Kan ikke høre video efter jeg har installe~
Fra : Dan

Dato : 18-12-04 14:00

Hejsa!

Jeg har et problem efter jeg installer de nyeste driver til mit Gecube ATI
Radeon 9250 128MB/DDR!

Jeg har prøvet at hente driver fra både ATI og GeCube hjemme sider! Men ser
ud til at være samme driver man får fat i!
Hvis jeg afinstaller driverne, så grafikkorte slet ikke er installeret! Så
kan jeg godt afspille video klip!
Men straks efter jeg installer driverne! Så ser jeg kun det første billed af
klippet imens lyden køre vider!
Jeg bruger windows media player v.10 , og har prøvet at nedgrader den til
V.9 og har prøvet med Z-Player også! Men det samme resultate!

Nogen der ved hvad der kan være galt?

Jeg køre Win XP Home SP2, ASUS A8V Deluxe bundkort!

Mvh
Dan

Fra : Dan

Dato : 18-12-04 14:06

.....nu har jeg så lige prøvet med QuickTime! Den kan godt køre klipene!
Det er *.AVI klip jeg prøver med!

Dan

Fra : Sune Salminen

Dato : 18-12-04 18:19

Dan wrote:
> ....nu har jeg så lige prøvet med QuickTime! Den kan godt køre
> klipene! Det er *.AVI klip jeg prøver med!
>
> Dan

Du kan bruge avicodec til at finde ud af hvilke(n) codecs du skal
installere for at kunne afspille dine .avi klip i andre medieafspillere
end Quicktime. Jeg gætter på at dine film er en eller anden Mpeg4
variant...

Installér det her program, det kan fortælle dig hvilket codec du skal
bruge for at afspille en given videofil.
http://avicodec.duby.info/

Den åbenlyse fordel ved det er at man ikke behøver at installere diverse
'codec packs' der er fyldt med alle mulige bizarre codecs man aldrig får
brug for, i stedet kan man nøjes med at downloade det man skal bruge.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Dan

Dato : 19-12-04 20:07

> [...]
> 'codec packs' der er fyldt med alle mulige bizarre codecs man aldrig får
> brug for, i stedet kan man nøjes med at downloade det man skal bruge.

Ja men det er ikke codec der mangler! For nå jeg afinstaller driverne! Så
kan jeg godt afspille filerne i mediaplayeren!
Så det er umidelbart ATI driverne der gøre et eller andet som gener
mediaplayeren!?

Dan

Fra : Sune Salminen

Dato : 19-12-04 20:34

Dan wrote:

> [...]
> driverne! Så kan jeg godt afspille filerne i mediaplayeren!
> Så det er umidelbart ATI driverne der gøre et eller andet som gener

Ja, f.eks. kan det være at den erstatter et fungerende codec med et
andet.

Jeg vil stadig anbefale dig at downloade avicodec programmet så du kan
finde ud af hvilket codec din .avi film skal bruge, og så downloade det
pågældende codec.

Hmm.. godt nok et longshot, men måske er det en overlay-indstilling?
Prøv at starte en film og pille ved overlayindstillingerne i driverens
kontrolpanel.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Dan

Dato : 19-12-04 23:28

> [...]
>
> Hmm.. godt nok et longshot, men måske er det en overlay-indstilling? Prøv
> at starte en film og pille ved overlayindstillingerne i driverens

Ja jeg har prøvet Avicodec, og den siger supported til filerne!
Det der med overlay!? Det kan jeg slet ikke få lov til at juster på!?

Dan

Fra : Sune Salminen

Dato : 20-12-04 12:10

Dan wrote:

> Ja jeg har prøvet Avicodec, og den siger supported til filerne!

Understøttet eller ej, hvilket codec siger den at filerne skal bruge?

> Det der med overlay!? Det kan jeg slet ikke få lov til at juster på!?

Læs hvad jeg skriver.. "Prøv at starte en film og..."
Overlay-indstillingerne bliver aktive når du afspiller et videoklip.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Dan

Dato : 20-12-04 15:29

> [...]
>
> Læs hvad jeg skriver.. "Prøv at starte en film og..."
> Overlay-indstillingerne bliver aktive når du afspiller et videoklip.

Nej Overlay starter ikke nå jeg starte film klip i hverken Media Player
eller QuickTime!

AVIcodec siger:

File : 11.24 MB (11.24 MB), duration: 0:00:40, type: AVI, 1 audio
stream(s), quality: 40 %
Video : 10.83 MB, 2268 Kbps, 15.0 fps, 320*240 (4:3), MJPG = Motion
JPEG, Supported
Audio : 430 KB, 88 Kbps, 11024 Hz, 1 channels, 0x1 = PCM, Supported

Er det så MJPG der er codec'en??

Dan

Fra : Sune Salminen

Dato : 21-12-04 00:59

Dan wrote:

> Nej Overlay starter ikke nå jeg starte film klip i hverken Media
> Player eller QuickTime!

Nå. Men nu har jeg siddet og rodet med en bærbar med ATI Radeon Mobility
her til aften, og jeg kan se at overlay-indstillingerne kun er til
farve, kontrast og den slags så glem alt om det..

Ja.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Dan

Dato : 21-12-04 10:35

AVIcodec siger:

> Ja.
>
> -Sune

Det er også prøvet nu! Og det hjalp desværre heller ikke.

Dan

Fra : Dan

Dato : 21-12-04 10:41

> Ja.
>
> -Sune

Men jeg får en fejl i System loggen der ser sådan her ud:

Hændelsestype: Fejl
Hændelseskilde: DCOM
Hændelseskategori: Ingen
Hændelses-id: 10005
Dato: 21-12-2004
Klokkeslæt: 10:31:59
Bruger: X\Dan
Computer: X
Beskrivelse:
Fejlen "Den angivne tjeneste kan ikke startes, fordi den er deaktiveret
eller fordi den ikke har nogen aktiverede enheder tilknyttet. " opstod på
DCOM under forsøg på at starte tjenesten MDM med argumenterne "" for at køre
serveren:
{0C0A3666-30C9-11D0-8F20-00805F2CD064}

Dan

Fra : Sune Salminen

Dato : 21-12-04 13:50

Dan wrote:

> [...]
> tilknyttet. " opstod på DCOM under forsøg på at starte tjenesten MDM
> med argumenterne "" for at køre serveren:

Prøv at geninstallere DirectX:

"There is one place you can get a broken version of the MJPEG Codec - A
MJPEG decompressor exists in Micorsoft Windows DirectX 5.1a - Which
Actually includes DirectShow, intergrated within DirectX. Any version
above DirectX 5.1a, will also include all the previous additions to
DirectX.
DirectX takes care of the MJPEG Decompression, for Software that
supports DirectX 5.1a or above. Which generally, without a Video Editor
that supports DirectX, or that has its own custom MJPEG Codec built in;
You can only preview a Video clip compressed with MJPEG, with Windows
Media Player."

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Dan

Dato : 21-12-04 16:37

> [...]
> supports DirectX, or that has its own custom MJPEG Codec built in; You can
> only preview a Video clip compressed with MJPEG, with Windows Media

Har nu forsøgt at geninstaller den! Men virke som om at man bliver nød til
at afinstaller den først! Før den vil geninstaller! Fordi versioner er på
computeren i forvejen!
Nogen ide om hvordan man afinstaller denne?

Dan

Fra : Sune Salminen

Dato : 21-12-04 17:16

Dan wrote:

> Har nu forsøgt at geninstaller den! Men virke som om at man bliver
> nød til at afinstaller den først! Før den vil geninstaller! Fordi
> versioner er på computeren i forvejen!
> Nogen ide om hvordan man afinstaller denne?

Man kan ikke umiddelbart afinstallere DirectX.
Men hvis du downloader den samme version som du allerede har (eller
nyere selvfølgelig), så installerer den sig bare oveni. Et sikkert tegn
på at noget er blevet opdateret er at du bliver bedt om at genstarte
bagefter.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Dan

Dato : 21-12-04 17:16

> [...]
> selvfølgelig), så installerer den sig bare oveni. Et sikkert tegn på at
> noget er blevet opdateret er at du bliver bedt om at genstarte bagefter.

Okay! Men det gjorde den desværre ikke! Så det har desværre heller ikke
hjulpet.

Dan

Fra : Brian Lund

Dato : 20-12-04 18:36

> [...]
> Jeg bruger windows media player v.10 , og har prøvet at nedgrader den til
> V.9 og har prøvet med Z-Player også! Men det samme resultate!

Har du et TV eller en skærm nr. 2 sluttet til?

Brian

Fra : Dan

Dato : 20-12-04 19:14

> Har du et TV eller en skærm nr. 2 sluttet til?
>

> Brian

Nej det har jeg ikke.

Dan