Citater om mad+drikke
Fra : Bo Warming

Dato : 18-12-04 00:45

Rediger kærligt til dine venner og print ud og giv i julegave

"There is no love sincerer than the love of food.
George Bernard Shaw

"No man is a hypocrite in his pleasure. Albert Camus

sfm Appetite comes with eating. Francois Rabelais

Sfm Der findes ingen mere hengiven kærlighed end kærlighed til mad.
George Barnard Shaw (1856-1950)

Sfm Der findes ingen mere hengiven kærlighed end kærligheden
til mad. George Bernard Shaw

sfm Hvis man passer godt på ikke at leve, vil man kunne undgå at dø,
meget længe. Tage Voss

Sfm Hævn er sød og ikke fedende. Alfred Hitchcock

Sfm Jeg var vegetar indtil jeg begyndte at bøje mig mod sollyset.
Rita Rudner

Sfm Mad er et vigtigt element i en afbalanceret diæt. Fran
Lebowitz

Sfm Mad er min bedste ven. Fordømmer mig aldrig. Aldrig udtrykker
den noget nedsættende om mig.

sfm No man is a hypocrite in his pleasure. Albert Camus

sfm overvægtig = "Food-loss resistant profile" Dr.Phil på TV3

Sfm Spis aldrig mere end du kan løfte. Miss Piggy

Sfm Spis aldrig mere end du kan løfte. Miss Piggy

Sfm Sult er det bedste krydderi. Cicero

sfmdof Det er lysten efter kjød, som går i skoven og bider snegle.

sfmkedy Drinking when we are not thirsty and making love all year round,
madam; that is all there is to distinguish us from other animals.
de Beaumarchais 1712-99

sfmkl Man skal ikke så meget lægge mærke til, hvad man spiser, som med
hvem man spiser. Montaigne

sfmo Health that is purchased by a rigorous watching of the diet is but a
tedious disease. Baron De Montesquieu

sfmo If you are ever at a loss to support a flagging coversation,
introduce the subject of eating. James Leigh Hunt

sfmo Mennesket er hvad det spiser. Ludwig
Feuerbach

sfmo What does not poison, fattens. Italian
proverb

sfmo What some call health, if purchased by perpetual anxiety about diet,
isn't much better than tedious disease. George Dennison Prentice

sfmo. Let me have men about me that are fat.
Shakespeare

sfmof A woman can never be too rich or too thin.
Duchess of Windsor

sfmof Jeg foretrækker en behagelig last frem for en trist dyd.
Jean-Baptiste Moliere

sfmof Sig mig hvad du spiser, og jeg skal sige dig hvad du er.
Gastronomen Brillat-Savarin

sfmofm What some call health, if purchased by perpetual anxiety
about diet, isn't much better than tedious disease. George Dennison
Prentice

sfmol Der er flere gamle drukkenbolte end gamle læger.
Francois Rabelais

sfmom Huld er bedre en guld. Danske Ordsprog

sfmre Mennesket er det eneste dyr, der spiser til middag.
Oscar Browning

Sfmsco No doubt alcohol, tobacco, and so forth, are things that a
saint must avoid, but sainthood is also a thing that human beings must
avoid. George Orwell

sfmscof The only way to get rid of temptation is to yield to it.
Resist it, and your soul grows sick with longing for the things it has
forbidden to itself. Oscar Wilde

sfmsdom Hvo drikker uden tyrst, boler uden lyst, æder uden hunger,
døer 20 år unger Danske Ordsprog

sfmth Fra Livets Krigsskole. Hvad der ikke dræber mig, gør mig stærkere
Nietzsche

Fra : Flemming Kold

Dato : 18-12-04 07:09

> Rediger kærligt til dine venner og print ud og giv i julegave

Gud ske tak og lov for at jeg ikke er på julegave med dig!!

F. Kold.

Fra : Bo Warming

Dato : 18-12-04 08:55

"Flemming Kold" <fkoldFJAERNDETTE@mailOGDETTE.dk> skrev i en meddelelse

> Gud ske tak og lov for at jeg ikke er på julegave med dig!!

Du ved simpelthen, hvordan man sårer folk. Og så her i kærlighedens
højtid

Fra : Kasper Malmberg

Dato : 18-12-04 14:57

Her er lige min favorit

"Hey, if God didn't want us to eat animals, he wouldn't have made them
out of meat"

John D. Misrahi i nyhedsgruppen rec.crafts.brewing

MVh
Kasper

Fra : Bo Warming

Dato : 18-12-04 23:51

"Kasper Malmberg" <kryton-hophop@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Her er lige min favorit
>
> "Hey, if God didn't want us to eat animals, he wouldn't have made them
> out of meat"

Følgende skal man lige læse to gange

"En vegetar er en person, der nægter at tro på, at hvis vi ikke æder dyrene,
så vil dyrene æde os." George Bernard Shaw

En af mine sønner er lige blevet læge i Oslo - hvor antitobak-hysteriet er
extremt. Er dette flip om hvad medmennesker inhalerer, ikke beslægtet med
religioners påbud om, at "når jeg hader livsnydelse, så må du heller ikke
spise svinekød og drikke cognac?"

Fra : Hans Christian Vang

Dato : 19-12-04 01:46

> [...]
> religioners påbud om, at "når jeg hader livsnydelse, så må du heller ikke

Ryg alt hvad du vil, bare ikke op i ansigtet på mig.

HC

Fra : Bo Warming

Dato : 19-12-04 02:22

"Hans Christian Vang" <admin@coolcomics.dk> skrev i en meddelelse
> Ryg alt hvad du vil, bare ikke op i ansigtet på mig.

MEN HVIS TRAGEDIEN SKER - hvor ofte har du oplevet at en ryger, der får at
vide at andre er generet, ikke straks slukker smøgen?

Giver vi os i denne frihedskamp, så bliver det næste afgifter på mad , der
feder
OG ANDET DIKTATUR, hvor smagsdommernes usaglige tabuer er konge

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-12-04 13:40

> Giver vi os i denne frihedskamp, så bliver det næste afgifter på mad
> , der feder
> OG ANDET DIKTATUR, hvor smagsdommernes usaglige tabuer er konge

Vrøvl. Du kan ikke sammenligne rygning med ret meget andet. Rygning er
voldsomt problematisk, fordi det er skadeligt for omgivelserne udover at
være skadeligt for rygeren selv. Var rygning alene skadeligt for rygeren
selv, var der intet problem.

Jeg vil fandengalemig ikke påduttes andres røg, og jeg vil slet ikke skulle
frabede mig det. Er man ryger, undlader man at ryge, hvor andre kan blive
generet af det. Punktum. Det kan ikke være meningen, at vi andre aktivt skal
frabede os dette djævleskab.

En hensynsfuld ryger er en ryger, der aldrig pådutter andre sine giftige
dampe. En hensynsfuld ryger venter ikke på, at andre beder om hensyn.

Er der forresten noget mere ynkeligt end rygere?

--
-Jens B.

Fra : Poul Bundgaard

Dato : 19-12-04 18:36

> Er der forresten noget mere ynkeligt end rygere?

Rygere er vel ikke mere ynkelige end andre misbrugere

Fra : Jens Bruun

Dato : 20-12-04 12:00

"Poul Bundgaard" <poul_bundgaard@hotmail.com> wrote in message

> Rygere er vel ikke mere ynkelige end andre misbrugere

Jo, for "suset" ved rygning er da så lille, at det er svært at
retfærdiggøre. Andre stoffer giver da langt mere fornøjelse, hvorfor man
(jeg) bedre kan forstå misbruget.

--
-Jens B.

Fra : Poul Bundgaard

Dato : 20-12-04 20:00

Jens Bruun wrote:
> [...]
>
> Jo, for "suset" ved rygning er da så lille, at det er svært at
> retfærdiggøre. Andre stoffer giver da langt mere fornøjelse, hvorfor

Ser alkoholikere eller heroinmisbrugere fornøjede ud ???

Fra : Jens Bruun

Dato : 21-12-04 08:29

> Ser alkoholikere eller heroinmisbrugere fornøjede ud ???

Ja, når de får deres sprit/fix.

--
-Jens B.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 23-12-04 13:43

Poul Bundgaard wrote:
> Ser alkoholikere eller heroinmisbrugere fornøjede ud ???

Ja det hænder.. men det er naturligvis ikke alle.

// Hans
--
Gumminumser == Champignons