Andet multimedie
bentjuul 3670
Målbar tegninger.
Fra : K. Larsen

Dato : 17-12-04 21:57

Sidder ofte med milimeter papir og laver plantegninger, men findes der ikke
et grafik program hvor jeg kan lave det istedet ?

Syntes ikke rigtigt at jeg kan få vist cm eller meter mål i psp eller
photoshop, kun angivelse i pixels !

Kim

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-04 22:34

"K. Larsen" skrev i en meddelelse
> [...]
> et grafik program hvor jeg kan lave det istedet ?
>
> Syntes ikke rigtigt at jeg kan få vist cm eller meter mål i psp eller

Photoshop

File > Preferences > Unit & Rules vælg cm

--
mvh kajo

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-04 22:41

"Kajo" <Fiffi.tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> "K. Larsen" skrev i en meddelelse
> ikke

> Photoshop
>
> File > Preferences > Unit & Rules vælg cm

Det er iøvrigt det samme i PSP, her vælger du General Program Preferences >
Unit and Rules

--
mvh kajo

Fra : Jan Dam

Dato : 17-12-04 23:11

On Fri, 17 Dec 2004 21:56:56 +0100, "K. Larsen"
<webpoint@[invalid]gmx.net> wrote:

>Sidder ofte med milimeter papir og laver plantegninger, men findes der ikke
>et grafik program hvor jeg kan lave det istedet ?

Jo da. F.eks. AutoCAD som netop er beregnet til bl.a. den slags.

mvh Jan

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-12-04 03:06

K. Larsen wrote:
> Sidder ofte med milimeter papir og laver plantegninger, men findes
> der ikke et grafik program hvor jeg kan lave det istedet ?

Jan foreslog AutoCad, men den koster en bondegård. En anden og knap så
kostbar mulighed er Corel Draw.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 18-12-04 09:33

Erik Ginnerskov skrev:

> Jan foreslog AutoCad, men den koster en bondegård. En anden og knap så
> kostbar mulighed er Corel Draw.

Men generelt Cad-programmer er gode til den slags, både hvad angår 2D
og 3D.

Tag eventuelt et kig her:
http://freeware.intrastar.net/cadsoftware.htm

kig efter instacad og A9CAD (sidst! her skulle vist være en smule at
starte på.)

Ellers tag et kig her:
http://www.google.dk/search?q=CAD%20freeware&hl=da&meta=

Google søgt på Cad og freeware.

Claus

Fra : Jan Dam

Dato : 18-12-04 10:17

On Sat, 18 Dec 2004 03:06:15 +0100, "Erik Ginnerskov"
<erik@donotspammmeplease.invalid> wrote:

>Jan foreslog AutoCad, men den koster en bondegård.

Nu er der jo mange versioner af AutoCAD og nogen af dem
fåes endda i en Light udgave som ikke koster ret meget.
F.eks. bruger jeg selv en AutoCAD 12 LT som jeg købte
brugt for 200 kr. Det er alletiders program til plantegninger,
bygningstegninger og den slags.

mvh Jan

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-12-04 16:52

Jan Dam wrote:

> Nu er der jo mange versioner af AutoCAD og nogen af dem
> fåes endda i en Light udgave som ikke koster ret meget.
> F.eks. bruger jeg selv en AutoCAD 12 LT som jeg købte
> brugt for 200 kr.

Hvor tit får man lige et sådant tilbud? Sædvanligvis spekulerer man nok på
dagsprisen for et ubrugt program, når man skal købe.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Jan Dam

Dato : 18-12-04 17:46

On Sat, 18 Dec 2004 16:51:37 +0100, "Erik Ginnerskov"
<erik@donotspammmeplease.invalid> wrote:

>Hvor tit får man lige et sådant tilbud? Sædvanligvis spekulerer man nok på
>dagsprisen for et ubrugt program, når man skal købe.

Kik i den blå avis. Det var der jeg fandt den.

Der er da inden grund til at bruge 10 - 15 tusind på en ny AutoCAD
når en brugt fra 97 sagtens kan opfylde kravene.

mvh Jan