Reperation af plastik - En alternativ løsn~
Fra : Ukendt

Dato : 16-12-04 23:29

Nu hvor de fleste af os, har staldet dyret op, er der måske nogle af os der
skal have lavet lidt småreparationer, og står du med et flækket sidedæksel
eller kåbe, så er der hjælp at hente i børnenes værelse og i konens
toiletskab.

Her er så opskriften på en enkel men holdbar metode.

Ingredienser:

- Et glas færdiglavet spaghettisovs
- Spaghetti
- Legoklodser
- Acetone
- Et par gummihandsker
- En teske

Fremgangsmåde:

- Gå først ned i dit lokale supermarked og køb et glas med færdiglavet
italiensk tomatsovs.
- Kog en spand fuld spaghetti og spis den med den indkøbte sovs til (husk at
gemme glasset).
- Mæt og veltilpas er du nu klar til den store reparation.
-
- Vask glasset grundigt.
- Tag gummihandskerne på.
- Rens dækslet/kåben af med acetone.
- Hæld en sjat acetone i glasset.
- Nedsænk et passende antal Legoklodser, i forhold til skadens omfang.
- Når Legoklodsen er opløst til en blød karamelkonsistens, spartles det på
skaden med en teske.
- Når det er tørt kan det slibes.
- Er det nødvendigt kan det males med det resterende væske.

Mangler du derefter en rep. lak til småskrammer på tank, kåbe og dæksler,
tag da et sidedæksel med ned til Matas og bed om at se på en neglelak i den
ønskede farve. Det er en god lak, og penslen medfølger.

De ser godt nok lidt mærkelige ud i Matas, men de plejer at tage det i stiv
arm.

God fornøjelse ønskes herfra.

mvh.

Dannie
www.dfmc.dk/?id=75

Fra : Eg Egemarke

Dato : 17-12-04 07:42

Genialt den der med lakken !! ganske enkelt !!
Man kan jo få de utroligste farver til at "pladre" på kvinder

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-12-04 09:02

Eg Egemarke wrote:
> Genialt den der med lakken !! ganske enkelt !!
> Man kan jo få de utroligste farver til at "pladre" på kvinder

Buell? Scary..

--
vh
Torben

Fra : sumdjFJERN@DETTEring~

Dato : 17-12-04 16:26

Har nogen prøvet "metoden", og dermed kan sige noget om,
hvorvidt "sammensvejsningen" med den eksisterende kåbedel holder ?

mvh
Mike

Fra : Peter Sjong

Dato : 18-12-04 06:28

sumdjFJERN@DETTEringamt.dk wrote:

> Har nogen prøvet "metoden", og dermed kan sige noget om,
> hvorvidt "sammensvejsningen" med den eksisterende kåbedel holder ?

> mvh
> Mike

Er ved at renoverer en ældre campingvogn med revner i bagageboksen.
Prøver det med et par hvide klodser og melder tilbage.

Mvh
Sjong

Fra : JBH

Dato : 18-12-04 17:57

<sumdjFJERN@DETTEringamt.dk> skrev i en meddelelse
Har nogen prøvet "metoden", og dermed kan sige noget om,
hvorvidt "sammensvejsningen" med den eksisterende kåbedel holder ?

Hvis acetonen fordeles over hele brudfladen (som i forvejen er rengjort for
olie og andet skidt) plejer det at holde.

Ellers er "Rodena tagrendelim" fra Jem&Fix en glimrende lim til at
sammenlime de fleste opløselige plastmaterialer.

mvh
JBH

Fra : Kai Harrekilde-Peter~

Dato : 17-12-04 23:22

sumdjFJERN@DETTEringamt.dk writes:

> Har nogen prøvet "metoden", og dermed kan sige noget om,
> hvorvidt "sammensvejsningen" med den eksisterende kåbedel holder ?

Jeg har prøvet blot at bruge acetone, og det holder 100%.

Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC MCTC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Yamaha YZF-R6 Polini 911DB 6.2hp (hvid)

Fra : Søren Johansen

Dato : 17-12-04 12:17

"Dannie" skrev:
> [...]
> skal have lavet lidt småreparationer, og står du med et flækket sidedæksel
> eller kåbe, så er der hjælp at hente i børnenes værelse og i konens

....og en beskrivelse om kåberaparationer med legoklodser og acetone.

Når man citerer, er det altid pænt at oplyse hvor det kommer fra!
http://www.motoguzzi.dk/dokumenter/legoklodser.htm

Mvh
Søren
888

Fra : Ukendt

Dato : 17-12-04 12:34

"Søren Johansen" <sjohansen@slet.city.dk> skrev i en meddelelse
> Når man citerer, er det altid pænt at oplyse hvor det kommer fra!
> http://www.motoguzzi.dk/dokumenter/legoklodser.htm

Det ville jeg også, hvis jeg nu havde den derfra, men i og med at jeg har
den fra en bekendt, og ikke vidste at den stammede derfra, er det jo så lidt
svært.

mvh.

Dannie

Fra : Peter Sjong

Dato : 22-12-04 05:43

Dannie wrote:

> Her er så opskriften på en enkel men holdbar metode.

Klip
Har nu prøvet med godt resultat.
Legoklodser opløses på ca. en time i acetone.
Jeg brugte ikke en teske men en skruetrækker, stadset påføres let.
Hærder afhængig af tykkelsen 1 til 3 timer og bliver lige så hårdt som i
den oprindelige form.
Holdbarhed kan der kun gisnes om men den er vel som en legoklods.
Jeg skal bruge en modehvid så jeg vil prøve med 2 hvide + 1 halv gul.
Mvh.
Sjong

Fra : Armand

Dato : 22-12-04 18:21

Peter Sjong wrote:

> Jeg skal bruge en modehvid så jeg vil prøve med 2 hvide + 1 halv gul.

- - - Hvilket blot bliver lys-gul!

Malersvenden i den anden ende af stuen siger at man skal bruge en
anelse(!) sort; brun og rød i lige dele som pigment-tilsætning!

--
Armand.

Fra : Arne Lorenzen

Dato : 22-12-04 20:38

Armand <armand@mcchaufforerne.dk> skrev i

> - - - Hvilket blot bliver lys-gul!
> Malersvenden i den anden ende af stuen siger at man skal bruge en
> anelse(!) sort; brun og rød i lige dele som pigment-tilsætning!

Hvilket automatisk bringer dig over i den dyre ende af lego, hvis du skal
bruge de farver - hedder det technolego i dag?, men hva´- et af
børneværelserne er sikkert velassorteret, ellers må du en tur om børnehaven
eller fritteren.

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Fra : Ole Baun

Dato : 22-12-04 21:34

"Arne Lorenzen" skrev i en meddelelse
> [...]
> bruge de farver - hedder det technolego i dag?, men hva´- et af
> børneværelserne er sikkert velassorteret, ellers må du en tur om

Ha !
Med den regering vi er belemret med p.t., (for hvem det vigtigste i verden
er skattestoppet), så vil der ikke være meget dyrt legetøj at hente i
daginstitutioner eller pasningsordninger.

Ole Baun
pædagog i skolefritidsordning.

Fra : Peter Sjong

Dato : 23-12-04 05:14

Armand wrote:

> - - - Hvilket blot bliver lys-gul!

> Malersvenden i den anden ende af stuen siger at man skal bruge en
> anelse(!) sort; brun og rød i lige dele som pigment-tilsætning!

Tak
Jeg må se hvad der gemmer sig hos børnebørnene.
Mvh.