavet en anden pakke, hvor hver synlig side på
pakken består af forskellige billeder. Altså et billede til hver side.

Skulle kunne laves i Adobe Photoshop, Ill. eller InDesign CS.

Gode råd og ideer modtages meget gerne...

Fra : Martin Poll

Dato : 19-12-04 11:29

"lkm" <hjvirkerikke@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Skulle kunne laves i Adobe Photoshop, Ill. eller InDesign CS.
>
> Gode råd og ideer modtages meget gerne...

Måske dette link kan hjælpe dig.
http://www.spoono.com/photoshop/tutorials/tutorial.php?url=boxart
Jeg har brugt denne tutorial engang , og det er ret nemt at lave en boks.

Med venlig hilsen
Martin Poll

Fra : lkm

Dato : 19-12-04 12:11

Tak - lige hvad jeg søgte!

Har du et forslag til hvordan jeg laver bånd rundt om pakken med sløjfe?

Mvh.
Heine

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 19-12-04 13:05

"Martin Poll" <mpoll@FJERNadslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.spoono.com/photoshop/tutorials/tutorial.php?url=boxart
> Jeg har brugt denne tutorial engang , og det er ret nemt at lave en boks.

++++++++++++++++++++++

Hej Martin.

Hvor finder jeg det der cube tool og Trackball Tool som der bliver beskrevet
på siden? For det er da til adobe Photoshop det handler om ikke?

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : RoJo

Dato : 19-12-04 14:04

"Jørgen Nielsen" <jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:41c56e35$0$18253$edfadb0f@dread14.news.tele.dk...

> [...]
beskrevet
> på siden? For det er da til adobe Photoshop det handler om ikke?

Filter > Render > 3D Transform

mvh RoJo

Fra : Niels Boegh

Dato : 19-12-04 15:02

> beskrevet

> Filter > Render > 3D Transform
>
> mvh RoJo

3D er ikke længere (i PS CS) en del af standardinstallationen. Den
ligger dog på CD'en.

Niels

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 19-12-04 15:46

"Niels Boegh" <1nboegh2@3hotmai4l.com> skrev i en meddelelse

> 3D er ikke længere (i PS CS) en del af standardinstallationen. Den ligger
> dog på CD'en.
>
> Niels
++++++++++++++++++

Hej.

Den var installeret hos mig, men det må jeg have valgt under installationen.

Fra : lkm

Dato : 19-12-04 17:20

Er der en, der hurtig kan forklare hvor på cd'en. Skal man igennem setup
igen eller hvad hedder filen/plug-in eller...?

Fra : Niels Boegh

Dato : 19-12-04 18:08

lkm wrote:
> Er der en, der hurtig kan forklare hvor på cd'en. Skal man igennem setup
> igen eller hvad hedder filen/plug-in eller...?

Ligger svjh i mappen Goodies.

Niels

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 19-12-04 15:45

"RoJo" <r j o n a s s e n @ h o t m a i l. c o m> skrev i en meddelelse

> Filter > Render > 3D Transform
>
> mvh RoJo
++++++++++++++++++++

Hej.

Takker

Fra : lkm

Dato : 19-12-04 20:27

Har fundet 3-D filter og installeret det. Det kommer fint frem i "Render"
men jeg kan ikke få det til at virke???

Har været inde i 3-D menuen og tegnet en firkant. Når jeg siger ok kommer
jeg blot tilbage og der er ikke tegnet nogen 3-D figur?

Fra : Stoffer

Dato : 19-12-04 20:51

> Har været inde i 3-D menuen og tegnet en firkant. Når jeg siger ok kommer
> jeg blot tilbage og der er ikke tegnet nogen 3-D figur?
Har du på noget tidspunkt kunnet se en "mini-version" af firkanten i 3-d
format i render mens du lavede den??

Prøv at markere i render>3d hvor du vil have din firkant, og vælg så
"track-ball tool" en lille globus-lignede værktøj og drej så på din firkant
i ... nu burde du kunne se en 3-D firkant og så er det vist bare at klikke
"ok"

Fra : lkm

Dato : 19-12-04 22:08

Hvis jeg åbner et billede og derefter vælger "Render" og 3-D kan jeg lave en
firkant. Men så kommer hele billedet på boksen.

Jeg har forsøgt at lave en boks blot med grå kanter, men det er ikke lykkes.
Hvis jeg blot åbner et nyt dokument med hvid baggrund er funktionen 3-D ikke
high lightet, så jeg kan vælge den???

Kan nogen lave en udførlig vejledning - så jeg selv kan klistre billeder på
siderne?

Mvh.
Heine

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 21-12-04 16:54

> Hvis jeg åbner et billede og derefter vælger "Render" og 3-D kan jeg lave
> en firkant. Men så kommer hele billedet på boksen.
[KLIP]

> Mvh.
> Heine

Hej Heine.

Det billede du skriver fylder hele boksen, der skal du op i
Edit>Transform>Distort og så skal du bare tilpasse billedet til én af
siderne, det samme gør du med de andre billeder. Jeg ved ikke om det er det
som du mener.