Hvem bestemmer om et skøde er anmærkningsf~
Fra : Claus

Dato : 17-12-04 09:05

Hej,

I forbindelse med en bolighandel kan købesummen ikke frigives til
sælger før, at der foreligger et "anmærkningsfrit skøde".

Mit spørgsmål er så hvem der "bestemmer" om et skøde er
anmærkningsfrit. Er det tingslysningskontoret eller kan eks. købers
bank bestemme en "anmærkning", og således ikke ville udbetale
købesummmen.

Håber nogen kan kaste lidt lys over dette begreb.

Mvh

Claus

Fra : Peter

Dato : 17-12-04 12:27

"Claus" <privatmail@besked.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> anmærkningsfrit. Er det tingslysningskontoret eller kan eks. købers
> bank bestemme en "anmærkning", og således ikke ville udbetale

Tinglysningsdommeren giver skødet en anmærkning, hvis skødet ikke får den
prioritet eller ret over ejendommen som egentlig fremgår af skødet.
Anmærkningen har baggrund i, at et andet dokumentet *måske* kan give
problemer senere. Anmærkningen er således en advarsel.

Anmærkningen fjernes senere når problemet er ophævet.

Det er således helt sædvanligt at man stiller krav om anmærkningsfrit skøde
og der er ofte*1 anmærkninger i en handel - disse "fjernes" i løbet af
handlens afvikling.

*1 eller rettere: det sker der kommer anmærkninger.

/Peter

--
Ovenstående er alene udtryk for min personlige opfattelse og er ikke udtryk
for juridisk rådgivning. I sager af betydning må det tilrådes at søge reel