Støbe bly til BCD
Fra : Michael Kristensen

Dato : 17-12-04 23:02

Hej NG

Min BCD har ikke integreret vægtsystem, så jeg har indtil nu haft
11-12 kg bly i bæltet. Jeg har overvejer at støbe to blyplader i
målene 16x16x1.3 (3.7 kg per plade) og putte en i hver lomme af min
bcd. Størrelsen på 16x16 cm gør, at pladen ikke kan komme ud af
lommen, uden at denne åbnes helt. Jeg har ikke tænkt mig at bruge
lommerne til andet. De resterende (11-7.4) 3.6 kg vil jeg så have i
blybæltet, der kan smides i nødstilfælde.

Er det sikkerhedsmæssigt forsvarligt?

vh
Michael Kristensen

Fra : Ukendt

Dato : 18-12-04 08:53

"Michael Kristensen" <mbk112@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> lommerne til andet. De resterende (11-7.4) 3.6 kg vil jeg så have i
> blybæltet, der kan smides i nødstilfælde.

hvis du er korekt afvejet, så er det forsvarlig, når du dykker BCD går jeg
ud fra at du også dykker noget i stil med 1x15
så hvis du er rigtig afvejet, altså neutral med tom flaske og tom bcd, så
vil du først på dykke være ca. 3,9kg negativ først på dykket, så hvis du
smider bældet på d 3,6, så skulle du jo ikke have noget problem med at
svømme til over fladen selv om din BCD bliver revet i stykker / går i udu

det svære lidt til det vi gør når vi dykker dobbelt sæt, der har vi typisk
mellem 2 & 4 kg vægt som vi man smidt, resten ligger i flaskernes vægt eller
bly mellem flaskerne.

mvh Morten

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-04 14:48

Du skal også være opmærksom på om dine lommer på bcd'en kan bære vægten.
Vi har haft erfaringer med at syningerne ryger over tid med så meget vægt i
lommerne.

Hilsen Ken Bordig