Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kodachrome i formatet 120 i Danmark ?
Fra : Langgaard

Dato : 17-12-04 18:01

news:41BE2FA2.3050103@niels-ebbesen.net...

> Det passer bare ikke, Kodak har _ALDRIG_ produceret Kodakchrome som
> 120 rullefilm,

Her påstår du at den slet ikke laves!

> Jeg behøver ikke at regne så meget, for man har aldrig kunnet købe
> Kodakchome som 120 film,

Her påstår du så at man ikke kan købe den!

> Den har aldrig været på markedet her i Danmark, og 1992 købte man
> ikke film hjem Internettet...

Nu er du nået et stykke vej, da flere har tilkendegivet at de har brugt
filmen, eller har kendskab til andre som har brugt den, ja så laves den jo
nok _MEN_ sælges ikke i Danmark!

Nils, lær dog at skrive jeg mener, jeg er overbevist om, eller jeg tror.

Det kunne gøre dig mere troværdig, for igen tager du fejl med din påstand.
Jeg ved at jeg har brugt den film, så derfor er jeg sikker på at den er
produceret, og den er også solgt i Danmark.
Men du tror jo ikke på andre end dig selv, så jeg vil ikke pådutte dig
noget.

Men for at være sikke spurgte jeg hos Kodak.dk og fik følgende svar:

>Hej Leif,

>Kodak i Danmark har markedsført og solgt Kodachrome i formatet 120. Og
>salget af 120 blev indstillet i >80´erne, hvor Ektachrome tog over !
>Med venlig hilsen Kurt Nielsen Kodak A/S

Og jeg ved du ser dette svar, da du jo "lever" på nettet, og jeg ved du har
det meget svært med at indrømme at du igen har bidraget til at øge
utroværdigheden af oplysningerne på nettet.

God weekend !

--
Venlig hilsen Leif Langgaard

www.analogfoto.dk - Salg & køb af analogt fotoudstyr.
www.megapixels.dk (tom)

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 17-12-04 19:12

Langgaard wrote:

> Og jeg ved du ser dette svar, da du jo "lever" på nettet, og jeg ved du har
> det meget svært med at indrømme at du igen har bidraget til at øge
> utroværdigheden af oplysningerne på nettet.

Tja... jeg kan kun sige, at man får svar som man spørger.

Kodak's første farvefilm hed Kodachome, og i mange år frem, der hed
alle Kodak's farveomvendefilm Kodachome + en typebetegnelse.

Og frem til 1975 producerede Kodak to 120 farveomvendefilm med
navnet Kodachome-II og Kodachome-X, det var film, der teknisk set
intet har med den Kodachome som vi dag kan købe, emulisionen var en
forløber for Ektachome filmene, og det navn er de blevet solgt under
fra 1975 og frem til i dag.

Siden 1975, hvor en lang række Kodachome-(XX) film udgik af
produktionen, der har Kodak kun produceret 25 og 64 ASA Kodachome
som 35 mm film, denne filmtype har en helt speciel emulision, hvor
der ikke er fave-koblere mellem hvert af de tre farvelag, det giver
en meget tynd emulision og exstremt fine korn.

Og der har aldrig været produceret 120 film, med denne emulision, og
det til trods for, at der er titusindvis af proff. fotografer incl.
undertegnet, der har efterspurgt den hos Kodak.

Årsagen var nok, at Kodak mente, at fremtiden lå i Ektachome filmene
og E6-processen, og at der derfor ikke skulle være noget, som kunne
begrænse salget af dette produkt.

Disse oplysninger er mere eller mindre direkte afskrift fra Kodak's
databøger årgang 1977, der begge er fra før ISBN-numerenes tid...

Note: Hvis vi med nutidens øjne ser på Kodachome-II, Kodachome-X og
de Ektachome film, som blev produceret i midten af 70'erne, så var
de forfædelig ringe, deres farver og skarphed når kun et godt
digicam til sokkeholderne...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-12-04 19:33

Niels Riis Ebbesen skrev:

> [...]
>intet har med den Kodachome som vi dag kan købe, emulisionen var en
>forløber for Ektachome filmene, og det navn er de blevet solgt under

Kodachrome II har aldrig været lavet i 120 og i 1975 eksisterede
Kodachrome slet ikke som rullefilm, kun som 35 mm og 126 (og 126
er rullefilm) og så naturligvis som smalfilm.

Ektachrome har været markedsført langt tidligere end 1975.

--
Knud

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 17-12-04 20:16

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Ektachrome har været markedsført langt tidligere end 1975.

Ja som nogle tekniske film, der skulle fremkaldes i E3-process...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-12-04 20:37

Niels Riis Ebbesen skrev:

>Ja som nogle tekniske film, der skulle fremkaldes i E3-process...

Nej, Nej, som ganske almindelig amatørfilm i stort set alle
formater.

Der var tre forskellige,

Ektachrome-X, 64 ASA
Indrømmet, jeg husker ikke hvad de to andre hed, men
der var en »high speed« (dengang) 160 ASA og en tungsteen, 125
ASA.

Formentlig fra begyndelsen af 1960'erne og muligvis tidligere.

Eksisterede i 1967, da jeg kom i lære som fotohandler og der var
den absolut ikke et nyt produkt og eksisterede også da Instamatic
blev introduceret i 1963.

Du er og bliver et påståeligt vrøvlehoved, som vil ha' ret, selv
når du ikke har det.
--
Knud

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 17-12-04 22:10

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Du er og bliver et påståeligt vrøvlehoved, som vil ha' ret, selv
> når du ikke har det.

Nej for denne debat handler om flueknepperi, og når vi er på det
plan, så er det en del af sporten, at før 1975 brugte Kodak navnene
Ektachrome+(XX) og Kodachrome+(XX) som betegnelser for et
sammensurium af omvendefilm.

Fra ca. 1975 og frem er der kun Ektachrome og Kodachrome...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-12-04 22:37

Niels Riis Ebbesen skrev:

>Nej for denne debat handler om flueknepperi,

Hvad mener du så med »Ja som nogle tekniske film, der skulle
fremkaldes i E3-process...« ?

Du er og bliver et fjols har jeg desværre med tiden måtte
konstatere.

Fut: news:dk.snak.mudderkastning og hvis du ikke følger futten,
så er du et endnu større fjols.
--
Knud

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 17-12-04 23:22

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Hvad mener du så med »Ja som nogle tekniske film, der skulle
> fremkaldes i E3-process...« ?

Jeg mener:
Ektachrome-X film
Ektachrome-Type B 6116 film
Ektachrome-ER 5257 og 5258 film
og nogle flere.

Ektachrome 64 - 160 ASA blev introduceret i midten af 70'erne,
senere fulgte en 200 og en 400 ASA version.

> Du er og bliver et fjols har jeg desværre med tiden måtte
> konstatere.

Tag lige og stoppe en halv, denne diskution handler om, at der var
en som i et indlæg skrev, at med et Hasselblad og en Kodachrome
film, der kunne man lave en opløsning, der slog alt indenfor den
digitale teknologi, mit svar var så, at Kodachome aldrig har været
produceret og solgt i 120 formatet.

Det er der er der så nogen som anfægter, de henviser til nogle
oldgamle filmtyper, der slet ikke er de samme emlisionstype, og som
alle er fra før 1975, og som slet ikke kan sammenlignes med den
Kodachome 64 ASA film, der i dag kan købes.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Sogaard

Dato : 18-12-04 04:46

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=4204&item=3861238426&rd=1&ssPageName=WDVW

Fra : Langgaard

Dato : 18-12-04 09:36

> [...]
> 1975, og som slet ikke kan sammenlignes med den Kodachome 64 ASA film, der

Hej

Opsummering.

Din påstand ifølge ovenstående:

""Kodachome aldrig har været produceret og solgt i 120 formatet.""

Fakta, bevis eller kald det hvad du vil, se Søgaards link:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=4204&item=3861238426&rd=1&ssPageName=WDVW

Og mit svar fra Kodak Danmark, som nok ved hvad de taler om:

>Hej Leif,

>Kodak i Danmark har markedsført og solgt Kodachrome i formatet 120. Og
>salget af 120 blev indstillet i >80´erne, hvor Ektachrome tog over !
>Med venlig hilsen Kurt Nielsen Kodak A/S

Nu har du så set billeder af den film som du påstår ikke findes, og jeg har
fortalt dig at jeg har brugt den, og en fotohandler har fortalt dig at du
tager fejl, og ikke mindst, Kodaks svar om at filmen er markedsført i
Danmark, hvad mere kan vi gøre for dig, for at få dig til at forstå, at du
igen har ytret dig om noget du ikke ved noget om.
Alle kan tage fejl, men det er i orden, men at tage fejl og så påstå at alle
andre er uvidende og ikke ved en skid, og fortsat forsøger med et utal af
ligegyldige og uvæsentlige indlæg at få så meget forvirring ind i
diskussionen, at det lyder som om du har ret, det er for dårligt, men
åbenbart dit speciale.

Jeg (fotooraklet) har det godt med at have fået ret, hvordan har du det ?

Så Kodachrome er fremstillet i 120, og også solgt i Danmark, og alle forsøg
på at påstå det modsatte modtages med kyshånd.

Fra : CS

Dato : 18-12-04 09:47

1-0 Langgaard-Ebbesen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 17-12-04 23:42

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Kodachrome II har aldrig været lavet i 120 og i 1975 eksisterede
> Kodachrome slet ikke som rullefilm, kun som 35 mm og 126 (og 126
> er rullefilm) og så naturligvis som smalfilm.

Mine ældste Kodak databøger er desværre fra 1977, men så vidt jeg
kan se, så har Kodachome-II og Kodachome-X været produceret i mange
forskellige filmstørrelser.

Men Kodachome 25 og 64 har kun været lavet som 35 mm film +
smalfilm, se iøvrigt flg. URL, det er en scan fra den ene databog,
den siger vist mere en tusind ord.
http://www.niels-ebbesen.net/kodachome.jpg

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-12-04 00:42

Niels Riis Ebbesen skrev:

>Mine ældste Kodak databøger er desværre fra 1977, men så vidt jeg
>kan se, så har Kodachome-II og Kodachome-X været produceret i mange
>forskellige filmstørrelser.

Kodachrome II blev kun leveret som 35 mm (og smalfilm).

Kodachrome-X blev leveret i 35 mm, 126 og 110.

Men uanset hvilken filmtype, man vælger, så var
fremkaldeprocessen en anden dengang.

Kodacolor og Ektacolor blev fremkaldt i C 22, hvor det senere
blev C 41.

Det jeg oponerede imod var, at du skrev at før 1975 var
Ektachrome kun tekniske film og det er noget vrøvl.

Det var ganske alm. amatørfilm (og så lidt speciel udgaver, som
jeg ikke rigtig kender til, jeg er ikke fotograf, men uddannet
fotohandler).
--
Knud

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 18-12-04 01:17

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Kodachrome II blev kun leveret som 35 mm (og smalfilm).
>
> Kodachrome-X blev leveret i 35 mm, 126 og 110.
>
> Men uanset hvilken filmtype, man vælger, så var
> fremkaldeprocessen en anden dengang.

Enig, og fra 1975 kunne man kun få den helt nye Kodachome film i 25
og 64 ASA, og kun som 35 mm film + smalfilm.

Og den nye Kodachome film som lanceres i 1975, er netop den uden
farvekoblere og som har exstremt fine korn.

Lidt på samme måde er det med Ektachrome, før 1975 er der flere
forskellige filmtyper, der hedder Ektachrome+(XXXXXX), men i løbeet
af anden halvdel af 70'erne, der bliver "Ektachrome" et varemærke
for en type film, sådan at Kodak kun havde to varemærker for
omvendefilm Kodachome film og Ektachrome film.

Til fag-fotografer laves Ektachrome Professional evt. +(typenr), som
indikerer om filmen er til teknisk brug, f.eks. diaduplikat.

Det er jeg ikke helt sikker på, men jeg mener også, at Kodak lavede
en lignende sanering indenfor farvenegativfilm, så der kun fandtes
Vericolor farvenegativfilm i forskellige hastighedder til
privatmarkedet, og Vericolor Professional evt. +(typenr) til
fag-fotografer.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-12-04 15:51

Niels Riis Ebbesen skrev:

>Enig, og fra 1975 kunne man kun få den helt nye Kodachome film i 25
>og 64 ASA, og kun som 35 mm film + smalfilm.

Nej.

>Og den nye Kodachome film som lanceres i 1975, er netop den uden
>farvekoblere og som har exstremt fine korn.

Har ikke noget med sagen at gøre.

Du er meget afsporet i debatten.
--
Knud

Fra : Jan Bøgh

Dato : 18-12-04 12:56

Langgaard wrote:
[...]

Undskyld, men hvad er målet med denne tråd.

Hvis det blot handler om NRE-bashing, så synes jeg at det er p.ssetrælst -
uanset hvad man så i øvrigt måtte men om hr Ebbesens gøren og laden. Det
støjer ad h. til og minder en hel del om trolling.

Kunne I ikke godt afgøre jeres slagsmål i mailform, så vi andre kan slippe
for at se barnagtighederne?

vh
Jan

Fra : Langgaard

Dato : 18-12-04 18:54

> [...]
> støjer ad h. til og minder en hel del om trolling.
>
> Kunne I ikke godt afgøre jeres slagsmål i mailform, så vi andre kan slippe

Hej

Nej, den påstand Nils kom med, er ikke korrekt, så derfor denne tråd.

Hvis du eller andre påstår noget, som jeg ved er fejlagtig, så vil jeg også
påpege det, så gruppens læsere ikke får fejlagtige oplysninger.
At så Nils ikke bare skriver at han har taget fejl, ja det er jo det der er
trættende og det der gør tråden unødvendig lang.

Fortsat god weekend.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 18-12-04 23:13

Langgaard wrote:

> Nej, den påstand Nils kom med, er ikke korrekt, så derfor denne tråd.

Der er tilsyneladne flere forskellige informationer om det samme,
jeg sidder med to Kodak databøger, hvor der står, at Kodachome-II og
Kodachome-X udgik i 1975, og at der introduceres en helt ny
Kodachome i 25 og 64 ASA, men kun i størrelsen 35 mm + smalfilm.

Og jeg har op gennem 80'erne og i 90'erne haft seriøs kontakt til
Kodak's danske afdeling, og jeg har hyppigt efterspurgt Kodachome
som 120 film, da den kunne reducere omkostninger i forbindelse med
produktion af reklametryksager, da billeder som blev skudt i 4x5"
kunne skydes i 6x6 cm.

Svaret har hver gang været, at Kodachome aldrig ville komme på
markedet som 120 film, årsagen var den simple, at Kodachome primært
blev produceret til kinofilm, og at grunden til, at den ikke blev
lavet som 120 film skyldtes fremkaldermaskinerne, 35 mm film kører
igennem en fremkaldermaskine ved hjælp ar dobbeltperforereingen, det
kan en 120 film ikke, den skal fremkaldes i en hænge-dyppe maskine,
og iflg. Kodak så havde de ikke en hænge-dyppe maskine, som kunne
fremkalde Kodachome.

Jeg kan dog ikke afvise, at det kan ha' været anderledes på det
amerikanske marked, Kodak har gennem årene produceret flere
filmtyper, der ikke har kunnet købes udefor USA, da de har været
klasseficeret til militær brug.

Og denne diskution ændrer ikke på, at Claus Stensgaard indlæg:
hvor han skriver flg.:

> Njaaa....jeg giver dig til dels ret, men med mit Mamiya 6x7 og
> en god 50 ASA kodachrome, måske endda en gammel god 25 ASA og
> så scannet på en god scanner giver mig altså en opløsning på
> omkring 7000x8000 pixel - så kan du selv gøre regnestykket. Og
> det pakker da en solid PhaseOne ind i vat hvis du spørger mig.

- er helt ude i hampen, for hvis Kadachome 120 film kun kan skaffes
antikvarisk via e-bay i USA, så er det nok så som så med kvaliteten...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-12-04 23:28

Niels Riis Ebbesen skrev:

> [...]
>kan en 120 film ikke, den skal fremkaldes i en hænge-dyppe maskine,
>og iflg. Kodak så havde de ikke en hænge-dyppe maskine, som kunne

Gad vide, hvordan de så har kunnet fremkalde Kodachrome 126 og
110 film...
--
Knud

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 18-12-04 23:39

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Gad vide, hvordan de så har kunnet fremkalde Kodachrome 126 og
> 110 film...

Det må du spørge Kodak om, jeg kan kun referere det svar jeg har
fået, og 110 film har vist nok en perforering i den ene side.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-12-04 23:50

Niels Riis Ebbesen skrev:

>Det må du spørge Kodak om, jeg kan kun referere det svar jeg har
>fået, og 110 film har vist nok en perforering i den ene side.

Nej, både 126 og 110 har et (perforerings)hul for hvert billed og
ligger i en kassette med dækpapir som på 120/620/127 film.
--
Knud

Fra : CS

Dato : 18-12-04 23:43

Klaphat

Her er hvad du selv skrev :

Citat : "Kodachome aldrig har været produceret og solgt i 120 formatet."

og efterfølgende :

Citat : Men Kodachome 25 og 64 har kun været lavet som 35 mm film +
smalfilm, se iøvrigt flg. URL, det er en scan fra den ene databog,
den siger vist mere en tusind ord." citat-slut

Dette link fra Sogaard viser jo klart noget andet.

Jeg skrev 25 asa ved fejl, da jeg tidligere har anvendt den som 135 film. Og
du går i spåner.

Det rokker dog ikke ved at jeg med en nutidig Agfa RSX 50asa kan gøre det
samme - dog ikke med fordums tid magnifikke resultat som på en KodaChrome 25
asa - størrelsesforholdet taget i betragtning.

Du mangler vist at give folk en gedin undskyldning - ikke mig, for jeg
dummede mig og for det beklager jeg. Tastefejl eller ej, så undskylder jeg.

Men så meget mand er du vist ikke.....eller er det blot min erfaring der
siger mig at jeg nok ikke kan forvente den egenskab fra din side - mage til
klovn.

Stensgaard

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 19-12-04 00:01

CS wrote:

> Det rokker dog ikke ved at jeg med en nutidig Agfa RSX 50asa kan gøre det
> samme - dog ikke med fordums tid magnifikke resultat som på en KodaChrome 25
> asa - størrelsesforholdet taget i betragtning.

En Agfa RSX 50 ASA, er slet ikke den samme filmtype som Kodachrome,
og den har næppe en en bedre opløsning end en Kodak Ektachrome 64
ASA, og det er ikke nogen vild ting.

Det helt specielle ved Kodachrome er, at emulisionen ikke består af
et tykt lag gelantine med farvekoblere mellem hvert farvelag.

En gelantine emulision bliver tyktflydende under fremkaldelsen, og
under den process kan farvepigmenterne vrandre nogle my, og der sker
også en sammetrækning af emulisionen når den tørres, det indebærer,
at der tabes skarphed under fremkaldelse og tørring.

Det problem findes ikke ved kodachrome, der ligger de tre farvelag
direkte på filmbasen, og bindemidlet bliver ikke opløst og
geleagtigt under fremkaldeprocessen...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jens Olsen

Dato : 19-12-04 15:22

On Sun, 19 Dec 2004 00:00:32 +0100, Niels Riis Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
>
>Det problem findes ikke ved kodachrome, der ligger de tre farvelag
>direkte på filmbasen, og bindemidlet bliver ikke opløst og

To af mine venner brugte Kodachrome i 120-format indtil for omkring en
10 år siden da de udgik. Det er lykkedes at få fat i den ene i dag via
telefonen. Han hævder at den hed "Kodachrome 64". På en strimmel han
har liggende står der: "Kodak EP6 6024" Han hævder samtidig at den har
den specielle Kodachromestruktur på bagsiden hvor man kan se lagene.

Jens

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 19-12-04 18:11

Jens Olsen wrote:

> På en strimmel han har liggende står der: "Kodak EP6 6024" Han
> hævder samtidig at den har den specielle Kodachromestruktur på
> bagsiden hvor man kan se lagene.

Hmmm.... EP6 betyder at det er en Kodak Ektachrome 64 ASA film og
2024 er et produktions/emulionsnummer...

Typebetegnelsen for Kodachrome film er:

(Kodak KM) = Kodachrome 25 ASA dagslys
(Kodak KR) = Kodachrome 64 ASA dagslys
(Kodak KPA) = Kodachrome II Professional type A

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Langgaard

Dato : 19-12-04 10:18

> [...]
> Kodachome-X udgik i 1975, og at der introduceres en helt ny Kodachome i 25
> og 64 ASA, men kun i størrelsen 35 mm + smalfilm.

Dine bøger ændre ikke ved fakta, 120 formatet er jo sjældent det første
format der introduceres.

> [...]
> den kunne reducere omkostninger i forbindelse med produktion af
> reklametryksager, da billeder som blev skudt i 4x5" kunne skydes i 6x6 cm.

Så allerede dengang var du galt på den, da Kodak Danmark jo påstår at filmen
har været tilgængelig.

> [...]
> ikke, den skal fremkaldes i en hænge-dyppe maskine, og iflg. Kodak så
> havde de ikke en hænge-dyppe maskine, som kunne fremkalde Kodachome.

Jeg vælger at tro at du husker forkert, da Kodak Danmark påstår at filmen
har været solgt i Danmark.

> [...]
> amerikanske marked, Kodak har gennem årene produceret flere filmtyper, der
> ikke har kunnet købes udefor USA, da de har været klasseficeret til

Kan eller vil du ikke forstå at den film har været lavet i 120 formatet og
at den også har været solgt i Danmark?

Giv dog op, du har tabt slaget, du har fået utallige beviser på at du tog
fejl, så indrøm det dog. Du virker dummere og dummere jo flere
søforklaringer du kommer med, og du bruger hele weekenden på at søge
oplysninger for at få ret.

Du ved meget, har mange resurser, brug dem dog fornuftigt.

Fortsat god weekend.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 19-12-04 18:30

Langgaard wrote:

> Kan eller vil du ikke forstå at den film har været lavet i 120 formatet og
> at den også har været solgt i Danmark?

Hmmm... iflg. Kodak's egne databøger, så har Kodachrome Kodachome-II
og Kodachome-X har været lavet som 120 film, de udgik af produktion
i midten af 70'erne, men lagre hos Kodak, grossister og forhandlere,
kan godt ha' gjort, at de har kunnet købes ind 80'erne.

I min visitkortmappe har jeg stadig Ole Sten's visitkort, han var
salgskonsulent på Kodaks proff. produkter, og efter jul vil jeg
prøve at få fat i ham, han skylder mig en forklaring, for han har
ganske mange gange oplyst, at Kodachome 25 og 64 aldrig ville blive
produceret i 120 formatet.

Du kan iøvrigt se det billede, som jeg tog af dig og din kone på
flg. URL: http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_orne_og_so-21.html

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Niels Boegh

Dato : 19-12-04 19:19

> [...]
> få fat i ham, han skylder mig en forklaring, for han har ganske mange
> gange oplyst, at Kodachome 25 og 64 aldrig ville blive produceret i 120

Hvor ynkeligt...

> Du kan iøvrigt se det billede, som jeg tog af dig og din kone på flg.

Hvor plat...

Niels

Fra : Langgaard

Dato : 20-12-04 19:30

> Du kan iøvrigt se det billede, som jeg tog af dig og din kone på flg. URL:
> http://www.photo-gallery.dk/new_photos/_orne_og_so-21.html

Hej

Jeg ser at du har skiftet taktik, kan du da ikke finde på flere
undskyldninger og historier, men jeg kan desværre ikke følge med dig ned på
det meget primitive plan.

Men jeg skal personligt minde dig om at undersøge sagen første hverdag efter
jul.

Fra : CS

Dato : 20-12-04 21:25

He´s out of here.... kommer nok ikke tilbage til tråden hvis jeg kender ham
ret

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-05 18:32

Det er nu sjovt at jeg, som efterspurgte Kodachrome til 120 og 220 film i
perioden 1972-1980, aldrig fik den tilbudt (handlede i Foto/C) men altid fik
Agfa eller Ectacrome . . .
Så jeg stiller mig tvivlende overfor om Kodachrome II og X har været i
landet i 120/220 - men de kan jo også have 'snydt' mig i Foto/C . . . .

Alf