? Deaktivering af tjenester/services XP SP~
Fra : Peter 8850

Dato : 16-12-04 23:00

Hej
Jeg har fulgt Madsens anvisninger til deaktivering af tjenester i XP SP2

Ser sådan ud nu:

Microsoft Windows XP [version 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Peter>netstat -an

Aktive forbindelser

Proto Lokal adresse Fjernadresse Status
TCP 0.0.0.0:5679 0.0.0.0:0 LISTENING
TCP 127.0.0.1:1025 0.0.0.0:0 LISTENING
TCP 127.0.0.1:10025 0.0.0.0:0 LISTENING
TCP 127.0.0.1:10110 0.0.0.0:0 LISTENING

127 er den lokale PC som jeg forstår det, altså intern ikke ud på nettet.

Hvad med 0.0.0.0:5679 hvad står det for af service ?

Peter 8850

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-12-04 23:02

"Peter 8850" <peter8850nospam@mail.INVALID> crashed Echelon writing

> Hvad med 0.0.0.0:5679 hvad står det for af service ?

netstat -a -b

Så får du Pid'et med og den kan du så aflæse igennem taskmanager, hvis du
osse sætter den til at vise pid for processes.

--
Bjarke Andersen

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-12-04 23:39

On 16 Dec 2004 22:01:35 GMT, Bjarke Andersen
<usenet@*spammer*bjoeg.dk> wrote:

> netstat -a -b
>
> Så får du Pid'et med

Faktisk får man også "executable involved in creating each connection"
med -b. Jeg tror, du tænker på -o, der kun giver PID.

-A

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 17-12-04 16:15

Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> crashed Echelon writing

> Faktisk får man også "executable involved in creating each connection"
> med -b. Jeg tror, du tænker på -o, der kun giver PID.
>
> -A

Njah og nej, havde bare glemt den rent faktisk gav executable med :)

--
Bjarke Andersen

Fra : Peter 8850

Dato : 16-12-04 23:41

Bjarke Andersen wrote:
> [...]
>
> Så får du Pid'et med og den kan du så aflæse igennem taskmanager,
> hvis du osse sætter den til at vise pid for processes.

Mange tak for det

Det er så wcescomm en kørende proces til activesync
Peter Vad

Fra : AlleyKat \(FSS\)

Dato : 17-12-04 00:03

"Peter 8850" skrev:
> Det er så wcescomm en kørende proces til activesync

Jaeh, der skal jo være hul igennem til pocketpc'en :)

MvH
AlleyKat

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 16-12-04 23:38

On Thu, 16 Dec 2004 22:59:47 +0100, "Peter 8850"
<peter8850nospam@mail.INVALID> wrote:

> Hvad med 0.0.0.0:5679 hvad står det for af service ?

Hvad siger 'netstat -anb'? (Eller -ano, hvis du ikke kører SP2)

-A