Forte Agent og gif/jpg/jpeg attachments
Fra : Snuden

Dato : 18-12-04 14:49

Hej gruppe,

Når jeg vælger "launch attachment" på et indlæg der har et gif, jpg
eller jpeg billede vedhæftet, plejer Microsoft Photo Editor at starte
og indlæse det pågældende billede.

Efter en installation og efterfølgende afinstallation af en ældre
version af Corel Photopaint sker dette ikke mere. Photo Editor starter
ganske vist op, men billedet bliver ikke indlæst.

Jeg har ryddet totalt op i registry efter afinstallationen af Corel
programmet, slettet og genoprettet associationen mellem de nævnte
filtyper og Photo Editor, og endelig associeret MIME-typerne image/gif
og image/jpg med Photo Editor under de generelle indstillinger i Forte
Agent, men det har ikke afhjulpet problemet. Ikke engang en
geninstallation af Forte Agent hjalp, så nu er jeg løbet tør for
ideer.

Nogen her der har et bud på hvordan jeg får det til at fungere igen?
--
Snuden

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 18-12-04 15:56

Snuden skrev:

>Efter en installation og efterfølgende afinstallation af en ældre
>version af Corel Photopaint sker dette ikke mere. Photo Editor starter
>ganske vist op, men billedet bliver ikke indlæst.

Jeg er ikke sikker på at jeg kan hjælpe dig.

>Agent, men det har ikke afhjulpet problemet. Ikke engang en
>geninstallation af Forte Agent hjalp, så nu er jeg løbet tør for
>ideer.

Prøv at afinstallere Agent, og sørg for at hele mappen er tømt.
Hvis du installerer oven i en gammel version, beholdes alle
indstillinger.

Sørg derefter for at billedtyperne håndteres af Photoshop, bl.a.
skal de åbnes deri uden problemer ved dobbeltklik.

Installér derefter Agent i håb om at den så læser indstillingerne
rigtigt.

Jeg kan kun sige at jeg ikke har problemer med at få Agent (1.93)
til at følge de standarder som jeg sætter i mit system - uanset
hvordan og hvornår jeg sætter dem. Jeg har slet ikke selv pillet
i Agents MIME-indstillinger.

--
Bertel

Fra : Snuden

Dato : 21-12-04 17:14

On Sat, 18 Dec 2004 15:56:14 +0100, Bertel Lund Hansen
<nospamius@lundhansen.dk> wrote:

> [...]
>
>Sørg derefter for at billedtyperne håndteres af Photoshop, bl.a.
>skal de åbnes deri uden problemer ved dobbeltklik.

De åbnes uden problemer i Photo Editor ved dobbeltklik. Det er _kun_
ved launch fra Forte Agent det ikke sker.

> [...]
>til at følge de standarder som jeg sætter i mit system - uanset
>hvordan og hvornår jeg sætter dem. Jeg har slet ikke selv pillet

Mja.. oh well, det kan ikke skade at prøve geninstallation igen
igen...
--
Snuden