Kan jeg få erstatning...
Fra : TDN

Dato : 16-12-04 17:36

Hej !

Det lokale elselskab er ved at nedlægge de gamle luftledninger og er derfor
igang med at grave elledningerne ned i jorden istedet.

Da jeg kom hjem fra arbejde kunne jeg se på alle urene at der havde
strømafbrydelse (skal de ikke give besked før de afbryder ?) Jeg gik igang
med at stille dem igen, men min video (Sony stereo video, alder 5 år, nypris
kr. 2.100) var fuldstændig død og kunne ikke tændes (sikringen i
strømforsyningen er ok). Videoen virkede inden jeg tog på arbejde (der var
lys i displayet).

Der er i mine øjne ingen tvivl om at strømafbrydelsen er skyld i at videoen
er afgået ved døden.

Kan jeg kræve elforsyningen skal erstatte det ødelagte ???

På forhånd tak

Mvh
Thomas
(Som ikke har råd til at købe en ny lige nu og har en datter på 1½ år som
vil blive meget ked at skulle undvære Teletubbies; Bamse og Kylling og Peter
Plys )

Fra : anders majland

Dato : 16-12-04 17:55

> Kan jeg kræve elforsyningen skal erstatte det ødelagte ???

Det tror jeg ikke du kommer langt med. Jeg er temmelig sikker på at der et
sted i vilkårene for forsyning står noget om hvornår de har lov til at
afbryde for strømmen.. Selvom det var en fejl/nedbrud tror jeg heller ikke
du har en chance.

Det bygger jeg på at jeg 3gange på et år havde overspænding i min
installation pga. fejl i nettet. Jeg har heldigvis el-dækning på min
inboforsikring så de åd det meste. Efter 3. episode (hvor elselskabet fandt
fejlen) have jeg en snak med mit forsikringsselskab om hvorvidt vi kunne
gøre elselskabet ansvarlig. Det kunne vi ikke.

Fra : Jan Pedersen

Dato : 16-12-04 18:08

"TDN" <tdn.fjern.dette@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> (Som ikke har råd til at købe en ny lige nu og har en datter på 1½ år som
> vil blive meget ked at skulle undvære Teletubbies; Bamse og Kylling og
Tja elselskabet kan ikke gøres ansvarlig jvf. deres kundebetingelser.
Afbrydelser kan ikke ødelægge en video...men en spændingsspids når strømmen
vender tilbage kan desværre.

Fra : TDN

Dato : 16-12-04 18:22

"Jan Pedersen" <jantheman28@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> Tja elselskabet kan ikke gøres ansvarlig jvf. deres kundebetingelser.
> Afbrydelser kan ikke ødelægge en video...men en spændingsspids når

Ja det er noget møg, der er ingen tvivl om det er sådan en spæningsspids på
strømmen der tog livet af den. Jeg har endda Elskadedækning I og II på min
forsikring, men en selvrisiko på kr. 1.660 pr. skade .... øv...

Mvh
Thomas

Fra : Henning

Dato : 16-12-04 21:05

>Ja det er noget møg, der er ingen tvivl om det er sådan en spæningsspids på
>strømmen der tog livet af den. Jeg har endda Elskadedækning I og II på min
>forsikring, men en selvrisiko på kr. 1.660 pr. skade .... øv...

Ikke for at være fræk, men det valgte du selv, da du tegnede
forsikringen! Jeg har f.eks. valgt at have en selvrisiko på bilen på
~6.000,- mod at få en lavere præmie - dermed har jeg også valgt at
have 6.000,- stående og vente på en koto til den dag skaden sker (ikke
bogstaveligt, men alligevel.)

Henning
hsb@(fjernes)image.dk

Fra : Peter Mogensen

Dato : 16-12-04 18:22

Jan Pedersen wrote:
> Tja elselskabet kan ikke gøres ansvarlig jvf. deres kundebetingelser.
> Afbrydelser kan ikke ødelægge en video...men en spændingsspids når strømmen
> vender tilbage kan desværre.

Ja.... her under den sidste storm væltede et træ ned i en
transformator-station i Odense (har jeg hørt). Det resulterede i ødelagt
udstyr rundt omkring.
Mit trådløse netværk ser ud til at have overlevet, men det opførte sig
meget underligt da strømmen kom tilbage igen.
Min forstærker og computer ser derimod ud til at være kaput :(

Peter