Forskelle på FJ1100 1984, 36Y og 47E
Fra : Henrik Nielsen - Rap~

Dato : 16-12-04 21:23

Er der nogen der ved hvad modelbetegnelserne 36Y og 47E dækker over, eller
kan fortælle mig hvor jeg kan finde info på nettet. Har søgt lidt rundt,
uden held. Synes heller ikke det fremgår af Haynes...

Passe de dele sammen?

--
Mvh.
Henrik

Fjern x i mailadr. ved svar på mail.

Fra : ptheo

Dato : 17-12-04 02:37

du finder oplysningerne i servicemanualen

36Y- für allgemeine Länder
47E- für Bundesreplubik Deutschland and Sweden
47F- für Schweiz

det var lidt afskrift fra den tyske servicemanual på 278 sider .....

måske mangler du en manual .... jeg har den på tysk som pdf .... desvære en
stor fil 206Mb

øvrige MC manualer i min samling ses på http://home1.stofanet.dk/ptheo/

mvh
ptheo

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 17-12-04 09:54

Tak for det. Jo jeg mangler service manualer.. :-/

Ved du hvad forskellene er?

Umiddelbart er der ikke synlige forskelle. Og på en 47E, står der fx. 36Y på
luftfilterkassen, så man mixer åbenbart dele alligevel.
Men er det evt. noget med ydelsen, er 47E fx. drosslet e.l.

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-12-04 14:38

Henrik Nielsen wrote:
> Tak for det. Jo jeg mangler service manualer.. :-/

Du kan købe CD'er med microfisches

> [...]
> 36Y på luftfilterkassen, så man mixer åbenbart dele alligevel.
> Men er det evt. noget med ydelsen, er 47E fx. drosslet e.l.

Jeg ved ikke hvad der er af forskelle - men jeg har en 47E (det er en 36Y
fra tyskland)

Du vil næppe få problemer med stumper fra en 36Y - stumper fra tyskland kan
være fra en droslet maskine - men derudover passer de såmænd nok.

Stil evt. spørgsmålet i www.FJclub.dk - der sidder nok nogen med større
erfaring.

vh
Torben

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 17-12-04 15:10

"Du kan købe CD'er med microfisches"

Kan man købe dem hos den lokale MC-handler, eller skal det købes på nettet?

Jeg har en 47E fra Tyskland. Og en 36Y, stående som skal arve kåbedele fra
47E.

Men jeg har overvejet at bytte motorerne om, da jeg selv vil beholde 36Y
(pga. km-tal). Men vil gerne vide lidt om forskelle på de 2 modeller inden
jeg gør det.

47E skulle være droslet i indsugningsstudserne, iflg. Fahrzeugbrief. Men kan
ikke se forskel på de 2 motorers indsugningstudser. Så måske droslingen er
fjernet for længe siden...

Og jeg kender godt FJ-clubben. Men deres forum har været nede i lang tid nu

Tak for hjælpen

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-12-04 17:12

Henrik Nielsen wrote:
> "Du kan købe CD'er med microfisches"
>
> Kan man købe dem hos den lokale MC-handler, eller skal det købes på
> nettet?

Hmm - min sletning var ikke så vellykket - se anden post.

> [...]
> Men kan ikke se forskel på de 2 motorers indsugningstudser. Så måske
> droslingen er fjernet for længe siden...

Sandsynligvis. Tysk nationalsport.

> Og jeg kender godt FJ-clubben. Men deres forum har været nede i lang
> tid nu

Nøh - det kører fint nok.

vh
Torben

Fra : Torben Scheel

Dato : 17-12-04 14:42

Henrik Nielsen wrote:
> Tak for det. Jo jeg mangler service manualer.. :-/

Du kan købe CD'er med microfiches og servicemanual her :
http://www.fj1100.com/main.htm - alle pengene værd IMHO.

> [...]
> 36Y på luftfilterkassen, så man mixer åbenbart dele alligevel.
> Men er det evt. noget med ydelsen, er 47E fx. drosslet e.l.

Jeg ved ikke præcist hvad der er af forskelle - men de er små. Jeg har en
47E (det er en 36Y fra tyskland)

Du vil næppe få problemer med stumper fra en 36Y - stumper fra tyskland
_kan_
være fra en droslet maskine - men derudover passer de såmænd nok. Min var
ikke droslet.

Fra : Henrik Nielsen

Dato : 21-12-04 15:36

"det er en 36Y fra tyskland"

Mine er lige omvendt. Der er det 47E som er fra Tyskland...

Tak for linket. Jeg må jo prøve mig frem