Rollercoaster Tycoon 3 - "sort skærm" ??
Fra : Lisbeth Støvring

Dato : 18-12-04 23:47

Jeg ved ikke helt om det er den rette gruppe jeg har ramt - men så led mig
gerne på vej ;)

Min søn har overtalt mig til at investere i ovennævnte spil, og det var ikke
helt billigt! Nu er jeg så i tvivl om han overhovedet kan spille det på sin
PC ? Efter installationen, vælger han "Play", men den går bare i sort skærm.
Vi kan fint høre lydene fra spillet, men det er der jo ligesom ikke så meget
spilværdi i ;(

PC'en er rimelig up-to-date mht. CPU, grafikkort og ram, og opfylder fint
systemkravene til spillet. Vi har yderligere hentet den seneste
grafikkortopdatering.

Men lige lidt hjælper det..................nogen som har et forslag til en
løsning?

Mvh. Lisbeth

Fra : Sune Salminen

Dato : 19-12-04 00:13

Lisbeth Støvring wrote:
> [...]
> grafikkortopdatering.
>
> Men lige lidt hjælper det..................nogen som har et forslag

Det lyder somom spillet sætter en refresh rate/opløsnings-kombination
som monitoren ikke understøtter.
Prøv at installere drivere til monitoren fra fabrikantens hjemmeside.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Martin Sschoedt

Dato : 19-12-04 15:04

"Lisbeth Støvring" <lbs@SPAMpcv.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> grafikkortopdatering.
>
> Men lige lidt hjælper det..................nogen som har et forslag til en

Har du hentet og installeret nyeste DriectX9 drivere til wiondows, samt
nyeste drivere til grafikkortet. Grafikkortet bruger enten ATI's, eller
Nvidia drivere. Sidder der feks. et radeonkort fra ATI i maskinen, skal du
hente nyeste catalyst driver til grafikkortet, hvis du altså ikke alerede
har installeret dem.

Mvh Martin

Fra : Silver

Dato : 19-12-04 16:40

.. Vi har yderligere hentet den seneste

Sommetider kan det være en god ide at gå et par opdateringer tilbage for at
se om spillet så virker, har jeg oplevet ved forskellige spil (har ikke
RT3), prøv at se om det skulle hjælpe.

Mvh
Silver.

Fra : Lisbeth Støvring

Dato : 19-12-04 22:41

"Martin Sschoedt" <schoedt5442@commonmail_5_.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hente nyeste catalyst driver til grafikkortet, hvis du altså ikke alerede

Jeps, har nyeste DirectX, og opdaterede AGP og skærmdrivere - men vi er
desværre stadig ikke kommet videre. Og dog...............nu siger Junior at,
han ved indledningen til spillet skulle vælge "quality-et-eller-andet" og
han valgte ekstrem, og så var det den gik i sort!!! Jeg har afinstalleret og
ominstalleret utallige gange nu, for at se om jeg kunne få den meddelelse
frem, men den kommer ikke igen ( måske gemmes der en info. som jeg ikke har
fået slettet ??? ) Men nu er jeg helt tom for flere ideer! Kan dette hjælpe
nogen, til at hjælpe mig videre :)

Mvh. Lisbeth

Fra : Martin Schoedt

Dato : 20-12-04 16:37

> [...]
har
> fået slettet ??? ) Men nu er jeg helt tom for flere ideer! Kan dette

Afinstaller og installer igen, men slet også tycoon mappen på c:programmer
elll. hvor den nu er installeret. Og så kør low setings, de kan altid
ændres, men spillet burde bare automatisk gå tilbage fra extreme-settings
til normal. Ellers er der måske en patch til spillet, der opdaterer det hvis
spillet har problemer med nogle grafikkort. Se efter det på spillets
hjemmeside.

Mvh Martin

Fra : Lisbeth Støvring

Dato : 20-12-04 18:10

> [...]
hvis
> spillet har problemer med nogle grafikkort. Se efter det på spillets

Tak for din tålmodighed :)

Har afinstalleret og slettet alle "rester" som jeg kunne søge mig frem til -
men jeg får ikke muligheden for at vælge settings igen, ved ny
installation?! Det er altså mystisk!

Mvh. Lisbeth

Fra : LA

Dato : 20-12-04 19:53

"Lisbeth Støvring" <lbs@SPAMpcv.dk> wrote in message

> [...]
> til -
> men jeg får ikke muligheden for at vælge settings igen, ved ny

prøv denne update !!

http://www.frontier.co.uk/games/rct3/faq.html

mvh Leif