Typisk dag med Atkins kuren
Fra : EnjoyNews

Dato : 19-12-04 01:33

Hejsa

Er der nogen som har lyst til at skrive madforløbet på en typisk dag med
Atkins konceptet ?
Jeg har lidt svært ved at forestille mig det nemlig så jeg håber nogen kan
hjælpe..

Mvh
Heidi

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 19-12-04 08:44

"EnjoyNews" <mh-nyheder@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Er der nogen som har lyst til at skrive madforløbet på en typisk dag med
> Atkins konceptet ?

Atkins har beskrevet det med fire omfattende menuer:
http://atkins.com/Archive/2001/12/14-37377.html

På siden er er der hele dagsmenuer til hver af de fire faser en Atkins kur
kan bestå af:

1) startfase (induction) - http://atkins.com/howto/phase1.html
2) fortløbende vægttab - http://atkins.com/howto/phase2.html
3) overgang til vedligeholdelse af vægt -
http://atkins.com/howto/phase3.html
4) vedligeholdelse af vægt - http://atkins.com/howto/phase4.html

Menuerne er (selvfølgelig) baseret på, at der bruges masser af
kulhydratfattige Atkins-produkter til erstatning for mel, sukker etc. Og
mange af dem kan du næppe få fingre i uden videre.
Men du bør nok alligevel kunne fornemme, hvad det handler om.

En mildere udgave af Atkins er Omega-metoden, som Niels Ehlers har skrevet
flere bøger om. Her kan du finde en artikel om den metode:
http://www.bossman.dk/art.php?mode=view_art&art_id=43

Jeg har en veninde, der med stor succes har omlagt sine spisevaner
inspireret af Niels Ehlers Omega-metode. Hun har tabt en masse kilo og fået
sundere spisevaner. Før glemte hun at spise i løbet af dagen og spiste for
meget og ofte usundt om aftenen. Det er der lavet om på.

Mvh. Lisbeth

Fra : EnjoyNews

Dato : 19-12-04 11:55

Det må meget gerne være på dansk, da Atkins.com jo er på engelsk..

Kh Heidi