musik - javaapplet - plugin forskellige br~
Fra : Tine Müller

Dato : 17-12-04 09:29

Jeg er blevet opfordret til at prøve at søge hjælp i denne gruppe ang.
nedenstående, så nu må vi se om der er nogen herinde, som kan hjælpe?

Ville denne side kunne laves med dalende sne og musik, sådan at de
forskellige browsere kan vise siden korrekt - evt. blot ved at downloade ´en
enkelt plugin til flash?

/Tine

Fra : vandahl

Dato : 20-12-04 18:33

Et flash-plugin ville nok ikke gøre det :)
Men sådan en julehilsen ville være nemmere/flottere at lave i flash
(Altså helt fra bunden).
Desuden ville du være 99% sikker på at alle modtagere kan se filen!

Da jeg startede med at rode med Flash (et par år siden) lavede jeg noget
tilsvarende:
www.ahva.dk/tutorial/jule.swf
Det er ikke svært!

http://www.kandu.dk/

Fra : Tine Müller

Dato : 21-12-04 08:52

vandahl wrote:
> [...]
> Desuden ville du være 99% sikker på at alle modtagere kan se filen!
>
> Da jeg startede med at rode med Flash (et par år siden) lavede jeg

Tak for dit svar. Det er et flot kort du har lavet, men har du også lyst til
at hjælpe mig lidt videre i opgaven, evt. hvilke scripts osv. jeg skal have
fat i og måske også links til en side, hvor dalende sne og musik er
forklaret lidt nærmere. Jeg har Macromedia Flash MX, men har arbejdet meget
lidt med det.

Ville det være muligt at lave en player som kunne tænde og slukke, sådan at
folk selv kan slukke for musikken, hvis de blev træt af at høre lyden?

/Tine

Fra : vandahl

Dato : 21-12-04 13:16

Jeg vil starte med at sige at i Flash kan man stort set lave alt.....og
altså også musikplayer der kan stoppes og startes.
Da jeg lavede kortet i sin tid havde jeg ikke forstand på ActionScripts
så julesneen er lavet som et billede der kører ned over skærmen igen og
igen (Kan man også se hvis man ser efter).
Jeg er rigtig i julestemning så send dit materiale til
michaelnospam@ahva.dk (uden nospam :), så skal jeg lige klaske et
sne-script og musikken på....så kan du selv tilpasse!

http://www.kandu.dk/