billige dæk - hvor ?
Fra : Annette Kristensen

Dato : 18-12-04 20:30

vi har en suzuki wagon. Den skal have nye dæk - de foreste er nedslidt. Det
må så blive både sommer (2 stk) & vinterdæk ( 4stk).

Hvad/hvilket mærke er mest velegnet ? og hvor får man dem billigst (også
monteret)?

PÅ forhånd tak for svar.

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 18-12-04 20:31

Annette Kristensen telepaterede følgende til sin PC:
> vi har en suzuki wagon. Den skal have nye dæk - de foreste er
> nedslidt. Det må så blive både sommer (2 stk) & vinterdæk ( 4stk).
>
> Hvad/hvilket mærke er mest velegnet ?

Til hvilket behov?

> og hvor får man dem billigst
> (også monteret)?

Hvor i landet?

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Annette Kristensen

Dato : 18-12-04 21:20

> Til hvilket behov?
kørsel til/fra arbejde (50 km) hverdag.....
vi er mest stemt for et godt sommerdæk (til kørsel i vådt vejr)

> Hvor i landet?

tja-nordsjælland. København, Roskilde egenen er der vi mest bevæger os.....

- andet spørgsmål - kan man evt. spare lidt på dækkene ved at bytte rundt på
for/baghjul ?

Fra : Nicolaj Damgaard

Dato : 19-12-04 08:44

Hej Gruppe

Jeg har før benyttet mig af www.daekonline.dk . De kan skaffe alle dæk, og
til priser hvor min mekaniker ikke en gang kan være med. Priserne de oplyser
er inkl. moms og levering.

Nicolaj

Fra : Hans Pedersen

Dato : 19-12-04 09:14

On Sat, 18 Dec 2004 20:29:42 +0100, "Annette Kristensen" <dum@dum.dk>
wrote:

>og hvor får man dem billigst (også
>monteret)?

Det er jo et rigtig godt spørgsmål. Os, der kører Peugeot, som er mere
end 5 år gamle, er "begunstigede" med relative spiselige priser på
service, reparationer og reservedele (Peugeot kører med særlige
pakkepriser til dette kundesegment).

Således fik jeg i sommers monteret 4 nye dæk på min lille Peugeot 106
for 1500,- alt inkl.

--
Hans Pedersen, Esbjerg

Fra : Kim Kristensen

Dato : 19-12-04 11:14

> [...]
> må så blive både sommer (2 stk) & vinterdæk ( 4stk).
>
> Hvad/hvilket mærke er mest velegnet ? og hvor får man dem billigst (også

Jeg sprang på et sæt vinterdæk hos www.cdof.dk hvor de kostede 509 kr. pr.
stk. forskellen til det samme dæk på www.daekonline.dk var 117 kr. pr. dæk
men så skal montage, afbalancering og miljøafgift for de gamle dæk betales
ved siden af, så bliver der ikke meget tilbage af de 117 kroners besparelse.

Med venlig hilsen Kim

Fra : Christian

Dato : 19-12-04 12:26

"Annette Kristensen" <dum@dum.dk> wrote in message
> [...]
> Det må så blive både sommer (2 stk) & vinterdæk ( 4stk).
>
> Hvad/hvilket mærke er mest velegnet ? og hvor får man dem billigst (også

jeg bor også i Roskilde området og har checket euromaster,point-s, super dæk
service..men fandt

http://www.daekpriser.dk/

det ser du til at blive http://www.skan-x-daek.dk/ eller www.agl.dk (de
siger de er billigts,så jeg ringer på imorgen!)

Fra : Nissen

Dato : 19-12-04 12:48

"Christian" <askformail@(TDCCUSTOMER)mail.dk> wrote in message

> [...]
>
> det ser du til at blive http://www.skan-x-daek.dk/ eller www.agl.dk (de
> siger de er billigts,så jeg ringer på imorgen!)

Scan-x: JA
AGL: nej.

Bedre:
Ivar Jensen
Farum Gydevej 91
Farum 3520
44958555

Dæk
Continental,Winter Contact TS 780

Ved køb hos net firmaer, alle ved vist hvem jeg tænker på, skal man selv
sørge for montage og afballancering, jeg ved godt, at man ofte kan få dem
sat på hos et dækcenter, men så er prisen for montage, afballancering ofte
afpasset herefter, og service og garanti, hvordan er den?, hos min
dækleverandør, er afballancering helt i top, han drejer gerne dækket på
fælgen for at minimere afbalanceringsvægten og så ved han hvad den gule og
røde plet er til,
Hos et af de nævnet firmaer, er afbalanceringen "god nok" bare visningen af
ubalancen lige holde sig inde for det grønne felt, og så kan de ikke oplyse,
hvornår de sidst har fået kalibreret deres udstyr, nogen attest fra et
anerkendt firma, der foretage autoriserede kalibreringer har de ikke, de vil
i hvert fald ikke vise dem frem. Så ud til højre med dem, selv om der ofte
er kø hos dem, de ligger jo også strategisk rigtig lige på en
hovedindfaldsvej så kan man jo godt slække lidt på kvaliteten synes
deres indstilling at være.

--
Nissen

Fra : Kasper Hansen [8270]

Dato : 19-12-04 12:50

> [...]
> må så blive både sommer (2 stk) & vinterdæk ( 4stk).
>
> Hvad/hvilket mærke er mest velegnet ? og hvor får man dem billigst (også

Hvis det er 14" vinterdæk du mangler, så har jeg et par helt nye ubrugte
Continental Wintercontact TS780 165/70/R14 liggende til en god pris. Du kan
evt. sende mig en mail på kasper(snabel-a)h-hansen.dk

/Kasper Hansen