Oprettelse af triathlon gruppe
Fra : Gregers Hendrik Hans~

Dato : 19-05-01 16:48

Hej alle

Jeg ville bare lige skrive mit første indlæg til denne gruppe, fordi jeg
synes at det ville være rart at få oprettet en ny gruppe.

Der mangler lidt en gruppe der omhandler triathlon og jeg vil høre om
der var andre der kunne have en interesse i at læse/skrive indlæg en
sådan gruppe ellers er der jo ikke den store fordel ved at have den.

Jeg har bevidst valg ikke at medtage Ironman som en del af denne gruppe,
da det er vigtigt ikke at blande de to begreber sammen. Der er meget
stor forskel på hvilke personer man henvender sig til i disse to
discipliner. Mange mennesker kan sagtens gennemføre og i det hele taget
tale med om en triathlon distance, men en Ironman kræver en del mere.

Et navn til denne gruppe kunne meget passene være dk.sport.triathlon
eller dk.sport.tri

Skriv gerne retur med ændringer til ovenstående, nye forslag hvis emner
er snævert afgrænset.

Gregers H. Hansen

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 20-05-01 08:39

"Gregers Hendrik Hansen"
> Der mangler lidt en gruppe der omhandler triathlon og jeg vil høre om
> der var andre der kunne have en interesse i at læse/skrive indlæg en
> sådan gruppe ellers er der jo ikke den store fordel ved at have den.

Jeg ville ikke selv bruge gruppen, da emnet ikke interesserer mig.
Men da vi også har grupper om rulleskøjter og andre små emner,
så vil jeg da ikke afvise, at en sådan gruppe ville kunne oprettes.

Hvis du vil stille et konkret forslag, skal du også sende det til bl.a.
dk.admin, se på http://www.usenet.dk. Men du vil nok få et vide,
at du skal vise, at der er trafik (dvs. folk der vil skrive om emnet)
nok til, at det berettiger en selvstændig gruppe. Udover at du opfor-
drer andre til at svare her i gruppen, kender du så ikke nogen i
forvejen, der kunne være interesseret i at logge sig på usenet og
bruge en sådan gruppe? Og så skal du nok have alle til at diskutere
lidt herinde, så en egentlig trafik kan demonstreres.

--
Peter Brandt Nielsen
http://brandtnielsen.adr.dk

Fra : Per Abrahamsen

Dato : 21-05-01 14:43

"Peter Brandt Nielsen" <brandt@etklikherfra.dk> writes:

> Jeg ville ikke selv bruge gruppen, da emnet ikke interesserer mig.
> Men da vi også har grupper om rulleskøjter og andre små emner,
> så vil jeg da ikke afvise, at en sådan gruppe ville kunne oprettes.

Rulleskøjter var faktisk et stort emne da gruppen blev oprettet,
dengang var der et kortvarigt (et par år) modeflip hvor "alle" absolut
skulle til at stå på ruleskøjter.

> Men du vil nok få et vide,
> at du skal vise, at der er trafik (dvs. folk der vil skrive om emnet)
> nok til, at det berettiger en selvstændig gruppe.

Jeps. Den sikre måde at få en ny gruppe under dk.sport, er at fylde
den her gruppe med så meget snak om et enkelt emne, at alle andre
emner drukner.

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 20-05-01 12:43

"Gregers Hendrik Hansen" <ghh@aub.dk> wrote in message

> [...]
> der var andre der kunne have en interesse i at læse/skrive indlæg en
> sådan gruppe ellers er der jo ikke den store fordel ved at have den.

Jeg er overbevist om, at der ville være trafik til en sådan gruppe.
Men forsøg at starte nogle tri-diskussioner her i dk.sport, så vi kan
lodde stemningen. Det hænder også, at der diskuteres lidt tri i
dk.sport.cykling

> [...]
taget
> tale med om en triathlon distance, men en Ironman kræver en del

Mon ikke det smarteste ville være at oprette en decideret
triatlongruppe, der omhandlede både ironman, multi-ironman og de
kortere distancer - og eventuelt også duatlon, da det SVJV er samme
forbund under DIF.

> Et navn til denne gruppe kunne meget passene være dk.sport.triathlon
> eller dk.sport.tri

Jeg ville foretrække det første...

Hvis du mener, at der er basis for en trigruppe, så tag et kig på
http://www.usenet.dk for at læse nærmere om gruppeoprettelser.

Mikkel
--
Mikkel Gybel Jensen, stud. scient biochemistry
e-mail: m.gybel@earthling.net, ICQ: 9821906

Fra : Peer Klercke

Dato : 22-05-01 09:02

> [...]

> der var andre der kunne have en interesse i at læse/skrive indlæg en
> sådan gruppe ellers er der jo ikke den store fordel ved at have den.

Jeg ville da helt klart både læse og skrive i sådan en gruppe. Men jeg tror
desværre, at jeg ville være en af de få.

Triathlon er en "hemmelig" sport

Når det er sagt, synes jeg ikke der er nogen grund til at skelne mellem
distancerne - og der er, som Mikkel nævner, heller ingen grund til at
udelukke duathlon.

Men set i lyset af hvor ofte der diskuteres tri her i gruppen, så tror jeg
du får svært ved at retfærdiggøre oprettelsen af den.

--
Peer Klercke <peer(a)klercke.dk>
I represent myself.

Fra : Feta

Dato : 22-05-01 20:14

Jeg er med måske sammen med resten af min klub som 99% er på nettet
Selv er jeg udpræget motionist
www.aaig.dk

Feta

Fra : Ole Steiness

Dato : 23-05-01 09:55

Jeg dyrker selv triathlon og ville da med glæde bruge en tri-gruppe, hvis
den opstod. Men som andre har skrevet, så er trafikniveauet omkring emnet
nok ikke stort nok endnu på dk.sport.
Jeg tror bl.a. at det skyldes, at flere tri-emner er "slørede", fordi de som
regel kun omhandler en af de tre discipliner. Hvis man f.eks. har et
spørgsmål til cyklingen under en tri-konkurrence, så henvender man sig til
dk.sport.cykling, osv.

Lad os først få noget tri-snak her i gruppen, så kan vi oprette en
specialgruppe senere hen.

Venlig hilsen Ole Steiness