Billigste/bedste pendlerbil?
Fra : JS

Dato : 18-12-04 11:57

Hvilken bil er den billigste bil at købe i øjeblikket til pendlerbrug. Det
er jo ikke sådan lige til at finde ud pga. forskellig indkøbspris,
brændstofforbrug, reservedelspriser, værditab, ejerafgift, forsikring m.m.
Den skal køre 300+ per dag, så det vil jo nok være smartest med en diesel.
Det er ligegyldigt om det er gul- eller hvidpladebil.

Hvad vil I foreslå? Jeg hører gerne om erfaringer med specifikke modeller.

Mvh. JS

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-04 12:05

"JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er ligegyldigt om det er gul- eller hvidpladebil.
>
> Hvad vil I foreslå? Jeg hører gerne om erfaringer med specifikke modeller.

Hmm har du slet ingen økonomiske begræsninger?

Kloge hoveder påstår at Lupo er den mest økonomiske da den også har en lav
grøn ejerafgift. Men om disse hoveder så har taget højde for de astronimiske
udgifter som KAN komme når tingene går i stykker, det tvivler jeg på.

Hvis man skal køre så mange Km, så er det vel heller ikke kun prisen der
spiller ind, men også at det er rart at køre i bilen?
(Jeg tænker på at du kommer en varm sommerdag ud af bilen og dufter ikke
helt frisk mere fordi du måske ikke har prioriteret AC højt)

--
Tom

--
Tom

Fra : JS

Dato : 18-12-04 13:03

> "JS" <js_539@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Det

> Hmm har du slet ingen økonomiske begræsninger?
Overskriften skal forståes som relativt billigste i forhold til
kvalitet/køreglæde. Men den skal ligge i den billigere ende.

> [...]
astronimiske
> udgifter som KAN komme når tingene går i stykker, det tvivler jeg på.

Nej, af samme årsag er jeg heller ikke meget til Lupo.

> [...]
> (Jeg tænker på at du kommer en varm sommerdag ud af bilen og dufter ikke
> helt frisk mere fordi du måske ikke har prioriteret AC højt)

Det har du ret i. Det er heller ikke uvæsentligt.

Fra : Janner

Dato : 18-12-04 12:27

"JS" <js_539@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Det er ligegyldigt om det er gul- eller hvidpladebil.
>
> Hvad vil I foreslå? Jeg hører gerne om erfaringer med specifikke modeller.

Kørte selv en 2003 Octavia TDI fra Aalborg til Skanderborg hver dag ......
lige omkring de 300 km. Bilen kørte ca 20 km/liter, så det er et bud.

Du ville nok kunne køre lidt længere i en Fabia Tdi'er

Begge biler har nogen yderst fornuftige service intervaller samt billige i
res. dele, behageligt udstyret med AC / fart pilot osv....

Det var mine bud

Hygge

Jan

Fra : JS

Dato : 18-12-04 13:06

"Janner" <askmejust@nospamnejtak.ja> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Begge biler har nogen yderst fornuftige service intervaller samt billige i
> res. dele, behageligt udstyret med AC / fart pilot osv....

Det lyder ikke helt tosset.
Hvordan er værditabet på en Fabia i forhold til f.eks. C3? (som mit "hjerte"
dog umiddelbart siger nej til...)

Fra : Janner

Dato : 18-12-04 14:37

> Det lyder ikke helt tosset.
> Hvordan er værditabet på en Fabia i forhold til f.eks. C3? (som mit
> "hjerte"
> dog umiddelbart siger nej til...)

Vil tro at en Fabia holder prisen bedre ....... men som jeg altid siger prøv
begge ...... TDI motoren er med garanti mere økonomisk end HDI'eren

Min forige var en PSA 307 2,0 HDI ......... ca 14-15 km/ liter ..........
Octaviaen kører altid "næsten" over 20 km/liter.. Det jo noget folk sætter
pris på. Hvis du kigger på en 1.4 HDI så prøv den lige grundigt .......
egner sig ikke til pendler bil især ikke på motorvejen hvor den er en
sløvert der skal ha alt for meget skrue for komme fremad ... mere skrue =
mere diesel !!!!!!! SÅ PSA kan godt PISSE af med deres økonomiske opgivelser

Hygge

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 19-12-04 19:12

> [...]
> sløvert der skal ha alt for meget skrue for komme fremad ... mere skrue =
> mere diesel !!!!!!! SÅ PSA kan godt PISSE af med deres økonomiske

Hmm... Opgivelserne er der da nogle regler for hvordan disse skal beregnes,
så dem tror jeg ikke at producenterne kan ændre/bestemme!

Fra : anders majland

Dato : 20-12-04 11:16

> Du ville nok kunne køre lidt længere i en Fabia Tdi'er

Det tror jeg også er et godt bud - om det så skal være den store eller lille
tdi'er er nok et temperamentspørgsmål og om det er mest landevej eller
motorvej.

/A

Fra : MM

Dato : 18-12-04 14:24

> [...]
> Det er ligegyldigt om det er gul- eller hvidpladebil.
>
> Hvad vil I foreslå? Jeg hører gerne om erfaringer med specifikke modeller.

ny eller brugt ?
af brugte ville en ældre golf diesel (evt TD) nok være det billigste jeg
lige kan komme i tanke om
af ny er jeg ret enig med Janner - uden dog at have personlige erfaringer.
~M

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 18-12-04 16:10

> [...]
> Det er ligegyldigt om det er gul- eller hvidpladebil.
>
> Hvad vil I foreslå? Jeg hører gerne om erfaringer med specifikke modeller.

Hvad med en Toyota Yaris Verso Van 1,4 D-4D, den koster 164 K eller 174 K
alt efter udstyrs niveau, er opgivet til 20,4 km/l i gennemsnit, og så er
der ikke ret meget misundelses afgift, da den kun vejer 15-1600 kg totalt

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Rasmus

Dato : 18-12-04 17:14

> [...]
> Det er ligegyldigt om det er gul- eller hvidpladebil.
>
> Hvad vil I foreslå? Jeg hører gerne om erfaringer med specifikke modeller.

Hvis økonomien er det vigtigste....

VW Lupo 3L koster ifølge Penge og Privatøkonomi 2,17 pr km
(totalomkostninger)
Yaris 1,4 D-4D koster 2,33 pr km
206 1,4 hdi koster 2,44 pr km

Du kan se lidt flere på www.penge.dk under biler, hvis du vil se hele listen
skal du have abonnement.
Jeg mener at kunne huske at udregningen er baseret på 25.000 km pr år, og at
bilen bliver solgt efter 3 år.

Hvis du er bange for dyre reperationer, så køb en ny bil og sælg den når
garantien udløber....

mvh
Rasmus

Fra : Ole Kristiansen

Dato : 19-12-04 15:56

Hvad med en ny Suzuki Alto el.l i benzin?
Skulle kunne køre omkrin de 20 km/L, og koster ikke meget over 100K i
indkøb.

Fra : JS

Dato : 19-12-04 17:16

"Ole Kristiansen" <ole_k@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
newsgxd.84$u26.75@news.get2net.dk...
> Hvad med en ny Suzuki Alto el.l i benzin?
> Skulle kunne køre omkrin de 20 km/L, og koster ikke meget over 100K i
> indkøb.

Desværre har jeg en gang for længe siden lovet mig selv at jeg aldrig skulle
eje en Suzuki, så det går ikke

Måske lyver jeg for mig selv, men jeg har en idé om at det alligevel kan
blive et dyrt bekendtskab i længden at eje en Alto...

Fra : Kent Glerup

Dato : 19-12-04 21:37

> [...]
> newsgxd.84$u26.75@news.get2net.dk...
>
> Desværre har jeg en gang for længe siden lovet mig selv at jeg aldrig

Sjovt som man kan få de samme ideer.. Bare synet af en Liana kan bringe en
medlidende følelse op i mig!

> Måske lyver jeg for mig selv, men jeg har en idé om at det alligevel kan
> blive et dyrt bekendtskab i længden at eje en Alto...

Tror jeg egentlig ikke.. De er vist stabile nok i drift. Jeg vil bare aldrig
føle mig tryg i sådan en blik-dåse. Specielt ikke efter at have set diverse
crash-tests..

Fra : Peter G

Dato : 19-12-04 18:39

> VW Lupo 3L koster ifølge Penge og Privatøkonomi 2,17 pr km
> (totalomkostninger)
> Yaris 1,4 D-4D koster 2,33 pr km
> 206 1,4 hdi koster 2,44 pr km

Med alle de mennersker der snakker/skriver om små problemer med Peugeot og
VW (audi og andre) ... jeg tænker på artikler der måler tilfredshed for
bruger og antal fejl klager ville jeg vælge en Toyota (eller mazda ?) ...
specielt når du snakker om at køre 300+ km om dagen.

Om en yaris har ok føre plads til at du kan holde til 300 km om dagen ved
jeg ikke, så det må du jo prøve hvis ellers den bil siger dig noget . Jeg
har selv haft en benzin 1.0 til og fra arbejde 30+30 km og jeg var rigtig
godt tilfreds (4,5 år). Som til og fra arbejde tror jeg du ville væøre
rigtig godt tilfreds med en Yaris D4D. Jeg har en enkelt gang kørt i den da
min egen var til service ... var helt ked af at skifte til min egen benzin
bag efter ... men som sagt ... hvis føre pladsen ikke passer godt til dig er
300 km langt.
Ellers er der Corolla 1.4 D4D modellen. Den har samme motor som en Yaris
disel bare pumpet så den har flere heste. Økonomien for Corolla disel
modellen er vist nok en 20+.8 km/l (ny pris ... ~257.000 eksl levering m.m.)

mvh Thomas G

Fra : Henrik B.

Dato : 20-12-04 01:13

"Peter G" <pg2@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bruger og antal fejl klager ville jeg vælge en Toyota (eller mazda ?) ...
> specielt når du snakker om at køre 300+ km om dagen.

Jep, ville helt klart tage en Yaris, eller hvis pengene er til det, en
Corolla med 1,4 D-4D motoren. Corolla'en kører MEGET fint med den motor. Er
økonomisk, komfortabel og kvik.

Derudover ville jeg med det høje kilomtertal tegne en serviceaftale, så har
man fabriksgaranti op til 150.000 km.

Alt under 1 Bar er en sugemotor!