Citat fra Go'morn DK (anmeldelse af Fam. G~
Fra : Morten Bowman

Dato : 17-12-04 09:18

Ann Lind Andersen:
"Der er for meget dramaturgisk græsgnag, hvor for mange tygger drøv på det
samme halmstrå"
2 ud af 6 *

--
Morten Bowman
newssnabelabowmanpunktumdk

Fra : Bo Warming

Dato : 17-12-04 09:29

"Morten Bowman" <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> skrev i en meddelelse
> Ann Lind Andersen:
> "Der er for meget dramaturgisk græsgnag, hvor for mange tygger drøv på det
> samme halmstrå"
> 2 ud af 6 *

Ja den replik fra den ellers lidt trættende pige, var også en ørehænger for
mig

græsGANG mener jeg hun sagde
------------------
Gregersen - bygget op om homo-fobi som i dag er sjælden.

Kun for at skabe medlidenhed med outsidere, bøsser og muslimer, laver man
film om homosexualitetens ikke-problem

Kun for at ynke venner der ikke har andet livsindhold end selvmedlidenhed,
opdigter man ud af den blå luft tal om at homosex er en kæmpe sag fx berører
10%

Filmstøtte bør stoppes, fordi filmproducenter i deres emnevalg er totalt
uden proportionssans.

Voksne mennesker skal ikke have udstukket en facitliste - kulturkanon smager
af genopdragelse af befolkningen. Britta Schall Holberg(V)

-- Det næsten umulige valg af film --
Filminstruktøren Morten Arnfred er tilhænger af kanonen, men han advarer
kulturminister Brian Mikkelsen (K) mod at forhaste processen. Han anbefaler,
at man bruger mindst to år på udvælgelsen af de 12 film.
http://www.jp.dk/login?url=kultur/artikel:aid=2778302

-- Mange penge i filmkanon --
Rettighedshavere til danske film forudser, at det kan føre til store
indtægter at få værker med i kulturministerens kanon.
http://www.jp.dk/login?url=kultur/artikel:aid=2779128

Fra : MM

Dato : 17-12-04 11:12

> Ann Lind Andersen:
> "Der er for meget dramaturgisk græsgnag, hvor for mange tygger drøv på det
> samme halmstrå"
> 2 ud af 6 *

Jeg er normalt ik meget for Ann Lind Andersen, men lige præcis den udtalelse
morede jeg mig ret meget over.
Så du hvor mange stjerner Oceans 12 fik ?

Fra : jenny og søren

Dato : 17-12-04 11:16

O12 fik 3 stjerner

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 17-12-04 15:00

"MM" <msquaredREMOVETHIS@kampsax.dtu.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg er normalt ik meget for Ann Lind Andersen, men lige præcis den
> udtalelse morede jeg mig ret meget over.

Nej de gange jeg har set hende anmelde, har jeg faktisk været ret uenig med
hende, så tror jeg trods alt jeg bedre kunne bruge ham med pisken i
nakken...er han ikke fra politiken...

Fried og Ann Lind er ca. lige ubrugelig som anmeldere for mig...

Fra : Konrad

Dato : 17-12-04 15:54

"Brian, Rikke & Kristian" <brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> wrote in message
> [...]
med
> hende, så tror jeg trods alt jeg bedre kunne bruge ham med pisken i

Henrik Palle? De bedste anmeldere er imho på Filmkröniken

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 18-12-04 10:39

"Konrad" <david_konrad@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Henrik Palle? De bedste anmeldere er imho på Filmkröniken

Den kender jeg ikke, hvor kan jeg læse dem???

Fra : MM

Dato : 17-12-04 20:48

> [...]
> nakken...er han ikke fra politiken...
>
> Fried og Ann Lind er ca. lige ubrugelig som anmeldere for mig...

Jeg må nok krybe til korset og sige jeg hellere ville se på Fried (troede
aldrig jeg skulle sige den sætning) - han har nogle latterlige kommentarer
som man egentlig ik kan bruge til noget, men man falder ik i søvn som man
gør med Ann Lind Andersen. Henrik Palle var helt klar den bedste
filmanmelder jeg har set i go'morgen dk!

~M

Fra : Anders Houmark

Dato : 18-12-04 00:10

MM wrote:
> Henrik Palle
> var helt klar den bedste filmanmelder jeg har set i go'morgen dk!

Helt enig!
Jeg har klippet den anden mandlige anmelders navn ud af indlægget.. For ham
kan jeg SLET Ikke holde ud, han er frygtelig.

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Maria de Francis

Dato : 18-12-04 10:13

> [...]
> gør med Ann Lind Andersen. Henrik Palle var helt klar den bedste
> filmanmelder jeg har set i go'morgen dk!

Den eneste grund til at jeg ikke falder/faldt i søvn til Frid, er da at han
bringer/bragte mit pis i kog, so to speak.
Jeg kan huske da han på et tidspunkt rakkede ned på Star Wars og fyrede en
masse smart lort af om folk, der godt kunne lide først trilogien, nu start
hexalogien (eller hvad den nu kommer til at hedde). Han er sådan en anmelder
jeg for enhver pris vil undgå at høre anmelde LOTR-trilogien.
Foretrak klart Henrik Palle i morgentv, men så dårlig er Ann Lind Andersen
nu heller ikke. Der kommer mange gode kommentarer, som f.eks den der
startede tråden.

Mvh
Maria

Fra : Morbid Angel

Dato : 17-12-04 21:36

On Fri, 17 Dec 2004 15:00:16 +0100, "Brian, Rikke & Kristian"
<brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> wrote:

>Fried og Ann Lind er ca. lige ubrugelig som anmeldere for mig...

Ja jeg er enig de er nogle amatører, selv Søren Høj(tidlig) er bedre
=)

Nej den eneste anstændige anmelder af "stuff" til os barnlige sjæle er
Jacob Stegelmann

Mvh

MA

///
My Dvd collection http://www.dvdprofiler.com/mc.asp?alias=MorbidAngel

Fra : Maria de Francis

Dato : 18-12-04 10:01

"Morbid Angel" <morbid_angel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Nej den eneste anstændige anmelder af "stuff" til os barnlige sjæle er
> Jacob Stegelmann

*LOL*
Ja vi ser sq også Troldspejlet her i hytten. Er dog ikke altid enig med ham.
Han er ihvertfald mere seriøs overfor den type film vi kan lide, end Niels
Frid, her oftest omdøbt til Per Fid.

Mvh
Maria

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 18-12-04 15:32

"Maria de Francis" <maria_de_francis@SLETwhite-magic.dk> skrev i en
meddelelse news:blSwd.1300$2m2.712@news.get2net.dk...

> [...]
> ham.
> Han er ihvertfald mere seriøs overfor den type film vi kan lide, end Niels

Hos os hedder han Niels Dum, og bliver konsekvent boycottet.
Jacob Stegelmann derimod er en helt! Stor respekt for hans måde at lave TV
for børn på uden nogensinde at tale ned til dem. Han synes at mene at børn
ikke er dumme, bare unge - en alt for sjælden holdning blandt TV-magere.
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Bo Warming

Dato : 19-12-04 00:13

"Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> ikke er dumme, bare unge - en alt for sjælden holdning blandt TV-magere.

Ja, anmeldere bør slet ikke være smagsdommere
De bør skriftligt levere en detaljeret spoiler, som man kan øje igennem og
hvis mange af ordene, der beskriver handlngen, er noget man interesserer
sig for, så ser man selv filmen. Syns jeg

Sekundært kan de informere om deres indsigelser imod filmens realisme, hvis
filmen påstår at beskrive virkeligheden. Hvis der er indbyggede
selvmodsigelser, er det godt man er advaret og kan lede efter en ærligere
sag, når man vil lade sit liv berige af en kunstners fortætning af sin
oplevelse af livet.

At man lod Frid får adgang til skærmen, var fordi hans selvoptagne snerpede
fnisen var så uintelligent, at nogle derved følte sig hævet over ham, OG
fordi man så kunne lade Politikens begavede Henrik Palle følge efter, og
derved kom Politiken til at fremstå som landets mest levende og intelligente
og gode avis. Hvilket jeg iøvrigt syns den er, og det er ikke kun fordi min
kulturradikale mor insisterede på, at vi abbonerede på den, trods min
frihedsglade fars aversioner mod den - jeg abbonerer stadig, skønt jeg hader
avisens samfundsskadelige budskaber..Man må studere synden, for at kunne
bekæmpe den.

Fra : Hans Christian Vang

Dato : 19-12-04 06:38

Ja, i det mindste er det ikke Frid man skal trækkes med hver gang der er
film-anmeldelser i Gomo'rn DK

Han sidder jo og sover under forestillingerne, og kan derfor ikke danne sig
noget hæderligt indtryk... ptøj!

HC

Fra : Jesper

Dato : 17-12-04 21:24

Morten Bowman <newsFJERN@bowmanNOSPAM.invalid> wrote:

> Ann Lind Andersen:
> "Der er for meget dramaturgisk græsgnag, hvor for mange tygger drøv på det
> samme halmstrå"
> 2 ud af 6 *

"Her øses der pointer fra gryden med salt og surt, koldt og varmt, mens
rebet fra lærredet til publikum stille brister."

Bettina Heltberg, Politiken. 3 ud af 6 *
--
Say hello to my little friend.---John Holmes...
DVD Collection: