Bieffe..
Fra : notme

Dato : 18-12-04 23:47

Kan det passe at en styrthjelm har en bestemt 'levetid'?
CVP i Horsens fortalte mig at de falder sammen med tiden og dermed faktisk
ikke kan bruges mere..
Det kom sig af at jeg har været rundt og lede efter et nyt visir til den..

Jeg har en Bieffe B10, som er 10-11 år gammel. Den har aldrig været med i
styrt, eller på anden vis 'brugt'.

Ingen andre MC-forhandlere har fortalt lignende historier i forbindelse med
at ville sælge mig en ny hjelm.

Den består jo af en type flamingo indeni. - Jeg arbejder i det daglige med
flamingo, og ved at det ikke falder sammen og bliver dårligt..

Så det hænger ikke sammen..

--
-- Brian
Never be afraid to try something new...

Fra : Armand

Dato : 19-12-04 00:29

notme wrote:
> [...]
> ikke sammen
> Ingen andre MC-forhandlere har fortalt lignende historier i forbindelse med

Dén skrøne har levet længe, og er sikkert opfundet af forhandlere der
helst solgte "friske" hjelme hvert andet øjeblik, eller af fabrikanter
der forsøger at holde ryggen fri i fald at en ældre hjelm ikke skulle
klare at blive brugt(!) :-/
Men faktum er at MOTORRAD ved en af deres senere hjelmtest's inddrog en
række 10-15 år gamle hjelme i destruktions-testdelen, hvoraf kun én ikke
klarede skærene og det kun i del-testen: "Falde på issen fra 2 meters
højde"
På baggrund af de øvriges fejlfrihed, var konklusionen omkring den
fejlende hjelm, at man på en så gammel hjem hentet frem fra kælderen hos
en redaktionel medarbejder, ikke med sikkerhed kunne vide hvilke
påvirkninger den gennem tiden havde været udsat for, og at tidligere
brug(!) eller misbrug måske havde klemt inderhjelmens polystyren til en
ikke-stødabsorberende tykkelse!

MC-branchens medarbejdere burde tvinges til at læse mc-magasiner i deres
pauser, på lokummet og under sygefravær :-|

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 19-12-04 00:44

Armand wrote:

> Dén skrøne har levet længe, og er sikkert opfundet af forhandlere der
> helst solgte "friske" hjelme hvert andet øjeblik, eller ....

Forresten:
Det er CVP der hjemtager Bieffe, så skrønen er da blot et forsøg på at
snakke udenom at de som importør ikke er i stand til at levere et visir
til en hjelm de har solgt dig for 10 års tid siden :-|
Vend evt. sagen om og forklar dem at det ihvertfald ikke bliver en
Bieffe du køber næste gang, eftersom ingen andre hjelmfabrikanter
angiver nogen "sidste brugsdato"!

--
Armand.