Total newbie mht tv-outs søger grafikkort
Fra : Dan

Dato : 18-12-04 23:27

Hej gruppe

1. Jeg er på udkig efter et nyt grafikkort med tv-out til min gamle P3
733mhz...kan I anbefale et problemfri kort?

2. TV'et har kun et scartstik...kan man så forbinde den til kortet?

3. Har længden af kablet en betydning?

4. Skal man bruge ekstra software (tv tool) eller kommer den bundlet med
kortet?

....på forhånd tak

Dan

Fra : Sune Salminen

Dato : 18-12-04 23:37

Dan wrote:
> Hej gruppe
>
> 1. Jeg er på udkig efter et nyt grafikkort med tv-out til min gamle P3
> 733mhz...kan I anbefale et problemfri kort?

Kun til TV-Out? Et gammelt Geforce kort med Chrontel 7007 eller Conexant
encoder på for eksempel. Eller et 'Built By ATI' ATI kort.
Hvad kræver du af kortet?

> 2. TV'et har kun et scartstik...kan man så forbinde den til kortet?

Ja, TV'et understøtter enten Composite eller S-Video (eller begge dele)
på SCART indgangen, så du skal bare have den rigtige omformer afhængig
af hvilken type TV-Out grafikkortet har.

> 3. Har længden af kablet en betydning?

Jeg kørte før i tiden TV-out gennem et 10 meter langt phono-kabel, det
var hverken værre eller bedre end med et 5 meter langt kabel.

> 4. Skal man bruge ekstra software (tv tool) eller kommer den bundlet
> med kortet?

Hvis kortet har TV udgang er det understøttet i driveren til kortet.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Dan

Dato : 18-12-04 23:49

Takker..kortet skal også bruges til lidt old-skool gaming..kiggede lidt på
shg.dk på en Asus Radeon 9200 128 mb til 349,- det ville måske være sagen?

Men tak for rådene.

Dan

Fra : Sune Salminen

Dato : 19-12-04 00:10

Dan wrote:

[kort til TV-Out]

> Takker..kortet skal også bruges til lidt old-skool gaming..kiggede
> lidt på shg.dk på en Asus Radeon 9200 128 mb til 349,- det ville
> måske være sagen?

Det er sikkert helt fint.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Brian Lund

Dato : 19-12-04 08:07

> [...]
> shg.dk på en Asus Radeon 9200 128 mb til 349,- det ville måske være sagen?

Jeg har selv et Radeon 9500 Pro, det er meget nemt at få TV-out til at virke
med ATIs drivere!
Til de Radeon kort jeg har haft, har der også fulgt en "S-video -> Composit"
adaptor med ("colorfix"), så man heller ikke skal ud og investere i sådan en
hvis ens TV ikke understøtter S-Video!

Brian

Fra : asap

Dato : 21-12-04 12:22

Køb et brugt kort, fx. GF4 Ti4200 til 300 kr.

http://www.hol.dk/
http://www.overclocking.dk/
http://www.tweak.dk/
er nogle af stederne, du kan prøve...

Hvis du mangler et dvd kit kabel har jeg et overskydende fra Netto til en
50'er (i Kbh). Denne side kan hjælpe lidt:
http://av-connection.com/?CampID=30