ATI Radeon32MB Retail ?
Fra : trolderik

Dato : 19-05-01 00:14

Hmm .... uden at ville starte en "religionskrig" er jeg nød til at spørge
.... måske endda dumt ?
Jeg har planer om at skifte alt indmad ud og vil også have et rimeligt
grafikkort (ca. 1000 kr.)
kortet skal kunne klare 2D og 3D dog må det ikke være et TNT (dem har jeg
ikke hørt så godt om)
Jeg har luret lidt på ATI Radeon32MB Retail. Jeg kan dog ikke rigtig
begrunde mit evt. valg, andet end at mange taler om kortet.

Hvorfor er dette kort godt ?

Resten af maskinen bliver OC - vil kortet være med til det ? (ja, undskyld
men det er flere år siden jeg har fulgt med på markedet ?)

Mange tak på forhånd
Claus

Fra : Felis

Dato : 20-05-01 10:43

trolderik wrote:

> [...]
>
> Resten af maskinen bliver OC - vil kortet være med til det ? (ja, undskyld
> men det er flere år siden jeg har fulgt med på markedet ?)

Ja jeg har kun godt at sige om Radeon SDR, der sidder et i min maskine
lige nu. Generelt kan det siges at Radeon er god i høje opløsninger,
mens Geforce 2MX (Det er nok det du skal sammenligne med) er bedre i de
lave opløsninger.
Jeg vil heller ikke starte en "religionskrig", så jeg vil kun sige at
jeg valgte mit Radeon fordi jeg IKKE kunne forsvare at købe et
grafikkort rent 3D-kort. Radeon er knivskarpt i 2D, desuden er det
næsten på højde med Geforce i 3D - hvis du kun går efter FramesCount.
Radeons 2D kvalitet er der nemlig også i 3D, så det kan godt være du
mangler et par frames, men tilgængæld er billedet kanont skarpt.
Så hvis du laver andet en at spille, ville jeg klart sige at Radeon var
noget for dig.
Med hensyn til at OC, så er mit boosted med cirka 16% gennem software,
hvis du vil meget højere kan det være at du skulle se på
<http://www.rage3d.com/radeon/cooling/> for lidt extra køling.

håber det hjalp lidt

-
Felis

Fra : trolderik

Dato : 19-05-01 12:51

[cut]

> Så hvis du laver andet en at spille, ville jeg klart sige at Radeon var
> noget for dig.

> håber det hjalp lidt
> Felis
[cut]

Tak for et hurtigt og godt svar ... jeg må ud og bruge penge på et
Radeonkort ... dit indlæg fjernede den sidste tvivl
Claus