Kan man stole på folk?
Fra : Martin Bak

Dato : 17-12-04 00:35

-Åbenbart kan man, ihvertfald iflg. Vejle Amts fosikringsklub i GF. Jeg fik
en folder fra klubben med posten forleden. Hvorfor jeg fik den ved jeg ikke,
for jeg bor temmelig langt fra Vejle Amt, men skidt med det. Det er
usædvanlig læsning.

"På foranledning af klubbens medlemmer/forsikringstagere, har der siden 1964
været iværksat en intern "transpotordning" mod en forhøjelse af det årlige
klubkontingent. Tilsutningen til ordningen er obligatorisk, dog er det
første år frivillig. Kontingentet opkræves sammen med autopræmien pr. 1.
januar hvert år."

-Det forekommer jo meget fornuftigt, måske bortset fra, at ordningen er
obligatorisk, og jo altså minder en hel del om en udvidelse af
forsikringsforholdet (og iøvrigt præmiens størrelse), blot holdt ude af
policen?

-Der kommer så en lang og detaljeret forklaring om, hvad man kan få hjælp
til, f.eks:
Starthjælp, transport hjem eller til værksted, fra hjem til værksted,
udbedring af skader på stedet, hjemtransport af fører og passagerer osv.osv.

-Det der virkelig fik mig til at spærre øjnene op, var formuleringerne i
afsnittet "når du har brug for hjælp"

(.........) "Hvis det er nemmere hurtigere og mere praktisk for dig, må du i
princippet rekvirere den nødvendige hjælp/assistance fra hvem du vil. Det
kan være nærmeste autoværksted eller servicestation. Det kan også være
"Bondemandens" traktor, hvis du en vinterdag kører fast i sneen, og det er
den hurtigste form for hjælp.

-Og sørme om der så ikke står:

"Du skal blot sende regningen til klubben, påført dit navn og policenummer.
Får du ingen regning, skal du skrive et lille brev til klubben og forklare
om dit udlæg. Vi refunderer omgående det udlagte beløb"

-Det er sjældent, at man ser en så imødekommende tekst fra noget der har med
et forsikringsforhold at gøre. Hvis det virkelig er muligt, at undgå at
nogen laver plat på det, så står det måske slet ikke så slemt til med
moralen som jeg gik rundt og troede.
Det skal retfærdigvis nævnes, at der også eet sted i folderen står:

"ved misbrug af vejhjælp pålægges en selvrisiko pr. assistance."

--
Martin
www.martinbak.dk/ - ny julesang.

Fra : Henrik B.

Dato : 17-12-04 00:53

"Martin Bak" <m_bak@vip.stjert.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Det skal retfærdigvis nævnes, at der også eet sted i folderen står:
>
> "ved misbrug af vejhjælp pålægges en selvrisiko pr. assistance."

*ROFL*

Alt under 1 Bar er en sugemotor!

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-04 09:45

> [...]
> Det skal retfærdigvis nævnes, at der også eet sted i folderen står:
>
> "ved misbrug af vejhjælp pålægges en selvrisiko pr. assistance."

GF bygger på tillid.
"Vi" snyder ikke GF og får dermed lave præmier og bonuscheck

--
Tom

Fra : Martin Bak

Dato : 17-12-04 09:47

> GF bygger på tillid.
> "Vi" snyder ikke GF og får dermed lave præmier og bonuscheck

Den er jeg med på, jeg er selv i GF. Alligevel synes jeg at det er en meget
åben procedure.

Martin

Fra : Petersen_Michael

Dato : 17-12-04 15:49

In news:41c29c87$0$172$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
Tom <tom_christensen(snabela)bigfoot.com> wrote:

> GF bygger på tillid.
> "Vi" snyder ikke GF og får dermed lave præmier og bonuscheck

Bonus check, det er jo bare skjult selvrisiko..

(Jeg er i Codan, der også har bonus Check / skjult selvrisiko)
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-04 18:28

"Petersen_Michael" <petersen_michael@dengyldnemåge.mail.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:41c2f1d3$0$173$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Bonus check, det er jo bare skjult selvrisiko..
>
> (Jeg er i Codan, der også har bonus Check / skjult selvrisiko)

Forskellen er bare at jeg har fået den UDBETALT de sidste 3 år (>1.000 Kr
hver gang)

--
Tom

Fra : Petersen_Michael

Dato : 17-12-04 22:04

In news:41c31714$0$179$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,

> Forskellen er bare at jeg har fået den UDBETALT de sidste 3 år
> (>1.000 Kr hver gang)

Jeg har også lige fået en check på 1190,28 Kr

Jeg giver sq nok for meget for mine forsikringer :-/

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 17-12-04 19:53

Martin Bak wrote:

> "Du skal blot sende regningen til klubben, påført dit navn og policenummer.
> Får du ingen regning, skal du skrive et lille brev til klubben og forklare
> om dit udlæg. Vi refunderer omgående det udlagte beløb"

Gad vidst hvordan GF har tænkt sig at bogføre sådan et beløb uden
regning?

Næh, det lyder da besnærende..

--
Hygge..
Thomas

Fra : Per O.

Dato : 18-12-04 00:27

"Thomas Strandtoft" <thomas@carftp.com> skrev i en meddelelse
Martin Bak wrote:

> [...]

> et forsikringsforhold at gøre. Hvis det virkelig er muligt, at undgå at
> nogen laver plat på det, så står det måske slet ikke så slemt til med

Nu er jeg rent faktisk forsikret i netop denne GF klub. Jeg har altid fået
en endog meget seriøs og venlig behandling hos dem. Måske kan vi noget her i
Vejle/Fredericia som ikke kan realiseres andre steder?? Hvem ved.

Per O.

Fra : Henrik B.

Dato : 18-12-04 01:42

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> Nu er jeg rent faktisk forsikret i netop denne GF klub. Jeg har altid fået
> en endog meget seriøs og venlig behandling hos dem. Måske kan vi noget her
> i Vejle/Fredericia som ikke kan realiseres andre steder?? Hvem ved.

HA! I Fredericia kan man sgutte ret meget....

Alt under 1 Bar er en sugemotor!