Radeon 9600 SE Performance, flot,snot elle~
Fra : Søren Arnvig

Dato : 17-12-04 20:16

Jeg har lige smidt et Saphire Radeon 9600SE
i min 2.4 Ghz P4 Northwood C med 512 Mb Ram,
men jeg er ret skuffet over ydelsen. Jeg benchmarker kun
ca 6700 i 3dMark2001se, hvor jeg med et gammelt TI-4200
Benchmarkede 11.000 og et Gfx5200 kommer over 8.000.

Jeg havde forventet en ydelse på mindst 10.000.

Jeg kører med den nyeste Catalyst driver fra ATI 4.12 til WinXP.
Er mine forventninger for høje eller er der noget "uldent" her ?

Søren A

Fra : Søren Christensen

Dato : 17-12-04 22:44

"Søren Arnvig" <sarnvig@FJERNget2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg kører med den nyeste Catalyst driver fra ATI 4.12 til WinXP.
> Er mine forventninger for høje eller er der noget "uldent" her ?

Det er et Radeon 9600SE = Slow edition

Smid dit TI-4200 igen....

Venligst

Fra : Jan Dam

Dato : 17-12-04 23:05

On Fri, 17 Dec 2004 20:15:59 +0100, Søren Arnvig
<sarnvig@FJERNget2net.dk> wrote:

>Jeg kører med den nyeste Catalyst driver fra ATI 4.12 til WinXP.
>Er mine forventninger for høje eller er der noget "uldent" her ?

Det er jo et SE (Slow Edition) kort, så du skal ikke forvente
det helt store. Et 9600 Pro eller XT kort er nok ca dobblet så
hurtigt.

mvh Jan

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 17-12-04 23:13

Søren Arnvig wrote:
> Jeg har lige smidt et Saphire Radeon 9600SE

snot/skrot.

> [...]
> Benchmarkede 11.000 og et Gfx5200 kommer over 8.000.
> Jeg havde forventet en ydelse på mindst 10.000.

Det havde du nok også fået med et alm. Radeon 9600, men SE-udgaven
(Slow Edition) er altså ikke hurtigere end det..

http://www20.graphics.tomshardware.com/graphic/20031229/vga-charts-03.html

(nu tog jeg bare det første benchmark i den test, check også de andre)

Fra : asap

Dato : 18-12-04 04:48

Med lidt søgning på nettet havde du fundet ud af, at 9600SE er low end...

http://graphics.tomshardware.com/graphic/20041004/

Jeg er glad for mit 9600XT og vil klart anbefale 9600Pro/XT. Se dig for med
hastighederne på Pro-kortene, for en del af dem er så langsomme at de ligger
mellem et SE og et "rigtigt" Pro i ydelse.

Fra : Søren Arnvig

Dato : 18-12-04 09:20

"asap" <dsl147843@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> for med hastighederne på Pro-kortene, for en del af dem er så
> langsomme at de ligger mellem et SE og et "rigtigt" Pro i ydelse.

Jeg vidste godt at det ikke var et Pro kort,
Jeg valgte det p.g.a. den passive køling og
Directx9 understøttelsen.
Jeg havde bare forventet mere.

Anyways, det kan nemt clockes til 396 Mhz
Det har nu kørt stabilt i 48 timer og det giver
en 3dmark2001se score på ca 8000
og på 3dmark2003 kommer den op på 2075.
så det går nok endda.

Tak for svarene

Søren A.

Fra : Jan Dam

Dato : 18-12-04 10:23

On Sat, 18 Dec 2004 09:20:27 +0100, Søren Arnvig
<sarnvig@FJERNget2net.dk> wrote:

>Jeg vidste godt at det ikke var et Pro kort,
>Jeg valgte det p.g.a. den passive køling og
>Directx9 understøttelsen.
>Jeg havde bare forventet mere.

Et 9600XT kan sagtens køles passivt.
Jeg har smidt en Zalman køler til 150,- på mit
9600XT kort og endda overclocket det en
lille smule.

mvh Jan

Fra : Søren Arnvig

Dato : 18-12-04 10:49

"Jan Dam" <q88@c.dk> wrote in message

> Et 9600XT kan sagtens køles passivt.
> Jeg har smidt en Zalman køler til 150,- på mit
> 9600XT kort og endda overclocket det en
> lille smule.

Måske bliver det mit næste projekt.

Søren A.