Nyt Geforce 6600GT lagger?
Fra : Sune H.

Dato : 18-12-04 03:13

Hej

Jeg har lige fået et AOpen Aeolus Geforce 6600GT

Jeg har sat kortet i min maskine, men alle spil kører ekstremt langsomt! Det
virker somom den kører i software rendering eller lignende! Grafikken kunne
også ligne det..
I windows 2D miljø virker alt fint..

Jeg har prøvet alt med drivere og har endda geninstalleret winXP uden
ændring. :(

Hvad kan der være galt? er kortet defekt?

Jeg har husket at sætte strømstikket i kortet osv.

Mit system:
2.4Ghz P4, 512Mb ram, Asus P4PE bundkort, 350watt fra Chill Inovation. Jeg
kører med Direct 9c og de nyeste drivere fra Nvidia v. 66.93.

Håber på et par gode svar.

Mvh.
Sune

Fra : Carsten

Dato : 18-12-04 10:15

Hvilke spil hakker/lagger det i ?
Hvilken opløsning og details spiller du i ?

Hakker er når du får lav FPS i spillet.
Lagger er når din ping er høj og du får mange FPS i spillet.

Er driveren ny nok, til at understøtte din grafikkort ?

Hilsen Carsten

Fra : Sune H.

Dato : 18-12-04 11:57

Hej

"Carsten" <remove@***tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilke spil hakker/lagger det i ?

Alt lader det til.. har indtil videre forsøgt med:
-Need For Speed Underground 2
-Call of duty United Offensive
-Counter-strike

> Hvilken opløsning og details spiller du i ?

I eksempelvis NFSU2 kan jeg få lov at køre nogenlunde i 640x480, men hæver
jeg til f.eks. 1024x768 i lav details er det umuligt at spille, selv menuen
lagger :(

Som jeg nævnte virker det somom den kører i software rendering, grafikken er
heller ikke i top synes jeg..

> Hakker er når du får lav FPS i spillet.
> Lagger er når din ping er høj og du får mange FPS i spillet.

Du har fuldstændig ret... dårlig formulering :(

> Er driveren ny nok, til at understøtte din grafikkort ?

Som jeg skrev i min post, bruger jeg den nyeste driver netop downloadet fra
NVIDIA
ver. 66.93

--

Jeg har i øvrigt forsøgt at køre 3Dmark05 og her får jeg kun omkring 1300 i
score.. Det vurde vist være væsentlig mere i hvert fald i følge:

Jeg vil teste 3Dmark med mit gamle grafikkort i dag.

Mvh
Sune

Fra : Hr. Albrechtsen

Dato : 18-12-04 17:08

"Sune H." <asd@sad.asd> wrote in message
> [...]
> 2.4Ghz P4, 512Mb ram, Asus P4PE bundkort, 350watt fra Chill Inovation. Jeg
> kører med Direct 9c og de nyeste drivere fra Nvidia v. 66.93.

Det lyder som AGP accelleration ikke virker. Tjek det efter i DirectX
konsollen (kør -> dxdiag).

Fra : Sune H.

Dato : 18-12-04 17:28

> Det lyder som AGP accelleration ikke virker. Tjek det efter i DirectX
> konsollen (kør -> dxdiag).

I dxdiag ser alt umiddelbart fint ud

DirectDraw Acceleration Enabled
Direct 3D Acceleration Enabled
AGP Texture Acceleration Enabled

Alle test derinde beståes uden problemer

Mvh.
Sune H.

Fra : Brian Lund

Dato : 18-12-04 21:23

> [...]
> 2.4Ghz P4, 512Mb ram, Asus P4PE bundkort, 350watt fra Chill Inovation. Jeg
> kører med Direct 9c og de nyeste drivere fra Nvidia v. 66.93.

Har du installeret driverne til dit chipset?

Hvilket grafikkort havde du før? - Og kørte det bedre med det?

Brian

Fra : -=Madsen=-

Dato : 20-12-04 16:38

< Jeg har husket at sætte strømstikket i kortet osv.
Hmmm. skal man stætte strøm stikket i
syntes jeg læste noget på kortet at det kun var hvis
PCIe porten ikke understøttede et eller andet ???
nogen som ved noget om det ?