Ringe gratis/billigt fra computer til tele~
Fra : Martin Kruse

Dato : 19-05-01 15:56

Hej NG!

Er der nogen der har erfaring med et godt program der kan bruges til at
ringe fra en computer via internettet til en almindelig telefon?
Det skal selvfølgelig være billigere end almindelige telefontakster.

På forhånd tak.

--

MK
http://www.msdesign.dk

Fra : Kim Bjoern

Dato : 19-05-01 20:27

Hej Martin,

> Er der nogen der har erfaring med et godt program der kan bruges til at
> ringe fra en computer via internettet til en almindelig telefon?
> Det skal selvfølgelig være billigere end almindelige telefontakster.

Det ser ud til, udfra din header, at du er koblet op via ADSL hos Cybercity?
Så har du sikkert en Cisco 677 router? Så er der mange services, du ønsker,
som ikke vil virke grundet Cisco'ens NAT tabel, der får visse telefoni
programmer, der har det til fælles, at de bruger H.323 protokollen, til at
gå i fisk.

Hvis du ringer op med ADSL modem (ikke router) eller en anden router end
Cisco 677, f.eks SOHO77 eller et alm modem eller ISDN, ja så kan du med
fordel bruge Hottelephone eller Hottelelink ( sæt selv www og com på)

Jeg har fundet et site, hvor man kan ringe gratis 10 min af gangen til 15
lande. Man kræver at man enten er bosat i Holland eller Tyskland, men hvis
du kan registrere dig med en adresse i NL eller DE, så kan du med fordel
anvende www.ritstele.com - men du skal kunne udfylde et skema, der
præsenteres for dig på enten tysk eller hollandsk. Det har den fordel, at
det virker gennem både modem og router, og Danmark er eet af de lande, du
kan ringe gratis til. Selv om du måske ikke er stærk i tysk, kan du sikkert
godt gætte dig til hvad der betyder fornavn, efternavn, postnummer osv

Når der er gået 10 min, afbrydes samtalen, men du ringer bare op igen. Det
vises en reklamespot på din skærm, der finansier denne 10 min taletid, og
det er fra hollandske eller tyske firmaer, derfor kan man officielt kun
registrere sig i disse lande. Systemet er lynhurtigt til at ringe op og
forbindelsen er fin.

Held og lykke med det.

Kim

Fra : Kim Bjoern

Dato : 19-05-01 20:45

> det virker gennem både modem og router, og Danmark er eet af de lande, du
> kan ringe gratis til.

Jeg skal for ordens skyld nævne, at du ikke kan ringe til mobiltelefoner i
nogen af landene med dette system.

Kim

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-05-01 10:31

"Kim Bjoern" <spam@nospam.com> skrev i en meddelelse
> Jeg skal for ordens skyld nævne, at du ikke kan ringe til mobiltelefoner i
> nogen af landene med dette system.

hmm, der er så vidt jeg ved ikke noget globalt nummersystem til mobilnumre,
dvs hollændere kan ikke vide hvilke danske numre der er mobilnumre, hvorfor
de blot betaler alm udlandstakst til disse.
Hvorledes finder dette system ud af at pille mobilnumrene fra?

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Kim Bjoern

Dato : 20-05-01 11:06

> [...]
hvorfor
> de blot betaler alm udlandstakst til disse.
> Hvorledes finder dette system ud af at pille mobilnumrene fra?

Jeg ved det ikke, ringer jeg til numre med 2 som 1. ciffer, får jeg at vide,
jeg ikke kan ringe til dette nummer. Ringer jeg 51, får jeg øjeblikkeligt en
optagettone.

Jeg er nu ikke så sikker på, der ikke er noget globalt system. De fleste
internet IP services, der kan ringe ind på telefonnettet fra internet, har
snart alle særlige priser til mobilnet (dem der tager betaling) og dem, der
ikke tager betaling, har blokeret for mobiltelefoner - sandsynligvis fordi
de forskellige operatører opkræves en termineringsafgift, der er noget
højere for mobile net, og det vil reklame sponsorerne ikke betale for.

Kim

Fra : Ole PE Jensen

Dato : 20-05-01 00:55

"Kim Bjoern" <spam@nospam.com> wrote in message

> [...]
sikkert
> godt gætte dig til hvad der betyder fornavn, efternavn, postnummer osv

Hej........
Hvilket postnummer har du benyttet for at tilmelde dig ??
MVH Ole PE

Fra : Martin Kruse

Dato : 20-05-01 15:45

> [...]
> det er fra hollandske eller tyske firmaer, derfor kan man officielt kun
> registrere sig i disse lande. Systemet er lynhurtigt til at ringe op og

Jep jeg har Cybercity med Cisco 677 Router.
Jeg har prøvet www.ritstele.com og forbindelsen fra min computer og ud til
telefonen er helt fint.
Men når nogen taler i telefonen og jeg ska høre det på computeren "lagger"
det helt vildt meget.
Altså der er mange afbrydelser i der gør sådan så man ikke kan forstå hvad
der bliver sagt.
Hvorfor gør den det?
Er der ikke andre steder hvor det er helt gratis ligesom ritstele.com men
som har en ordentlig forbindelse?

Fra : Kim Bjoern

Dato : 20-05-01 16:30

Hej igen

> Jep jeg har Cybercity med Cisco 677 Router.
> Jeg har prøvet www.ritstele.com og forbindelsen fra min computer og ud til
> telefonen er helt fint.

Samme her.

> Men når nogen taler i telefonen og jeg ska høre det på computeren "lagger"
> det helt vildt meget.

Nu ved jeg ikke, om du er vant til at tale via internettet. Der er som regel
et vist lag, og det er noget man skal vænne sig til. Jeg oplever tit, der er
ca 1 sekund fra jeg har talt, til modparten kommenterer det. Jeg benytter
ofte Net2phone, som *ikke* er gratis, men som måske er verdens største IP
telefoni udbyder. Her er problemet såmænd det samme mange gange. Teknikken
bag skal der nok blive udviklet videre på. Det bliver helt sikkert
fremtidens telefoni for mange mennesker.

> Altså der er mange afbrydelser i der gør sådan så man ikke kan forstå hvad
> der bliver sagt.

Det har jeg tilgengæld ikke oplevet ret tit. Hvis jeg oplever noget i den
retning, kan jeg være heldig blot at ringe op igen, og så er den bare
hjemme.

> Hvorfor gør den det?
> Er der ikke andre steder hvor det er helt gratis ligesom ritstele.com men
> som har en ordentlig forbindelse?

Muligvis, jeg fandt dem ved at søge på www.search.com med søgeordet
"Telephone carriers" eller noget i den retning. Der findes en del, men de
fleste du'r ikke med Cisco 677, desværre.

Mvh Kim

Fra : HKJ

Dato : 20-05-01 16:45

> Muligvis, jeg fandt dem ved at søge på www.search.com med søgeordet
> "Telephone carriers" eller noget i den retning. Der findes en del, men de
> fleste du'r ikke med Cisco 677, desværre.

Er det på standard opsætningen, eller har du prøvet at ændre opsætning i
677?

Hvis tjenesten altid bruger samme port er det forholdsvis let at programmere
677'eren til at passe data videre til computeren.

Fra : michaelthomsen

Dato : 04-12-02 20:55

Hej
Kan nogen hjælpe mig med en god opsætning af cisco 677 til ms messenger
stemmesamtaler og telefoni over ip? jeg kan forstå at 677 ikke lige er
den letteste router at have med at gøre mht telefoni og stemmesamtaler.
Abonnement er hos cybercity pls??

http://www.kandu.dk/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 20-05-01 17:37

"Kim Bjoern" <spam@nospam.com> skrev i en meddelelse
> Teknikken
> bag skal der nok blive udviklet videre på. Det bliver helt sikkert
> fremtidens telefoni for mange mennesker.

Der skal ske rimelig drastiske ting med IP-protokollen hvis man skal bare i
nærheden af den kvalitet en kredsløbskoblet linje har...