Olie og vand
Fra : Towli

Dato : 18-12-04 15:20

Hej

Der var en fyr for at se på min AX'er - han skruede dækslet til olien af og
kiggede på den og holdt på at den blandede olie og vand og derfor skal have
ny toppakning.
Bilen bruger hverken olie eller vand. Hvordan kan jeg selv se om manden har
ret, -hvad er det man kigger efter?

1000 tak

/T

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 18-12-04 15:42

Hvis olien er hvid snask. Så har han ret.

Fra : Martin P.

Dato : 18-12-04 15:42

> [...]
> have
> ny toppakning.
> Bilen bruger hverken olie eller vand. Hvordan kan jeg selv se om manden

Han kigger efter om der er nogle mayonaise lignende snask i dit kølevand.
Hvis der er det er toppakningen sandsynligvis gået.

- Martin

Fra : Jørgen M. Rasmussen

Dato : 18-12-04 16:07

"Towli" <towli@oldboyz.dk> skrev i en meddelelse

> Bilen bruger hverken olie eller vand. Hvordan kan jeg selv se om manden
> har
> ret, -hvad er det man kigger efter?

Som de øvrige har svaret, hvis der sidder yams på dækslet, er det tegn på
vand i olien. Men når den ikke har forbrug af nogle af dem, er det sikkert
bare kondens fra gl. sur motorolie, det kan han jo bare ikke vide om er
rigtigt ;).

Fra : Aksel

Dato : 18-12-04 17:48

> [...]
> have
> ny toppakning.
> Bilen bruger hverken olie eller vand. Hvordan kan jeg selv se om manden

Hvis der er noget snask der ligner mayonaise i oliedækslet er der vand i
olien, men det er normalt kun kondensvand, det sætter sig hvor motoren er
koldest.

Hvis olien ikke er grågrumset når du trækker pinden op er toppakningen ikke
utæt, han forsøger at snyde dig.

Hilsen Aksel

Fra : Leonard

Dato : 18-12-04 18:13

"Aksel" <akselj.DELETE.THIS@pcwelt-premium.de> wrote:

>Hvis olien ikke er grågrumset når du trækker pinden op er toppakningen ikke
>utæt, han forsøger at snyde dig.

Eller han har lært noget han tror er vigtigt at kigge efter.

--
Leonard

Fra : Towli

Dato : 19-12-04 10:48