Min PC opførre sig mærkligt
Fra : Hans Jakob Larsen

Dato : 19-12-04 01:10

Har den seneste tid oplevet at XP når den starter op er meeeget langtid om
at starte...og når jeg skal åbne noget så skal jeg trykke flere gange...og
når jeg trykker på start går der op til 10-15 sec før den kommer frem....og
det er ikke fordi jeg har noget liggene (af hvad jeg ved)...nogen som har
nogen gode ideer hvad det kan være ?..

Hilsen
Jakob

Fra : Kent Friis

Dato : 19-12-04 01:39

Den Sun, 19 Dec 2004 01:09:43 +0100 skrev Hans Jakob Larsen:
> [...]
> det er ikke fordi jeg har noget liggene (af hvad jeg ved)...nogen som har

Det lyder præcis ligesom XP plejer at opføre sig :-þ

Mvh
Kent

Fra : Hans Jakob Larsen

Dato : 19-12-04 02:17

Det er p**** irretende...hvad kan man gøre ?..

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 19-12-04 11:38

Hans Jakob Larsen (9104378m001@stofanet.dk) skrev følgende:

> Det er p**** irretende...hvad kan man gøre ?..

Det skyldes sandsynligvis en forkert driver.

--
Peter Thomas Fischer
http://www.fischer.as & http://www.humlebæk.dk

Fra : Hans Jakob Larsen

Dato : 19-12-04 12:24

Jamen den har kørt fint før ?..
Og der er ikke kommet nye hardware/driver...

Fra : F.Larsen

Dato : 19-12-04 13:02

"Hans Jakob Larsen" <9104378m001@stofanet.dk> wrote in message
> Jamen den har kørt fint før ?..
> Og der er ikke kommet nye hardware/driver...

prøv at kigge i task manager om der er nogen processer som bruger meget cpu
tid

Har du installeret SP2 for nyligt ?

--
Flemming

Fra : Hans Jakob Larsen

Dato : 19-12-04 13:18

Det er det der er problemet...når jeg opdatere (prøver) bliver de
hentet...når de så skal ints...går den kold...

Fra : AlleyKat \(FSS\)

Dato : 19-12-04 18:38

"Hans Jakob Larsen" skrev:
> [...]
> frem....og
> det er ikke fordi jeg har noget liggene (af hvad jeg ved)...nogen som har

Det kan være næsten hvad som helst - men som Flemming Larsen skriver,
gennemgå hvad der kører på maskinen under Processer.

En god idé er at gennemgå hvad der bliver startet med maskinen under
opstart - skriv 'msconfig' i Kør..., og kig under fanebladet 'Start'. Hér er
alle de programmer der bliver startet sammen med Windows - gå listen
grundigt igennem, og fjern hakket ud for alt hvad der er ukendt og lyder
suspekt. Spørg evt. hér hvis du ikke lige ved hvad en ting er - det er jo
meget forskelligt hvad man starter af programmer og drivere under opstarten.

Og tjek dernæst din maskine for ubehageligheder med en ad/spywarescanner -
der er meget hjælp at hente på http://spywarefri.dk - jeg bruger selv
Ad-Aware og SpyBot S&D til at tjekke min maskine ind imellem. Og
SpywareBlaster til at forhindre at 'snusk' kommer ind overhovedet.

MvH
AlleyKat
---
http://phpbb2.dk - forum om phpBB-fora.

Fra : Hans Jakob Larsen

Dato : 19-12-04 20:18

Nu har jeg "prøvet" det men når jeg skal til at scanne efter trojan/spyware
går den kold og genstarter...
Det er det samme med hvis jeg skal opdatere xp så går den også bare kold...

Hilsen
Jakob

Fra : Anders S.

Dato : 20-12-04 00:11

"Hans Jakob Larsen" <9104378m001@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> trojan/spyware
> går den kold og genstarter...
> Det er det samme med hvis jeg skal opdatere xp så går den også bare

Hej.

Prøv at få en blå skærm frem med fejl og ingen genstart.

Tryk på 'Start'
Højre klik på 'Denne computer'
Vælg 'Egenskaber'
Tryk på fanebladet 'Avanceret'
Under start og genoprettelse tryk på knappen ' Indstillinger'
Fjern fluebenet hvor der står Genstart automatisk

Så skulle du få en blåskærm evt med navn på den fil/driver som fejler.

Ellers kunne du prøve i gruppen

dk.edb.system.ms-windows

De ved sikkert mere

--
MVH
Anders S..

Fra : Kim

Dato : 21-12-04 12:38

Et skud i tågen.... har du plads nok på harddisken?
Havde selv store problemer med start af XP'en indtil jeg fandt ud af at der
ikke var mere plads på C-drevet..

Hilsen Kim

Fra : anja5

Dato : 23-12-04 11:22

Nu er det ikke så pænt at skrive det her, men prøv at stille spørgsmålet
her: http://www.spywarefri.dk/forum
Nu kommer de højtuddannede it-folk og siger at det dur ikke, men det er
kun fordi de ikke kan så meget som dem fra Spywarefri. Misundelse er en
grim ting.

http://www.kandu.dk/

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 23-12-04 13:39

"anja5" <anja5.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> Nu kommer de højtuddannede it-folk og siger at det dur ikke, men det er
> kun fordi de ikke kan så meget som dem fra Spywarefri. Misundelse er en
> grim ting.

Tillykke med at internetforbindelsen nu også virker på blå stue.

PLONK

/Brian