bonuspoint ?
Fra : Coppi

Dato : 17-12-04 23:26

Hej.

VI skal til Argentina med Lufthansa.

Vi har hørt meget om bonuspoint, men hvordan gør man og er der noget ved det
? D.v.s. hvor meget skal man egentlig rejse for, at kunne tage en tur til
Paris e.l..

Og hvor længe gælder pointene, skal de f.eks. bruges indenfor et år ?

Hjælp 2 uvidende jyder

coppi

Fra : Pernille og Kennet

Dato : 17-12-04 23:50

> [...]
> Paris e.l..
>
> Og hvor længe gælder pointene, skal de f.eks. bruges indenfor et år ?

Det afhænger af! Hvis I har bestilt billetterne via Lufthansa, så hedder
deres klub "miles and more". Du optjener points som du så kan bruge. Det er
langt bedre at booke via SAS. Så kan du få SAS Eurobonus points. Afhængig af
klasse i flyver, så vil i optjene ret mange points. Disse skal bruges inden
5 år. Du kan undersøge det på www.sas.dk Du kan bruge points og optjene
points i hele Star Alliance. De har netop ændret deres pointstruktur. Det
gør det meget sværere at optjene points, hvis du flyver økonomiklasse. Til
gengæld er det nemmere at fastholde guldstatus når man først har opnået det.
På de billigste billetter er man nede på 25% af normal points indtjening.

Hvis I forventer af flyve jævnligt, er det en god ide at få registreret
points. En tur til NY og tilbage kan give 8000 på alm. økonomi og for 12000
kan du rejse i Skandinavien.

Kennet
--------
Sommerferien 2005 går til.... se det her:
www.pernille-kennet.dk

Fra : Lars Ehlers

Dato : 18-12-04 10:06

On Fri, 17 Dec 2004 23:26:27 +0100, "Coppi" <annie321@privat.dk>
wrote:

>Vi har hørt meget om bonuspoint, men hvordan gør man og er der noget ved det
>? D.v.s. hvor meget skal man egentlig rejse for, at kunne tage en tur til
>Paris e.l..

Som udgangspunkt skal man rejse en del, før det kan betale sig at
melde sig ind i frequent flyer programmer. Jeg hører til dem, som
rejser temmeligt meget, og der skal nu en hel del til, før man kan
optjene point til rejser og status. F.eks. giver en tur fra San
Francisco til Danmark og tilbage igen med United (Star Alliance) på
økonomiklasse, hvad der svarer til en halv billet til en indenrigsrute
i USA. Det kan naturligvis variere en hel del fra selskab til selskab,
men der skal stadigvæk rejses en del, før det kan betale sig.

>Og hvor længe gælder pointene, skal de f.eks. bruges indenfor et år ?

Det er meget forskelligt, oftest fra 3 til 5 år. Hos nogle selskaber
udløber point aldrig, hvis man optjener eller bruger point inden for
f.eks. 3 år.

Jeg synes, at de europæiske bonusordninger som regel er meget nærige.
Inden jeg flyttede til USA var jeg guld medlem hos SAS og optjente
aldrig rigtig point nok til flybilletter, så jeg brugte dem til
hotelophold i stedet. Hos United i USA (sjovt nok også medlem af Star
Alliance) er jeg pt. også guld medlem og optjener mindst 4 gratis
flybilletter om året. Plus mindst en billet eller to som "præmie" for
at være et loyalt medlem. Plus en del upgrades fra økonomiklasse til
første klasse. Stor forskel fra SAS!

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Daniel Birch

Dato : 19-12-04 11:05

"Lars Ehlers" <ehlersNOSPAM@hotmail.com> wrote in message

> Som udgangspunkt skal man rejse en del, før det kan betale sig at
> melde sig ind i frequent flyer programmer. Jeg hører til dem, som

Både og. Det er rigtigt, at bonusrejserne ikke længere hænger på træerne.
Omvendt koster det jo ikke noget at være med, så der er ingen grund til at
lade være.

Og ind imellem falder der nogle rigtig gode tilbud af. Fx i november, da SAS
tilbød rejser til New York eller Chicago for 20.000 point.

mvh
Daniel

PS. Hvis I vil følge med i alt om Frequent Flyer-programmerne, så se
www.flyertalk.com.

Fra : Nicolai Lang

Dato : 20-12-04 22:54

On Sat, 18 Dec 2004 01:05:44 -0800, Lars Ehlers
<ehlersNOSPAM@hotmail.com> wrote:

>Inden jeg flyttede til USA var jeg guld medlem hos SAS og optjente
>aldrig rigtig point nok til flybilletter, så jeg brugte dem til
>hotelophold i stedet.

Det forstår jeg ikke helt du skriver - 55.000 point skal der til Guld
(var det ikke 75.000 indtil for nylig?) - for 75.000 point kan du få 3
turer til Nordeuropa eller 2 turer til Sydeuropa.

Jeg har på 4 år optjent 100.000 point, men det er også fordi vi oftest
flyver lavprisselskaber - Star Alliance er ofte mest vi flyver udenfor
Europa, og dem har jeg endnu ikke haft så mange turer af ;)

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Lars Ehlers

Dato : 21-12-04 01:10

On Mon, 20 Dec 2004 22:53:47 +0100, Nicolai Lang <nicolai@spamcop.net>
wrote:

>Det forstår jeg ikke helt du skriver - 55.000 point skal der til Guld
>(var det ikke 75.000 indtil for nylig?) - for 75.000 point kan du få 3
>turer til Nordeuropa eller 2 turer til Sydeuropa.

SAS er blevet mere generøse med årene, mine erfaringer er fra midt i
90'erne. Lige nu optjener jeg flest point hos United, hvor der pt.
skal 50.000 miles til Guld status. Jeg optjener vel omkring 5-6 gratis
billetter om året hos United alene.

>Jeg har på 4 år optjent 100.000 point, men det er også fordi vi oftest
>flyver lavprisselskaber - Star Alliance er ofte mest vi flyver udenfor
>Europa, og dem har jeg endnu ikke haft så mange turer af ;)

Jeg er så heldig, at vi får lov til at flyve Virgin Atlantic Premium
Economy til Europa, og som regel så bruger jeg miles til at opgradere
til deres Upper Class. Det eneste luftfartsselskab, hvor jeg har set
en rigtig bar med barstole og det hele ombord

--
Lars Ehlers, San Francisco
http://www.ehlers.us/mustang

Fra : Nicolai Lang

Dato : 21-12-04 20:04

On Mon, 20 Dec 2004 16:09:34 -0800, Lars Ehlers
> [...]

>90'erne. Lige nu optjener jeg flest point hos United, hvor der pt.
>skal 50.000 miles til Guld status. Jeg optjener vel omkring 5-6 gratis

Jeg har rejst i forbindelse med job i snart 4 år, opnåede først
sølvstatus i april (og har næsten ikke udnyttet det). Jeg har ~95000
point - har kun brugt 10.000 på en upgrade fra Economy til Economy
ekstra på en tur til Kina.

2 år var jeg < 2000 point fra at blive sølv, så du kan se det er ikke
meget vi får lov at bruge alliancen.

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 18-12-04 10:10

I skal blot have et SAS Eurobonus kort på forhånd og når I checker ind,
viser I kortet. Der er underordnet, at det er med Lufthansa, da både SAS og
Lufthansa er med i Star Alliance, men SAS point vil I have nemmere ved at
anvende efterfølgende.

Jeg har optjent point hos 5 forskellige Star Alliance selskaber
(www.star-alliance.com) - alle står på min SAS Eurobonus konto.

hilsen
Uffe

Fra : F.B.

Dato : 18-12-04 12:41

Uffe Kousgaard wrote:
> [...]
> Lufthansa, da både SAS og Lufthansa er med i Star Alliance,
> men SAS point vil I have nemmere ved at anvende efterfølgende.

Meld jer ind i Lufthansa, hvis I har barn/børn under 18.
SAS giver ikke bonuspoints til børn under 18.
--
Hilsen

Flemming Jørgensen
Slet: *getlost*

Fra : Coppi

Dato : 18-12-04 23:18

"Hej igen.

Og tak for svarene.

Kun et spørgsmål til.

Hvordan gør man ?

Melder man sig bare ind på hjemmesiden eller ved check in, eller ??????

coppi

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 19-12-04 01:41

Ja, www.sas.dk er det nemmeste.