Vægtafgift ?
Fra : René P.

Dato : 17-12-04 09:12

Skulle der være et klogt hoved, der kunne oplyse
vægtafgiften på en Chervolet Camaro van.
Har kigget på vægtafgiftlovens side, syntes ikke
den er særlig overskuelig.

Mvh.
René
Hyundai Santa Fe

Fra : Mogens

Dato : 17-12-04 16:48

"René P." <renep@adslhome-dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Skulle der være et klogt hoved, der kunne oplyse vægtafgiften
> på en Chervolet Camaro van - Den er fra 9mdr 1997

Jeg ejer een af slagsen og giver 3.140 kr om året...

Fra : René P.

Dato : 17-12-04 17:19

> Jeg ejer een af slagsen og giver 3.140 kr om året...

Tak for svaret.. Er der noget man skal være
opmærksom på ved evt, køb af en sådan ?
Har fået et forsikrings tilbud på 8562 Kr med
kasko hos Nykredit lyder ikke tosset.

René
Hyundai Santa Fe

Fra : Mogens

Dato : 17-12-04 17:24

"René P." <renep@adslhome-dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Tak for svaret.. Er der noget man skal være
> opmærksom på ved evt, køb af en sådan ?

Der er netop en tråd om emnet på
www.smallblock.dk/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=1370&forum=2

Start nedefra

> Har fået et forsikrings tilbud på 8562 Kr med
> kasko hos Nykredit - lyder ikke tosset.

Jeg giver omkring 7.000 kr helårligt... (Tryg)

Fra : René P.

Dato : 17-12-04 17:29

> Der er netop en tråd om emnet på
> www.smallblock.dk/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=1370&forum=2
>
> Start nedefra

> Jeg giver omkring 7.000 kr helårligt... (Tryg)

Jeg kigger og takker for svaret.

René

Fra : René P.

Dato : 17-12-04 18:34

> Der er netop en tråd om emnet på
> www.smallblock.dk/modules/newbb/viewtopic.php?topic_id=1370&forum=2
>
> Start nedefra

> Jeg giver omkring 7.000 kr helårligt... (Tryg)

Jeg har prøvet om jeg kunne finde nogle specifikationer
om bilen på google. Er desværre ikke lykkedes.
Ved du hvor de kan findes.

mvh René

Fra : Mogens

Dato : 17-12-04 19:28

> Jeg har prøvet om jeg kunne finde nogle specifikationer
> om bilen på google. Er desværre ikke lykkedes.
> Ved du hvor de kan findes.

Specs.?
275-288 hk/425 Nm - 0-100 på 6.5 sek og 240 på toppen

8-9 km/l i hverdagen og længere med man. gear (11 km/l)

Fra : René P.

Dato : 17-12-04 19:45

> Specs.?
> 275-288 hk/425 Nm - 0-100 på 6.5 sek og 240 på toppen
>
> 8-9 km/l i hverdagen og længere med man. gear (11 km/l)

Okay ja 5,7 liter koster det er sikkert det værd...
har du nogen ide om længden, for der er ikke meget plads
tilbage når Santa Fe en holder i garagen, ca 30 cm den
er 4,5 m.

Fra : Mogens

Dato : 17-12-04 20:49

"René P." <renep@adslhome-dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Okay ja - 5,7 liter koster - det er sikkert det værd...

Jég synes det...

> har du nogen ide om længden ?

Jep - den er 491/189/131 (l/b/h)

Og så er den total uoversigtlig -> det kræver sin mand
at rangere rundt, fordi du kan ikke se for eller bagende,
ligesom bilens sider er skjulte - på grund af de svulmene
skærme - i spejlene :)

> for der er ikke meget plads tilbage når Santa Fe en
> holder i garagen, ca 30 cm den er 4,5 m.

Hvorfor vil du skifte så relativ en ny bil ud med en '97?

Fra : René P.

Dato : 18-12-04 09:02

> [...]
> skærme - i spejlene :)

> Hvorfor vil du skifte så relativ en ny bil ud med en '97?

Den er sgu da lang.
Jah, jeg kunne godt tænke mig ( lidt ) flere hypper under
hjelmen. Jeg har ikke noget at udsætte på Sannte Fee en,
den har kørt fint 3 1/2 år foreløbig.
Jeg har ikke haft en V8 siden 1972 syntes det er på tide

René
..

Fra : Mogens

Dato : 18-12-04 09:12

> Den er sgu da lang.

Ja - da er faktisk lang og bred. Fylder rimeligt i garagen...

> Jah, jeg kunne godt tænke mig ( lidt ) flere hypper under
> hjelmen.

Forstår man :)

> Jeg har ikke noget at udsætte på Sannte Fee en,
> den har kørt fint 3 1/2 år foreløbig.

Diesel?

> Jeg har ikke haft en V8 siden 1972 syntes det er på tide

Hvilken?

Fra : René P.

Dato : 18-12-04 10:06

> Ja - da er faktisk lang og bred. Fylder rimeligt i garagen...

> Forstår man :)

> Diesel?

Nej Benzin 2,0 134 Hk Ca 10 km pr liter.

> Hvilken?

Der var en Oldsmobile super 88 2 dørs med kaleche fra 1953.
vejede så vidt jeg husker 1925 Kg.

Fra : Mogens

Dato : 18-12-04 19:31

> Der var en Oldsmobile super 88 2 dørs med kaleche fra 1953.
> vejede så vidt jeg husker 1925 Kg.

Den er jo penge værd :)
http://adcache.collectorcartraderonline.com/10/1/3/74975513.htm

Fra : Leonard

Dato : 18-12-04 19:44

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote:

>Den er jo penge værd :)
>http://adcache.collectorcartraderonline.com/10/1/3/74975513.htm

Ja, øv, sådan en ville jeg ellers godt bytte Lupoen væk for
.... men der er nok ingen der vil bytte den vej

--
Leonard

Fra : Mogens

Dato : 18-12-04 19:46

"Leonard" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja, øv, sådan en ville jeg ellers godt bytte Lupoen væk for
> ... men der er nok ingen der vil bytte den vej

Nope - det er der ikke.
Lupo 3L produktionen stopper, fordi ingen køber
bilen. DK aftager en stor del af produktionen...

Fra : Leonard

Dato : 18-12-04 20:15

"Mogens" <dkfritidbilSL@ETe-mail.dk> wrote:

>Lupo 3L produktionen stopper, fordi ingen køber
>bilen.

Så må jeg hellere gemme den jeg har, om 25 år er den vel blevet en
sjældenhed, et klenodie som en eller anden samler vil give mange penge
for ...

.... ja, drømme har man jo lov at have

--
Leonard

Fra : René P.

Dato : 19-12-04 08:48

> Den er jo penge værd :)
> http://adcache.collectorcartraderonline.com/10/1/3/74975513.htm
>
> Ja lige nøjagtig,den skulle jeg have beholdt kan jeg se.
Der skete det at aut gearkassen pludselig kun kunne køre i
Low, og det kostede en formue ( dengang ) var soldat,
så den endte sine dage på Bornholm,jeg fik 1000 Kr for den,
mange penge for en fattig soldat
Fint link du har fundet det..Takker.

René

Fra : Brian Sørup

Dato : 17-12-04 20:52

Prøv her : http://www.conceptcarz.com/view/vehicle.aspx?carID=171
--
Brian Sørup
Ford Scorpio 2,9i Ghia St.Car

Fra : Mogens

Dato : 22-12-04 19:55

"René P." <renep@adslhome-dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Er der noget man skal være opmærksom på ved evt, køb af en sådan ?

Man skal IKKE være den generte type - i så fald har
man et stort problem. Du bliver centrum for al opmærk-
somhed, ligegyldig hvor du færdes!