Rammstein
Fra : keldo

Dato : 18-12-04 09:49

Hej med jer

Jeg surfede forbi Boogie i går og landede på Rammsteins Amerika. Jeg må
indrømme nummeret fejede benene væk under mig. Som gammel heavy rocker fra
80erne, gik nummeret rent ind. Jeg kan se på deres hjemmeside at de har
lavet 8 albums. Hvem er de? Hvordan er resten af reise reise cd i forhold
til Amerika?

Keldo

Fra : JH

Dato : 18-12-04 10:16

keldo wrote:
> [...]
> 80erne, gik nummeret rent ind. Jeg kan se på deres hjemmeside at de har
> lavet 8 albums. Hvem er de? Hvordan er resten af reise reise cd i forhold

Du kan høre smagsprøver her:
http://www.cdskiven.dk/default.asp?view=kunstner&kunstnerid=14240

http://www.lytteposten.dk/

JH

Fra : Padmé Amidala

Dato : 18-12-04 12:02

On Sat, 18 Dec 2004 09:48:43 +0100, keldo wrote:

> [...]
> 80erne, gik nummeret rent ind. Jeg kan se på deres hjemmeside at de har
> lavet 8 albums. Hvem er de? Hvordan er resten af reise reise cd i forhold

Resten af albummet er virkelig godt. Men deres album "Mutter" fra 2001
er bestemt også en lytning værd..
Det er en skam at du ikke har opdaget dem noget før, da de gav koncert i
Kbh i slutningen af november. Og det skal lige siges, at deres koncerter
er værd at tage til og hvis Amerika fejede benene væk under dig ville
koncerten i den grad også gøre det.
VH
Padmé

Fra : rosenauer.dk

Dato : 18-12-04 13:42

> [...]
> Kbh i slutningen af november. Og det skal lige siges, at deres koncerter
> er værd at tage til og hvis Amerika fejede benene væk under dig ville

... check evt. fotos fra koncerten på http://rosenauer.dk .. :)

/Rosenauer

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 19-12-04 09:24

On Sat, 18 Dec 2004 at 11:01 GMT, Padmé Amidala
<espressopigenFJERNDETTE@hotmail.com> wrote:
> [...]
> Kbh i slutningen af november. Og det skal lige siges, at deres koncerter
> er værd at tage til og hvis Amerika fejede benene væk under dig ville

I forbindelse med koncerten er der 2 ting jeg gerne vil kommentere:

1) I nummeret Amerika synes jeg det var toootalt skægt at folk rækte
hænderne ud efter det konfetti der blev skudt ud. Nærmest alle stod og
prøvede febrilsk at få fat i det, når det faldt ned. Et meget godt
billede på "We all live in Amerika", hvor vi stræber efter ligegyldige
materialistiske ting.

2) Jeg synes deres gamle numre (fra Herzeleid og Sehnsucht) er bedre live-
numre, end de fleste af numrene fra Mutter og Reise, Reise.

--
Anders Vind Ebbesen
Sony Music har ingen humor:

Fra : Otto J.

Dato : 20-12-04 00:04

> [...]
> prøvede febrilsk at få fat i det, når det faldt ned. Et meget godt
> billede på "We all live in Amerika", hvor vi stræber efter ligegyldige

Haha, det minder mig om BB King i Jelling, han kylede tonsvis af guldfarvede
plastic-dimser ud til publikum - en fyr ved siden af mig der var en af de
allerførste til at tage opstilling ved rækværket for at stå forrest blev så
ivrig at han faldt ud over rækværket, hvorefter han blev hevet væk og smidt
om bagved... Mens jeg så stod og grinte af folks hysteri over skramlet fik
jeg en dims i hovedet, og en vagt samlede den op og stak den i hånden på
mig - de andre hoppede og sprang for at få fat i lortet, og jeg kunne ikke
blive fri...

Mvh. Otto

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 18-12-04 12:49

> [...]
> 80erne, gik nummeret rent ind. Jeg kan se på deres hjemmeside at de har
> lavet 8 albums. Hvem er de? Hvordan er resten af reise reise cd i forhold

"Reise reise" har fået utrolig meget ros. Men jeg synes bare ikke den holder
i længden, ligesom med den nye SlipKnot som alle bare var helt "skøre" over,
deriblandt mig selv, men som jeg nu finder ligegyldig og kedelig. Men "Reise
reise" har utrolig mange fede numrer, men jeg savner farten, kraften og
vreden fra de gamle albums. "Mutter" er også et godt album, men jeg er nu
ret glad for "Sehnsucht".
Jeg vil ikke sige de har lavet 8 albums, jeg vil hellere sige det sådan:

"Herzeleid"
"Sehnsucht"
"Mutter"
"Reise reise"

Så er der mange promo-albums og LIVE-dvd og LIVE-cd.

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 18-12-04 13:24

> [...]

> fra 80erne, gik nummeret rent ind. Jeg kan se på deres hjemmeside at de
> har lavet 8 albums. Hvem er de? Hvordan er resten af reise reise cd i

Jeg startede med Mutter albummet og "gik baglæns" gennem Herzeleid og
Sehnsucht... jeg var solgt med Mutter og måtte bare have resten.

Da Reise Reise udkom købte jeg det med det samme og jeg har ikke fortrudt.

Hvis du virkelig er "syg" med Amerika så vil du elske resten af albummet!

De har lavet de 4 albums + en Live-CD og DVD. Deriblandt nogle singler som
IMHO ikke er der du skal bruge dine penge.

Køber du albummene og evt. LiveDVD'en (LiveCD er IMHO kedelig) så er du
kørende! DVD'en er herrefed i surround setup.

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : bonfils

Dato : 19-12-04 10:08

"Martin Johansen [6000]" <visit_tuxx.dk@for.contactinfo> skrev i en
meddelelse news:pan.2004.12.18.12.23.41.813487@for.contactinfo...

De er fra Berlin - tidligere østtyskere - forsangeren er gammel
elitesvømmer.

> [...]
>
> De har lavet de 4 albums + en Live-CD og DVD. Deriblandt nogle singler som
> IMHO ikke er der du skal bruge dine penge.

Og glem så ikke "Lichtspielhaus"! - DVD med samtlige videoer (dog altså kun
til og med "Mutter") og forskellige live-clips fra hele bandets karriere.
Hvis man (som jeg) mener, at det visuelle er en vigtig del af
"Rammstein-oplevelsen", så bliver man næsten gladere for "Lichtspielhaus"
end for cderne!

--
bonfils
http://kim.bonfils.com

Fra : Lasse

Dato : 19-12-04 12:46

"bonfils" <kim@bonfils.my.underwear.com> wrote in

> Og glem s† ikke "Lichtspielhaus"! - DVD med samtlige videoer (dog
> alts† kun til og med "Mutter") og forskellige live-clips fra hele
> bandets karriere. Hvis man (som jeg) mener, at det visuelle er en
> vigtig del af "Rammstein-oplevelsen", s† bliver man n‘sten gladere for
> "Lichtspielhaus" end for cderne!

Vil lige nævne, at man kan bestille den i R1 hos Axelmusic.dk til 90 kr,
hvilket den i hvert fald er værd.

LINK http://www.axelmusic.dk/productDetails/602498658116

mvh

Lasse

Fra : Peter Juhl

Dato : 18-12-04 13:28

keldo wrote:

> [...]
> rocker fra 80erne, gik nummeret rent ind. Jeg kan se på deres
> hjemmeside at de har lavet 8 albums. Hvem er de? Hvordan er resten af

Fed - imho er Reise, Reise det mest gennemførte og varierede Rammstein
plade til dato. Der er en god blanding af stille og mere mystiske og
tonstunge numre man kan smadre lidt rundt til, "Amerika" er måske dog
det mest tilgængelige nummer på pladen, og selv om den nye single "Ohne
Dich" er en stille sjæler (som de nu lyder hos Rammstein), så er den
ikke lige så catchy som "Amerika". Rammstein er svulstighed, store kor
og teater og numrene på Reise, Reise bærer meget præg af dette - mine
personlige favoritter er "Dalai Lama", "Los" og "Stein Um Stein" (den
tekst er simpelthen for festlig).

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 18-12-04 16:31

"Peter Juhl"
> [...]
> det mest tilgængelige nummer på pladen, og selv om den nye single "Ohne
> Dich" er en stille sjæler (som de nu lyder hos Rammstein), så er den
[SNIP]

Er Amerika egentlig et covernummer? Uden at kende de to numre alt for godt,
synes jeg den lyder utrolig meget som The Sounds - Living in Amerika
(eller... Teksten gør i hvert fald :)

Mvh.
Lars

Fra : Peter Juhl

Dato : 18-12-04 16:51

Lars Lauridsen wrote:

> Er Amerika egentlig et covernummer? Uden at kende de to numre alt for
> godt, synes jeg den lyder utrolig meget som The Sounds - Living in
> Amerika (eller... Teksten gør i hvert fald :)

Bortset fra Rammsteins "We are living in Amerika" og The Sounds "We are
not living in America" er der ikke så meget sammenfald i teksten, jeg
har aldrig hørt The Sounds, men jeg tror evt. sammenfald er tilfældigt.

The Sounds: Living In America
http://www.lyricsdownload.com/sounds-the-living-in-america-lyrics.html

Rammstein: Amerika
http://herzeleid.com/en/lyrics/reise_reise#amerika

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 19-12-04 09:21

On Sat, 18 Dec 2004 at 08:48 GMT, keldo <keldo@hotmail.com> wrote:
> [...]
> 80erne, gik nummeret rent ind. Jeg kan se på deres hjemmeside at de har
> lavet 8 albums. Hvem er de? Hvordan er resten af reise reise cd i forhold

Jeg hørte første gang Rammstein på Mortal Kombat soundtracket. Det
var nummeret "Engel", som stadigvæk holder i dag (IMHO). Jeg hørte
derefter lidt flere numre, bl.a. Du Reichst So Gut og Weisses Fleich og var
solgt - købte straks Herzeleid og Sehnsucht.

Her er min kommentar til de forskellige albums:

Herzeleid:

Det mest "upolerede" album, hvor Till's stemme også er enddog særdeles
monoton. Meget rocket i udtryk, men dog med lækkert keyboard indimellem.
Mine favoritter: Du Riechst So Gut, Heirate Mich, Weisses Fleich - men de
fleste numre er ganske fine, især Rammstein, Asche Zu Asche og Wollt ihr
das Bett in Flammen sehen?

Sehnsucht:

Lidt mere poleret, og i mine øjne måske det bedste Rammstein-album.
Nydelige kompositioner, endnu federe tekster og et album der bare
"svinger" - de gode rock-elementer er bevaret.
Mine favoritter: Engel, Tier, Klavier. Men også her er der mange gode
numre, bl.a. det mest kendte Du Hast, Bestrafe Mich og Spiel mit mir.

Mutter:

En noget anden lyd, mere kompleks, og det første album hvor Rammstein
kom ud til et virkeligt bredt publikum. Et ganske godt album, som jeg dog
havde sværere ved at "vænne" mig til end de 2 tidligere. Igen
supergode tekster.
Mine favoritter: Mein Herz brennt, Rein Raus, Spieluhr. De mest kendte
Ich Will, Feuer Frei! (kendt fra filmen xXx), Links 234 og Mutter er dog
også fine.

Reise, Reise:

Hmm, jeg tror ikke jeg har hørt dette album helt nok endnu. Der er lidt
større variation end på de øvrige, og generelt er der numre for
enhver smag. Den første single Amerika er måske det mest
lettilgængelige nummer, men langt fra det bedste på pladen (IMHO).
Mine favoritter: Amour, Moskau, Mein Teil og Dalai Lama. Men alle numrene
er som sådan fine.

Jeg vil tro at de 2 første album vil være dem der siger dig mest,
til at starte med. Men alle albums kan anbefales for deres forskellige
kvaliteter.

--
Anders Vind Ebbesen
Sony Music har ingen humor: