Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tyske fotohandlere? Objektiver
Fra : Simon Nielsen

Dato : 17-12-04 11:26

Hej

Jeg har netop bestilt et objektiv hos en tysk fotohandler, der kan jeg kun
betale med "Vorausüberweisung" så er mit spørgsmål, findes der ikke
fotohandlere i tyskland der tager mod Visa kort fra kunder i udlandet? og
hvor kan det ellers betale sig at købe objektiver?

Ligger der evt. billige forhandlere i Flensborg eller deromkring, altså ikke
så langt fra grænsen?

Simon
Forhåbentligt snart den lykkelige ejer af et D2X

Fra : fam. Ager

Dato : 17-12-04 11:56

hej

jeg handler med ac-foto i tyskland...uden problemer...her bestiller du, og
så overfører du til deres konto

torben

Fra : driver

Dato : 17-12-04 12:02

> [...]
> fotohandlere i tyskland der tager mod Visa kort fra kunder i udlandet? og
> hvor kan det ellers betale sig at købe objektiver?

Jeg har handlet med forretninger der der ønskede forudbetaling (
Bankoverførelse) og med forretninger der tog mod Visakort. Begge typer helt
uden problemer. Du kan følge forsendelsen på internettet via track and
trace, og den kommer punktlig.

mvh
driver

Fra : Simon Nielsen

Dato : 17-12-04 12:06

"driver" <XXmgcar@sport.dk> wrote in message

> [...]
helt
> uden problemer. Du kan følge forsendelsen på internettet via track and

Nu er problemet mest at jeg er en spasser til tysk og jeg har fået en mail,
den skal jeg vel så bare tage med i banken og så kan de overføre pengende
til kontoen eller hvorledes?

Fra : Jan Bøgh

Dato : 17-12-04 12:12

Simon Nielsen wrote:
> [...]

> mail, den skal jeg vel så bare tage med i banken og så kan de
> overføre pengende til kontoen eller hvorledes?
Hvis du vil gøre overførslen nogenlunde bilig skal du sørge for at have flg.
informationer med i banken:
Den tyske forretnings IBANkonto og deres banks SWIFT-kode. Står ofte på
fakturaen - ellers så mail efter det.
Så beder du din bank foranstalte en IBAN-overførsel til forretningens
konto - og typisk med fakturanummeret som meddelelse. Så vil pengene ankomme
efter mellem nogle timer og op til en uges tid, hvorefter dit køb typisk vil
blive frigivet til forsendelse.
Overførslen kan vel koste mellem 10 kr og 100 kr. afhængigt af bank,
homebanking osv.

vh
Jan

Fra : CS

Dato : 17-12-04 12:26

Hos AC-foto kan du også betale ved levering. Jeg bruger dem ofte og det er
uden tvivl den butik i Tyskland hvor jeg har fået den bedste service.
Priserne er okay, servicen er i top.

Levering på efterkrav sker med UPS og er forsikret. Du betaler UPS lidt for
besværet med Euro - deres kurs er 7.50

Har selv en 85/1.2L på vej fra dem - hvornår kommer julemanden

Fra : Poul

Dato : 17-12-04 12:50

Jeg har kigget lidt på www.topvision-online.de - deres priser er lidt lavere end ac-foto og technikdirekt - og
så kan man betale med kreditkort...hvilket gør det risikofrit - iflg. dansk lov
kan du trække beløbet tilbage hvis du mener du er blevet snydt.

Mvh. Poul

Fra : CS

Dato : 17-12-04 13:15

Ja en smule billigere, men de har sgda ikke ret meget som er interessant....
De har lidt, men slet ikke et site jeg vil beskæftige mig med. Har slet ikke
et produktsortiment der er godt nok.

CS

Fra : Poul

Dato : 17-12-04 13:15

"CS" <kamisu@hotmail.com> wrote in message news:41c2cd34$0$74685$14726298@news.sunsite.dk...
> Ja en smule billigere, men de har sgda ikke ret meget som er interessant....
> De har lidt, men slet ikke et site jeg vil beskæftige mig med. Har slet ikke
> et produktsortiment der er godt nok.

Jo men hvis nu de har det man gerne vil have..

Fra : CS

Dato : 17-12-04 13:23

Point taken !

Men jeg vil nu hellere gå ind i en internetshop hvor man ved at man kan få
alt indenfor eksempelvis Canon.

Men hvis man går efter et af de mere populære produkter som G6 eller
lignende, så er det da klart at man kan benützen denne shop

Fra : Poul

Dato : 17-12-04 13:30

"CS" <kamisu@hotmail.com> wrote in message news:41c2cf10$0$74681$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
>
> Men hvis man går efter et af de mere populære produkter som G6 eller
> lignende, så er det da klart at man kan benützen denne shop

...og hvis man kigger efter et Sigma objektiv i EX klassen (som skulle være kvalitets mæssigt på linie
med det ypperste), er det tilsyneladende også her, mann gucken kann

Fra : TS

Dato : 17-12-04 14:12

"Poul" <posa_nospam@novonordisk.com> wrote in message
> [...]
> dansk lov
> kan du trække beløbet tilbage hvis du mener du er blevet snydt.

Det er godt nok nogle gode priser de fører. Jeg kan spare 1000 kr. på at
købe mit netop bestilte D70 hos Topvision istedet. Jeg kan da godt være lidt
bekymret for garanti osv.

Hvordan er reglerne i Luxenborg, hvor Topvision ligger?

Det er da lidt bøvlet, hvis der bliver noget med kameraet.

TS

Fra : Poul

Dato : 17-12-04 14:56

"TS" <tdsd@sdsd.uk> wrote in message news:JWAwd.76058$Vf.3611309@news000.worldonline.dk...
> [...]
>
> Hvordan er reglerne i Luxenborg, hvor Topvision ligger?
>
> Det er da lidt bøvlet, hvis der bliver noget med kameraet.

Iflg. dagens nyheder bliver der åbnet et klage kontor for varer indkøbt inden for EU efter nytår.

Garanti spørgsmålet ville jeg undersøge med det enkelte mærke inden jeg købte. Da jeg f.eks. købte mit Minolta
A1 i Singapore, ringede jeg til Minolta DK derudefra og spurgte. Svaret lød,
hvis der er et garantibevis med forhandlerstempel og en kvittering, er der intet problem. Men det
kan selvfølgelig være et problem med bestemte mærker...

Fra : Martin Sand.

Dato : 17-12-04 14:30

Poul wrote:
> [...]
> kreditkort...hvilket gør det risikofrit - iflg. dansk lov
> kan du trække beløbet tilbage hvis du mener du er blevet snydt.

Jeg købte et Canon S50, hvor orig. emballagen var brudt op og pappet/printet
på æsken var flået. Ikke pænt den dag jeg skal gensælge det, og ekstra
ærgeligt da det jo ikke er mig der har flået i kassen. Desuden var der taget
34 billeder ifølge kameraets indbyggede tæller. Der var dog ikke gemt nogle
billeder i hukommelsen, men alligevel. Lev.tiden var også længere end lovet.
Det var en lidt dårlig oplevelse.
Jeg går ikke ud fra, at det havde hjulpet at klage. Jeg stod og skulle på
ferie og havde derfor brug for et kamera. Og det bliver vel påstand mod
påstand hmt. emballagen. Ang. de 34 billeder, så rører det mig egentlig
ikke...medmindre varen har været sendt til en anden kunde først, og
vedkommende har mishandlet/tabt det. Fejl viser sig måske først om 1 år. Jeg
vil nu helst have en helt ny og uåbnet vare. Det koster jo ikke ekstra.

--
MVH Martin

feedback (a) stofanet dk

Fra : Poul

Dato : 17-12-04 14:59

"Martin Sand." <invalid@invalid.invalid> wrote in message news:32g5bvF3elj19U1@individual.net...

> [...]
> vil nu helst have en helt ny og uåbnet vare. Det koster jo ikke ekstra.

Omstændighederne har været uheldige, og det er selvfølgelig ærgerligt at den slags sker.

I dette tilfælde ville jeg have kontaktet dem og forlangt en ny vare - og hvis de nægtede,
ville jeg bruge min ret til at trække beløbet tilbage. Jeg tror dog ikke, at dette er hvad
der generelt sker - ellers ville de nok ikke have lang levetid som internet forhandler.

Fra : Ralph

Dato : 19-12-04 00:55

> I dette tilfælde ville jeg have kontaktet dem og forlangt en ny vare - og hvis de nægtede,
> ville jeg bruge min ret til at trække beløbet tilbage.

Hvad er det for en ret ??
Jeg tror ikke rigtigt på at den virker.

Eks.

Jeg registrerede for tre måneder siden ACDSee i USA og betalte med VISA.
14 dage senere opdager jeg, at beløbet er trukket på min konto én gang til.
Jeg ringer straks til min bank og beder dem stoppe beløbet. De henvender sig
til PBS og får svaret tilbage, at det kan ikke lade sig gøre da de kan se at jeg
selv har godkendt det. VRØVL - jeg er sgu da ikke så dum at købe den samme
vare 2 gange på 14 dage. Og det er jo ikke noget man gør med et enkelt klik.
Jeg sender så en mail til ACDSee og spørger til grunden. De svarer samme dag
(fin service i øvrigt), at de desværre har haft en fejl i deres EDB og at beløbet
straks vil blive tilbageført hvilket også skete. Beløbet var tilbage på min konto
2 dage senere. Det beviser jo for mig, at jeg IKKE har købt 2 gange.
Hvordan dælen kan PBS så påstå, at det er mig selv der har godkendt det begge gange ??
Jeg har forelagt min egen bank hele korrespondancen med ACDSee og de synes
ligeledes det er underligt og kan godt se at fejlen ikke ligger hos mig.
SÅÅÅ - stol ikke på, at man bare kan stoppe et beløb. Det gør jeg ikke mere.

Mvh

Ralph

Fra : HKJ

Dato : 19-12-04 07:45

http://www.e-maerket.dk/sw421.asp

> Jeg tror ikke rigtigt på at den virker

Bankerne har svært ved at huske denne ret, men når de bliver gjort tydeligt
opmærksom på den, så plejer det at hjælpe.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-12-04 10:47

In article <41c4c349$0$33650$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>, Ralph wrote:
> [...]
> SÅÅÅ - stol ikke på, at man bare kan stoppe et beløb. Det gør jeg ikke mere.

Problemet er, at du ikke har holdt på din ret. Hvis du havde det skulle
banken tilbageføre pengene samme dag, og ville ikke kunne få dem igen
før de havde korrekt dokumentation. Og hvis du ikke vil anerkende
den dokumentation må de gennem retten for at trække pengene.