Hej NG
En lille forhistorie til mit spørgmål:
Den 15. oktober i år indleverer min bror, sin 19" fladskærm, købt i maj
måned i år, til reklamation hos
www.SHG.dk Der har sat sig en tordenflue i
LCD-panelet. Forinden har jeg skrevet til SHG om det er noget
reklamationsretten dækker. Svaret modtog jeg på email, at den var dækket på
reklamationsretten.
3-4 dage efter indlevering bliver min bror ringet op af SHG.dk, at det ikke
var noget der blev dækket af producenten og at det derfor ikke kunne betale
sig at sende den ind. Jeg skriver så efterfølgende til dem og stiller mig
kritisk overfor deres umiddelbare beslutning om ikke at sende den ind. Vi
hører ikke noget videre fra dem, men efter yderligere 3-4 dage bliver den
sendt ind til producenten.
Ca. 1 uger herefter kommer den retur omleveret af producenten. Den sendes
hjem til min bror. Han pakker den op og ser at det er en brugt skærm med op
til flere ridser han har modtaget retur. Han kører derpå ud til SHG for at
indlevere den igen. Det sker så, men uden at han kan få et bevis på en ny
indlevering. Grunden til det var at personen der havde med sagen at gøre
ikke var på arbejde denne dag.
Herefter og efter _utrallige_ email og opringninger, får han så endelig en
ny skærm igen over 2mdr efter første indlevering. Den nye han har modtaget
idag d. 17. december er også en brugt skærm med ridser og uden kabler og
original tilbehør, der blev indleveret sammen med den oprindelige skærm.
Vores (Hans) tålmodighed er altså nu forlængst opbrugt.
Hvad kan vi gøre? Vi bor i Århus og jeg har overvejet at gå til en advokat
(evt. retshjælp), men får jeg noget ud af det? Og hvor kan/skal jeg i så
fald henvende mig.
Vi har været mere end tålmodige overfor SHG, synes jeg, men sagen er blevet
trukket i langdrag og reparationen/omlevering synes jeg bestemt ikke er sket
indenfor rimelig tid. Begge skærme har været sendt ind til Infocare og SHG
har under hele forløbet henvist til at de først skal have en "ny" skærm fra
Infocare for at de kan gøre noget.
Vi har tænkt os at henvende os i butikken mandag, inden vi går videre med
sagen, evt. til forbrugerklagenævnet eller en jurist...
Hvad gør vi nu... Hvad har vi krav på som køber i nuværende situation? Jeg
håber virkelig på lidt hjælp!!!
På forhånd tak for ethvert saglig svar der bidrages med.
--
Mvh
Kenneth Østergaard