Problem vedr. formatering og stylesheet
Fra : KT

Dato : 16-12-04 21:37

Jeg er begyndt at opbygge en hjemmeside for første gang og er således ikke
så befærdet indenfor html.
Jeg har et problem med formatering:

Har ses siden med mit problem:
http://www.hideout.dk/billeder_mm/billeder/mc.htm

Efter overskrifterne ("Mine MC'er", "SR500", "XV750" og "Nimbus") kommer der
automatisk "dobbelt linjeskift".
Koden ses nedenfor (ca. 30 linjer)
Jeg benytter et stylesheet til formateringen.

Problemet: Jeg vil gerne kunne lave en linje på siden der er som denne (z, X
og y angiver forskellige styles som er beskrevet i
http://www.hideout.dk/css/style.css):

XXXXyyyy

Denne line kommer istedet til at se såden ud:

XXXX

yyyy

Hvorfor får jeg denne dobbelte linjeafstand når jeg afslutter min "style"
Jeg tror det har noget med "</p>" at gøre, men jeg kan ikke komme videre

Koden:

<head>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="../../css/style.css">
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="../../css/style_scrollbar.css">
<title>MC-billeder</title>
<base target="main">
</head>

class="layerposition_mainlayer_in_frame">

et
par af disse vidunderlige mekaniske skabninger.</p>

Håber i vil hjælpe

Mvh Kim

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-12-04 22:16

KT skrev:

>XXXXyyyy

display: inline

..overskrift_under_frame { font-family: cursive; font-size: 14pt;
font-style: italic; font-weight: bold; display: inline }
og evt. tilsvarende på de andre class'er.
--
Knud

Fra : KT

Dato : 17-12-04 19:53

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> wrote in message

> [...]
> font-style: italic; font-weight: bold; display: inline }
> og evt. tilsvarende på de andre class'er.

Tak skal du have!
Det tror jeg ikke jeg havde fundet ud af på egen hånd.

Mvh KimT

Fra : KT

Dato : 18-12-04 20:14

> [...]
> Topposter du svar, så ryger du på min ignoreringsliste.
> Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.

Hvordan kan jeg så lave denne formatering "XXXXyyyy" centreret ? (z, X og
y angiver forskellige formateringer via eksternt stylesheet)

Inline gør at den ikke kan centreres, og hvis jeg udelader "inline" kommer
der linjeskift.

Mvh Kim

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-12-04 22:59

KT skrev:

>Hvordan kan jeg så lave denne formatering "XXXXyyyy" centreret ? (z, X og
>y angiver forskellige formateringer via eksternt stylesheet)

Smider det ind i en div, hvor du angiver bredden på den.

css:

#midt {width: 300px; margin-left: auto; margin-right: auto}

og så
Dit indhold

PS. Forudsætter at du bruger en doctype, som sætter IE 6 i
standard mode, ellers må du også have

body {text-align: center}

med i din css.

Ovenævnte er også nødvendig for at få IE 5 med.
--
Knud

Fra : KT

Dato : 19-12-04 00:45