Golf II Diesel
Fra : Nicolai

Dato : 16-12-04 19:37

Hej

Overvejer kraftigt at købe sådan en..

Er de noget værd, ville helst have en toyota, men de er umulige at støve op
med
lav km til en billig penge ( 20-30.000kr)

Hvad er jeres erfaringer..?

Jeg er ligeglad med om den er hurtig, så skal jeg købe D eller GTD.?

Hvad kører de på literen ca.??

Hvad er vægtafgiften på en hvidplade og en gulplade??

Er der stor forskel på regafgiften hvidplade/gulplade??

Er der dårlige årgange?

Har i mere info, kom gerne

VH

Nicolai

Fra : Kim Lehmann Poulsen

Dato : 16-12-04 20:12

> [...]
>
> Hvad kører de på literen ca.??
>
> Hvad er vægtafgiften på en hvidplade og en gulplade??
>
> Er der stor forskel på regafgiften hvidplade/gulplade??

Hej

har haft en del golf 2'ere, både almindelig d og td'ere

synes jeg var uheldig med topstykker. Der røg et par stykker.

har fået af vide af flere at det er deres svage punkt.

td'erne er mere udsatte end d'erne er.

men omvendt kan en td'er være mere økonomisk. det er ihvertfald min
erfaring.

men hvis det er ligemeget med hvor hurtig den er, så burde der være flest km
i en almindelig diesel.

Mht. regafgift så kik inde på told og skat's hjemmeside der kan du se hvad
der er betalt i reg afgift på importerede golf'er.

jeg kørte mellem 16-22 på literen i en golf, men kommer an på kørestil osv.

men en ting kan helt sikkert anbefales og det er at få en med 5 gear.

en 4 gears tager en hulens masse omdrejninger, og det bliver man træt af
hvis man skal køre ret meget motorvej.

vægtafgift mener jeg er 2 x 2200 for en hvidplade og det halve for en på
gule plader.

det skal siges at nu kører jeg toyota diesel og er meget glad for det.

held og lykke med jagten.

Mvh Kim Lehmann Poulsen

Fra : Anders E. Larsen

Dato : 16-12-04 20:47

Hej...

har selv haft 2 golf II begge med godt resultat
men prøv at snakke med dem inde på www.golf2.dk de er ved en masse om
golfer!!!-
Anders

Fra : Gismo

Dato : 16-12-04 21:43

Anders E. Larsen wrote:

> [...]

GTD er lidt dyrer i indkøb.

Ca. 18 km/l

Betalte vist omk. 2400 ½ årlig

Jeg købte min Hos Kaj Sjørring i Silkeborg, Han improtere
fra sydtyskland ingen rust og rust garanti i 2 år var rigtig glad
for den, har kan haft
få problemer, Generator gik, jeg monterede han betalte stumpen
Varmeapp. utæt lavet på vw garanti, Kanp til luft regulering
defekt fik ny til sendt med post 0 kr.

Gismo